Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów Szefa Obrony Cywilnej Gminy z dnia 19 kwietnia 2016 roku w sprawie przeprowadzenia reorganizacji formacji obrony cywilnej w gminie


Zarządzenie Nr 100/2016

Burmistrza Gminy Goleniów

Szefa Obrony Cywilnej Gminy

z dnia 19 kwietnia 2016 roku

w sprawie przeprowadzenia reorganizacji formacji obrony cywilnej w gminie

Na podstawie art.47 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U z 2016 r. poz. 446) w związku z art. 17 ust. 6 i 7 art 138 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Z 2012 r. poz. 461 z późn. zm.) i § 3 pkt. 7 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie szczegółowego działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin (Dz.U. Z 2002 r. Nr 96, poz. 850 w celu zapewnienia ochrony ludności, zakładów pracy i urządzeń użyteczności publicznej, dóbr kultury, ratowanie i udzielanie pomocy oraz współdziałanie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i zagrożenia środowiska oraz usuwania ich skutków zarządzam , co następuje:

§ 1 Biorąc pod uwagę możliwe zagrożenia, potrzeby ochrony i zabezpieczenia ludności na administrowanym terenie oraz możliwości sprzętowo - techniczne zabezpieczenia działań formacji Obrony Cywilnej, postanawiam dokonać reorganizacji struktur i składu osobowego formacji Obrony Cywilnej na szczeblu gminy Goleniów.

§ 2. 1 Tworzy się Formację Wykrywania i Alarmowania (DWiA), jako formację obrony cywilnej do zadań specjalnych przeznaczoną do wykrywania i rozpoznania zagrożeń, a także ostrzegania i alarmowania ludności oraz określenia i analizowania sytuacji, przedstawiania wniosków dotyczących przedsięwzięć profilaktycznych i ratowniczych oraz sposobów ich realizacji

2. Do podstawowych zadań DWiA należy w szczególności:

1) rozwiniecie posterunku wykrywania i alarmowania,

2) utrzymanie ciągłej łączności z Powiatową Formacją Analizy Danych i Alarmowania (PFADA)

3) wydzielanie ze swojego składu patroli rozpoznania skażeń,

4) prowadzenie rozpoznania skażeń i rozpoznania ogólnego,

5) prowadzenie obserwacji terenu,

6) pobieranie próbek materiałów skażonych, wstępne określenie rodzaju i stopnia skażenia oraz przekazywanie tych danych do analizy laboratoryjnej,

7) analiza sytuacji według danych z rozpoznania,

8) określenie warunków atmosferycznych w przyziemnej warstwie powietrza,

9) alarmowanie zagrożonej ludności za pomocą scentralizowanych systemów alarmowania, syren alarmowych oraz za pośrednictwem punktów alarmowania sołectw,

10) przekazywanie informacji o skażeniu, napromieniowaniu, uderzeniu bronią masowego rażenia i innych nadzwyczajnych zagrożeniach ludności

3. Strukturę organizacyjną i etatowe wyposażenie DWiA określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia

4. Skład osobowy DWiA stanowią wyznaczeni pracownicy tutejszego urzędu.

§ 3. 1 Tworzy się na bazie Straży Miejskiej Formację Porządkowo - Ochronną (FPO), jako formację obrony cywilnej do zadań ogólnych przeznaczoną do zapewnienia porządku publicznego podczas prowadzenia ewakuacji ludności, akcji ratunkowych, a także podczas zwalczania klęsk żywiołowych i zagrożeń oraz usuwania ich skutków.

2. Do zadań formacji porządkowo - ochronnej należy w szczególności:

1) utrzymanie ładu i porządku publicznego podczas prowadzenia ewakuacji ludności oraz w czasie prowadzenia akcji ratunkowych,

2) ochrona obiektów gospodarczych, użyteczności publicznej itp.,

3) ochrona mienia znajdującego się w pomieszczeniach mieszkalnych opuszczonych w związku z ewakuacją ludności,

4) przeciwdziałanie panice i niekontrolowanemu ruchowi ludności,

5) wykonywanie innych przedsięwzięć porządkowo - ochronnych, wynikających z sytuacji i decyzji szefa OC,

6) oznakowanie i zabezpieczenie wykrywania min, niewypałów (niewybuchów),

7) informowanie policji o występowaniu różnego rodzaju zjawisk mających wpływ na stan utrzymania ładu i porządku, a w szczególności o:

a) pojawieniu się i działaniu grup dywersyjnych,

b) pojawieniu się grup przestępczych dokonujących napadów rabunkowych, grabieży mienia,

c) kolportowaniu wrogich materiałów propagandowych przez przeciwnika.

3. Strukturę organizacyjną i etatowe wyposażenie określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

4. Skład osobowy FPO stanowią Strażnicy Miejscy i wyznaczeni pracownicy tutejszego urzędu

§ 4. 1 Tworzy się Formację Ochrony Przeciwpowodziowej (FOP), jako formację przeznaczoną do prowadzenia działań ratowniczych polegających na ochronie i ewakuacji ludności oraz ograniczaniu i likwidacji skutków powodzi.

2. Do zadań Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej należy:

1) znajomość rejonów i obiektów zagrożonych zalaniem w wyniku powodzi lub zniszczenia urządzeń hydrotechnicznych,

2) prowadzenie rozpoznania i dozorowania urządzeń piętrzących wodę,

3) ochrona wałów przeciwpowodziowych i innych urządzeń hydrobudowlanych,

4) umacnianie wałów przeciwpowodziowych,

5) współudział w napełnianiu worków pisakiem, niesienie pomocy poszkodowanym w rejonach zagrożonych powodzią,

6) pomoc przy ewakuacji ludności, zwierząt i mienia z rejonów zagrożonych,

3. Strukturę organizacyjną i etatowe wyposażenie FOP określa załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.

4. Skład osobowy Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej (FOP) stanowią strażacy jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy, oraz wytypowani pracownicy tutejszego urzędu.

§ 5.1 Tworzy się Formację Ratownictwa Ogólnego (FRO), jako formację obrony cywilnej przeznaczoną do prowadzenia akcji ratowniczych i ratowniczo gaśniczych, a także podczas zwalczania klęsk żywiołowych i ewakuacji ludności w czasie zagrożenia i wojny.

2. Do zadań Formacji Ratownictwa Ogólnego należy:

1) udział w likwidacji skutków klęsk żywiołowych, zagrożeń środowiska i innych zdarzeń losowych,

2) prowadzenie rozpoznania obiektów i rejonu, w którym mają być prowadzone prace ratunkowe,

3) ewentualne udzielanie doraźnej pomocy przedlekarskiej poszkodowanym,

4) prowadzenie ewakuacji osób zagrożonych i poszkodowanych, zwierząt oraz mienia o znacznej wartości i dóbr niezbędnych do przetrwania,

5) organizacja punktów zbiórki osób poszkodowanych,

6) stworzenie warunków do wprowadzenia sprzętu technicznego do akcji ratunkowej,

7) dostarczenie doraźnych pomieszczeń i zaopatrzenia,

8) odbudowa awaryjnych ujęć wody,

9) wykonanie prostych prac zabezpieczających uszkodzone budynki oraz urządzenia techniczne i komunalne, które zagrażają życiu, zdrowiu ludzi albo uniemożliwiają lub utrudniają wykonywanie prac ratunkowych,

10) doraźna pomoc w przywracaniu i utrzymaniu porządku w strefie dotkniętej klęską,

11) wykonanie innych prac - w zależności od sytuacji - w obiekcie, rejonie prowadzenia akcji ratunkowej,

3. Strukturę organizacyjną i etatowe wyposażenie FRO określa załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia.

4. Skład osobowy Formacji Ratownictwa Ogólnego (FRO) stanowią strażacy jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy, Komendant Gminny OSP oraz wytypowani pracownicy tutejszego urzędu.

§ 6. Osobą wytypowanym do pełnienia służby w formacjach Obrony Cywilnej zostaną nadane przydziały organizacyjno - mobilizacyjne po uprzednim uzgodnieniu przydziałów z Wojskowym Komendantem Uzupełnień

§ 7. Miejscem formowania formacji Obrony Cywilnej jest Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie

§ 8. Traci moc Zarządzenie Nr 221/2014 z dnia 03 września 2014 roku w sprawie powołania formacji obrony cywilnej i struktur gminy Goleniów

§ 9. Wykonanie zarządzenia powierza się Inspektorowi ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych RP.

§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów - Szefa Obrony Cywilnej z dnia 19 kwietnia 2016 roku

Struktura organizacyjna

Formacji Wykrywania i Alarmowania (FWiA)

1. Stanowiska (obsada osobowa) Formacji Wykrywania i Alarmowania:

- Komendant formacji,

- sekcja obserwacji i analiz,

- sekcja łączności i alarmowania,

- sekcja rozpoznania,

Nazwa stanowiska

Ilość stanowisk

Uwagi

Komendant formacji

1

Sekcja obserwacji i analiz

2

Sekcja łączności i alarmowania

2

Sekcja rozpoznania

2

Razem w formacji

7

2. Punkty alarmowania na bazie sołectw Gminy Goleniów i Osiedla Helenów

Tabela wyposażenia Formacji Wykrywania i Alarmowania

Lp

Nazwa formacji

Organ tworzący

Ilość osób

Podstawowe wyposażenie

Uwagi

wg etatu

faktyczny

nazwa

jednostka miary

należność

Stan faktyczny

1

Formacja Wykrywania i Alarmowania

Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie

7

7

Maska p/gaz z komorą foniczną

szt.

2

0

2

7

7

Odzież ochronna lekka

szt.

2

0

3

7

7

Indywidualny pakiet medyczny

szt.

2

0

4

7

7

Indywidualny pakiet do likwidacji skażeń

szt.

2

0

5

7

7

Przyrząd rozpoznania chemicznego

szt.

1

0

6

7

7

Radiometr

szt.

1

0

7

7

7

Radiotelefon stacjonarny w sieci wojewody (starosty)

szt.

1

1

GCZK

8

7

7

Radiotelefon przenośny

szt.

2

2

GCZK

9

7

7

Telefon stacjonarny

szt.

1

1

GCZK

10

7

7

Fax

szt.

1

1

GCZK

11

7

7

Telefon komórkowy

szt.

1

1

GCZK

12

7

7

Sprzęt RTV

szt.

1

1

GCZK

13

7

7

Zegar

szt.

1

1

GCZK

14

7

7

Kalkulator

szt.

1

1

GCZK

15

7

7

Szablony i przybory kreślarskie

szt.

1

1

16

7

7

Latarka

szt.

3

3

17

7

7

Łopata

szt.

2

2

18

7

7

Kilof (łom)

szt.

1

1

19

7

7

Kamizelka

szt.

7

7

20

7

7

Indywidualny pakiet p/chemiczny

szt.

2

0

Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów - Szefa Obrony Cywilnej z dnia 19 kwietnia 2016 roku

Struktura organizacyjna

Formacji Porządkowo - Ochronnej (FPO)

1. Stanowiska (obsada osobowa) Formacji Porządkowo - Ochronnej :

- Komendant formacji,

- starszy wartownik zawiadowca,

- wartownik zawiadowca,

- kierowca - zawiadowca,

Nazwa stanowiska

Ilość stanowisk

Uwagi

Komendant formacji

1

starszy wartownik zawiadowca

2

wartownik zawiadowca

1

kierowca - zawiadowca

1

Razem w formacji

5

Tabela wyposażenia Formacji Porządkowo - Ochronnej

Lp

Nazwa formacji

Organ tworzący

Ilość osób

Podstawowe wyposażenie

Uwagi

wg etatu

faktyczny

nazwa

jednostka miary

należność

Stan faktyczny

1

Formacja Porządkowo - Ochronna

Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie

5

5

Maska p/gaz z komorą foniczną

szt.

3

0

2

5

5

Odzież ochronna lekka

szt.

5

5

Mundur SM

3

5

5

Indywidualny pakiet medyczny

szt.

3

0

4

5

5

Indywidualny pakiet do likwidacji skażeń

szt.

3

0

5

5

5

Przyrząd rozpoznania chemicznego

szt.

3

0

6

5

5

Sygnalizator promieniowania

szt.

1

0

7

5

5

Radiotelefon przenośny

szt.

1

2

8

5

5

Latarka

szt

2

2

GCZK

9

5

5

Indywidualny pakiet p/chemiczny

szt.

3

0

Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów - Szefa Obrony Cywilnej z dnia 19 kwietnia 2016 roku

Struktura organizacyjna

Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej (FOP)

1. Stanowiska (obsada osobowa) Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej :

- Komendant formacji,

- Sekcja monitorowania,

- Sekcja łączności i alarmowania,

- Sekcja ratownicza,

Nazwa stanowiska

Ilość stanowisk

Uwagi

Komendant formacji

1

Sekcja monitorowania

2

Sekcja łączności i alarmowania

2

Sekcja ratownicza

2

Razem w formacji

7

Tabela wyposażenia Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej

Lp

Nazwa formacji

Organ tworzący

Ilość osób

Podstawowe wyposażenie

Uwagi

wg etatu

faktyczny

nazwa

jednostka miary

należność

Stan faktyczny

1

Formacja Ochrony P.Powodziowej

Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie

7

7

Siekiera

szt.

2

2

2

7

7

Łopata

szt.

4

4

3

7

7

Umundurowanie

kpl

4

4

4

7

7

Szpadel

szt.

2

2

5

7

7

Opatrunek osobisty

szt.

7

0

6

7

7

Geowłóknina

m2

wg potrzeb

-

7

7

7

Folia

m2

wg potrzeb

400

8

7

7

Buty wodery

par

7

7

9

7

7

Gumofilce wiązane

par

7

7

10

7

7

Worki

szt.

wg potrzeb

10000

11

7

7

Latarka

szt

7

7

12

7

7

Taczka wózek

szt.

1

1

13

7

7

Sztormiak

szt.

7

7

14

7

7

Rękawice

szt.

7

7

15

7

7

Radiotelefon

szt.

2

2

16

7

7

Plandeki

szt.

wg potrzeb

20

17

7

7

Łóżka polowe

szt.

wg potrzeb

20

18

7

7

Śpiwór

szt

wg potrzeb

20

19

7

7

Koce

szt.

wg potrzeb

50

20

7

7

Agregat

szt.

1

1

Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów - Szefa Obrony Cywilnej z dnia 19 kwietnia 2016 roku

Struktura organizacyjna

Formacji Ratownictwa Ogólnego (FRO)

1. Stanowiska (obsada osobowa) Formacji Ratownictwa Ogólnego:

- Komendant formacji,

- Zastępca Komendanta formacji

- Sekcja ratownictwa ogólnego w składzie:

a) ratownik ogólny,

b) ratownik zawiadowca,

- Sekcja sanitarna w składzie:
a) instruktor sanitarny,

b) sanitariusz ratownik,

- Sekcja pożarnicza,

a) przodownik roty,

b) pomocnik przodownika roty,

c) kierowca mechanik,

- Sekcja Pomocy Poszkodowanym w składzie:

a) opiekun, wolontariusz

Nazwa stanowiska

Ilość stanowisk

Uwagi

Komendant formacji

1

Zastępca Komendanta formacji

1

Sekcja ratownictwa ogólnego w składzie:

a) ratownik ogólny,

b) ratownik zawiadowca,

4

2

Sekcja sanitarna w składzie:

a) instruktor sanitarny,

b) sanitariusz ratownik,

1

2

Sekcja pożarnicza w składzie:

a) przodownik roty,

b) pomocnik przodownika roty,

c) kierowca mechanik,

1

2

1

Sekcja pomocy poszkodowanym w składzie:

a) opiekun, wolontariusz

3

Razem w formacji

18

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Marta Kachniarz 19-04-2016 09:12
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 19-04-2016
Ostatnia aktualizacja: - 19-04-2016 09:12