Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 310/2015 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 8 października 2015 r. w sprawie zasad udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie


Zarządzenie Nr 310/2015

Burmistrza Gminy Goleniów

z dnia 8 października 2015 r.

w sprawie zasad udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515) oraz art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014 r. poz. 782 i poz. 1662 oraz z 2015 r. poz. 1240) zarządza się, co następuje:

§ 1. Wprowadza się „Instrukcję w sprawie zasad udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie”, stanowiącą załącznik do zarządzenia.

§ 2. Tracą moc:

1) zarządzenie Nr 09/2002 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 13 maja 2002 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat stanowiących zwrot kosztów udostępnienia informacji publicznej w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie,

2) zarządzenie wewnętrzne Nr 30/2003 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 22 października 2003 r. o zmianie zarządzenia w sprawie ustalenia wysokości opłat stanowiących zwrot kosztów udostępnienia informacji publicznej w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do wniosków, które wpłynęły po dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia.

I Zastępca Burmistrza Gminy

Henryk Zajko

Opracowała: Edyta Guzikiewicz

Załącznik do

Zarządzenia Nr 310/2015

Burmistrza Gminy Goleniów

z dnia 8 października 2015 r.

Instrukcja w sprawie zasad udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie

§ 1. Ilekroć w Instrukcji jest mowa o:

1) Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie,

2) BIP - należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie,

3) komórkach organizacyjnych Urzędu - należy przez to rozumieć wydziały, biura, samodzielne stanowiska Urzędu.

§ 2. Udostępnianie informacji publicznych, znajdujących się w posiadaniu Urzędu następuje poprzez: 1) ogłaszanie informacji publicznych w BIP,

2) udostępnianie na wniosek zainteresowanego,

3) wyłożenie lub wywieszenie w miejscach ogólnie dostępnych.

§ 3. 1. Na wniosek udostępniania jest informacja publiczna, która nie została opublikowana w BIP. W przypadku gdy wnioskowana informacja jest publikowana w BIP, pisemnie powiadamia się o tym wnioskodawcę, wskazując jej dokładne umiejscowienie w zasobach BIP.

2. Przykładowy wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik do niniejszej Instrukcji. Jego stosowanie nie jest obligatoryjne.

§ 4. 1. Wnioski o udostępnienie informacji publicznej mogą być wnoszone do Urzędu pisemnie, za pomocą faksu oraz środków komunikacji elektronicznej, w tym poczty elektronicznej i elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.

2. Adres poczty elektronicznej uważa się za adres wnioskodawcy.

3. Jeżeli ze względu na okoliczności wynikające z art. 5 ustawy zajdzie okoliczność wydania decyzji, a wniosek złożony elektronicznie nie będzie zawierał oznaczenia strony, wówczas stosuje się przepisy art. 64 § 2 Kpa, na podstawie których wzywa się wnoszącego wniosek do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

§ 5. Wnioski o udostępnienie informacji publicznej, przed przystąpieniem do ich merytorycznego rozpatrzenia, podlegają zarejestrowaniu w rejestrze wniosków o udostępnienie informacji publicznej prowadzonym przez Sekretarza Gminy.

§ 6. 1. Sekretarz Gminy po zaewidencjonowaniu wniosku w rejestrze, występuje do właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej Urzędu, o przygotowanie i udostępnienie wnioskowanej informacji z adnotacją terminu jego rozpatrzenia.

2. Jeżeli komórka organizacyjna Urzędu, uzna iż nie jest właściwa do jego realizacji, zobowiązana jest, najpóźniej w następnym dniu roboczym, zwrócić wniosek do Sekretarza Gminy.

3. W przypadku, gdy złożony wniosek dotyczy udostępnienie informacji publicznej znajdującej się w posiadaniu dwóch lub więcej komórek organizacyjnych Urzędu, wniosek kierowany jest zgodnie z kompetencjami do kilku komórek organizacyjnych celem rozpatrzenia. W takiej sytuacji zbiorczą odpowiedź na złożony wniosek przygotowuje Sekretarz Gminy na podstawie informacji przekazanych przez właściwe w sprawie komórki organizacyjne.

§ 7. 1. Informacja publiczna, która będzie wymagała podjęcia przez pracowników komórki merytorycznej rozpatrującej wniosek dodatkowych działań, tj. analiz, obliczeń, zestawień, podsumowań w skutek czego powstanie jakościowo nowa informacja, będzie stanowić informację przetworzoną.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, pisemnie powiadamia się wnioskodawcę w terminie 14 dni od otrzymania wniosku, iż informacja, o którą wnioskuje, stanowi informację przetworzoną oraz że wymaga wykazania przez niego szczególnie istotnego interesu publicznego.

3. Dyrektor wydziału, kierownik biura, pracownik samodzielny, merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu, dokonuje oceny, czy interes publiczny, został przez wnioskodawcę wykazany.

4. W przypadku wykazania przez wnioskodawcę interesu publicznego udostępnia się informację przetworzoną, w przeciwnym razie odmawia się jej udostępnienia.

§ 8. 1. W przypadku realizacji wniosku poprzez udostępnienie do wglądu dokumentów zawierających informację publiczną, wnioskodawcy umożliwia się własnoręczne sporządzanie notatek oraz odpisów z udostępnionych mu do wglądu dokumentów, a także utrwalenie ich w inny sposób, przy użyciu sprzętu, jakim on dysponuje.

2. Wnioskodawcy, na jego żądanie, wydaje się kopię udostępnionych do wglądu dokumentów. Przepisy § 3 ust. 2 i § 9 stosuje się odpowiednio.

§ 9. 1. W sytuacji, gdy udostępnienie informacji publicznej na wniosek wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów, można pobrać od wnioskodawcy opłatę odpowiadającą wysokości tych kosztów.

2. Oszacowania wysokości opłaty dokonuje kierownik komórki organizacyjnej Urzędu, realizującej wniosek o udzielenie informacji publicznej.

3. W powiadomieniu o wysokości opłaty należy przedstawić sposób, w jaki opłata została wyliczona oraz wykazać, że jej wysokość odpowiada rzeczywiście poniesionym kosztom.

§ 10. 1. Przeniesienie informacji publicznej na elektroniczny nośnik danych (tj. CD-ROM lub DVD) jest możliwe przy zastosowaniu nośnika pochodzącego wyłącznie z zasobów Urzędu.

2. Czynności, o której mowa w ust. 1 dokonuje pracownik będący użytkownikiem systemu teleinformatycznego funkcjonującego w Urzędzie, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującego w Urzędzie.

§ 11. O ponowne wykorzystanie informacji publicznej wnioskodawca występuje na wniosku według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie wzoru wniosku o ponowne wykorzystanie informacji publicznej (Dz. U. z 2012 r., poz. 94). Jego stosowanie jest obligatoryjne.

§ 12. 1. Wpływające do Urzędu wnioski o ponowne wykorzystanie informacji publicznej rejestrowane są w rejestrze, o którym mowa w § 5.

2. Zarejestrowany wniosek przekazywany jest przez Sekretarza Gminy do właściwej komórki organizacyjnej Urzędu.

3. Jeżeli komórka organizacyjna, która otrzymała wniosek nie jest merytorycznie właściwa do jego realizacji przepisy § 6 ust. 2 stosuje się odpowiednio.

4. Jeżeli komórka organizacyjna, która otrzymała wniosek jest merytorycznie właściwa do jego realizacji wyłącznie w części przepisy § 6 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Załącznik do

Instrukcji w sprawie zasad

udostępniania informacji publicznej w

Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie


DANE WNIOSKODAWCY

Imię i nazwisko/nazwa: .........................................

Adres: ...................................................................

Nr telefonu: ...........................................................

Adres poczty elektronicznej: ……………………….

WNIOSEK

O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 782 z póżn. zm.) wnoszę o udostępnienie informacji w następującym zakresie:

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...........

SPOSÓB UDOSTĘPNIENIA INFORMACJI:*

? poprzez dostęp (wgląd) do dokumentów w urzędzie

? poprzez przekazanie kserokopii

? w formie plików komputerowych

FORMA PRZEKAZANIA INFORMACJI: *

? przesłanie informacji pocztą elektroniczną na adres .........................................................................

? przesłanie informacji listownie na adres ............................................................................................

? odbiór osobiście przez wnioskodawcę.

..................................................... ..............................................

Miejscowość, data  podpis wnioskodawcy

* proszę zakreślić właściwe pole krzyżykiem

Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie zastrzega prawo pobrania opłaty za udostępnienie informacji we wskazanej we wniosku formie, w przypadku o którym mowa w art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Edyta Guzikiewicz 09-10-2015 13:51
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 08-10-2015
Ostatnia aktualizacja: - 09-10-2015 13:51