Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Latuszek Roman

                                                        

Lp. Data i miejsce zgłoszenia Treść interpelacji, wniosku lub zapytania Odpowiedź
1 30.10.2012 r. XXV sesja RM Panie Burmistrzu, na samym początku chciałbym podziękować za udzielenie odpowiedzi na trzy interpelacje, które na ostatniej sesji były złożone, tzn. chodzi o Panią Dyrektor Bronowską dotyczącą Biblioteki. Następna interpelacja została podpisana przez Pana Burmistrza Banacha. To, co chciałem się dowiedzieć, to z tych trzech interpelacji wszystko wiem. Również Panu Prezesowi Dawidziakowi. To, co chcieliśmy się dowiedzieć o wyniku finansowym spółki, to wszystko wiemy. Sprawa jest jasna i prosta. Natomiast, Panie Burmistrzu, następną odpowiedź, którą otrzymałem, jeżeli chodzi o absencję pracowników Urzędu Gminy, to ja sobie wypraszam i jest mi bardzo przykro, że w tej interpelacji to nie jest odpowiedź, tylko pouczanie. Pouczanie mnie, co pracownikowi się należy zgodnie z kodeksem pracy. Ja o tym doskonale wiem, pracowałem około 40 lat, czytam trochę prasy, znam kodeks pracy i wiem, co się należy pracownikowi. Nie potrzebnie mnie pouczać. W związku z tym, że ja tego tematu nie odpuszczę, chciałbym, aby w tej sprawie Pani kadrowa, która odpisywała na tą moją interpelację, posłużyła się danymi zawartymi w sprawozdaniu rocznym Z-06, które dokładanie mówi w pozycji nr 3 – jaką kwotę, ile godzin przepracowanych i nieprzepracowanych i należy to wykazać. Komisja Rewizyjna robiła to na ostatnim posiedzeniu. Ja nie żądam od Pani kadrowej ani od Pana Burmistrza odpowiedzi na interpelację w tym temacie, ale składam wniosek o przedstawienie sprawozdania Z-06, tzn. sprawozdania o pracujących, wynagrodzeniach i czasie pracy za 2010 i 2011 rok. Jeżeli trzeba będzie zapłacić za ksero tych dokumentów, nie ma problemu. Fakturę VAT można wystawić i ja zapłacę, żeby Gmina nie ponosiła kosztów. Już tyle na ten temat było rozmów i uwag, ale w dalszym ciągu potwierdza się, że w zależności kto odpisuje komu. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
  08 listopada 2012 r.
WAS.0003.22.2012.SR
2 30.10.2012 r. XXV sesja RM Druga sprawa dotyczy audytu. Audytor jest zatrudniony u nas już chyba 16 miesięcy. Ze strony internetowej wiem, że jest roczny plan audytu, który Pan Burmistrz zatwierdza i jak najbardziej się z tym zgadzam. Tylko mnie chodziło, żeby na stronie internetowej ten jeden audyt, który powstał przez te 16 miesięcy, ja sobie zdaje sprawę ile to jest 1/5 etatu, ile to jest godzin, tylko po prostu chodziło mi o to, żeby to pokazać. Jeżeli nie można, to nie można. Uciekanie do przepisów, bo Gmina może, a nie musi, to tak zawsze będzie. To, co będzie nam pasowało, Gminie, Burmistrzowi, to będzie pokazywało się na stronie internetowej, a to, co nie będzie pasowało, to nie będzie się pokazywało, bo takiego przymusu nie ma. W związku z tym nie ma na stronie internetowej audytu na temat bardzo ważny, bo są tam chyba sprawy zamówień publicznych. Audytor pracował blisko rok nad tym tematem i ciekawe mogą być spostrzeżenia i wnioski w tym temacie. Jeszcze raz przy tym chciałbym przypomnieć, że była u nas Pani audytor w tamtej kadencji, nie było audytu, a audyt później znalazł się wykonany przez Panią audytor. Dzięki wykryciu tej nieprawidłowości pożegnano się z Panią audytor. Myślę, że tutaj takiego przypadku nie ma, ale to jest do wglądu. Jeżeli nie na stronie internetowej, to też zgłaszam wniosek o zrobienie ksera i ja za to zapłacę. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
  20 listopada 2012 r.
WF.0003.09.2012.MG
3 30.10.2012 r. XXV sesja RM Przedwczoraj w Komarowie zostałem poproszony na rozmowę z Panią Ewą Urbaniak, która od 10 lat ma podpisaną umowę na dzierżawę boiska, którą dzierżawi Komarex, nie biorąc z tego tytułu żadnego wynagrodzenia i chwała za to. Boisko jest pielęgnowane i zastrzeżeń nie ma. Pani Ewa Urbaniak zadała mi pytanie, na które ja nie umiałem odpowiedzieć, ale odpowiedziałem. Pytanie dotyczyło tego, czy Gmina ma pieniądze na wykup gruntu, na którym znajduje się boisko ? Więc ja odpowiedziałem, że w budżecie na ten rok nie widziałem takiej kwoty. Zresztą ja nie wiem, o jakiej kwocie mowa, natomiast w przyszłym roku być może, że to się znajdzie, ale znajdzie się tylko kwota, a ona chce konkretnie wiedzieć, bo tyle lat dzierżawi to boisko i chce wiedzieć konkretnie, a robi się jej wodę z mózgu. Obiecuje się jej, że ten grunt zostanie wykupiony, a do tej pory nic nie wie i nic nie może się dowiedzieć. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
  08 listopada 2012 r.
WPNS.0003.9.2012.TSz
4 30.10.2012 r. XXV sesja RM Nie wiem, czy to się wszędzie dzieje, ale ludzie zaczynają się zgłaszać, bo zaczęto wyłączać energię elektryczną na wsi od godziny 23.00 do 4.00 rano. Po to były zakładane nowe lampy energooszczędne, żeby tej energii nie wyłączać, taka była tendencja. Patrząc na wykonanie budżetu za I półrocze 2012 r. widziałem, że ta kwota jest wykorzystana. Panie Burmistrzu, Panie Dyrektorze Wysocki, oszczędności w świetle róbmy, ale róbmy to w okresie letnim, a nie w okresie zimowym, kiedy jest szarówka. W okresie letnim, przykładowo od godziny 23.00 do 3.00 rano jakby to można było wyłączyć, to jak najbardziej byłbym za. Nie wiem, czy to prawda, ale większość sołectw oświetlenie całodobowe ma. Tylko w Komarowie to światło się wyłącza. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
  19 listopada 2012 r.
WGG.0057.2012.SG
5 30.10.2012 r. XXV sesja RM Następna interpelacja dotyczy Lubczyny. Zgłosiła się Rada Sołecka o umożliwienie wydzierżawienia, czy użyczenia gruntu, który Gmina przejęła od Zakładów Chemicznych. Rozmawiałem na ten temat już z Panem Łukasiakiem i nie widzi przeszkód, ale chodzi o spotkanie Rady Sołeckiej, Sołtysa i konkretnie przypisanie obowiązków, bo Pani Sołtys i Rada Sołecka musi wiedzieć, że otrzymując ten grunt, będzie miała też nie małe obowiązki, które się będą wiązały przede wszystkim z finansami. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
  21 grudnia 2012 r.
WPNS.0003.10.2012.AG
6 30.10.2012 r. XXV sesja RM Z uwagi na to, że nie mogłem być na zebraniu wiejskim, proszę o protokół z zebrania wiejskiego, które odbyło się we wrześniu w Komarowie. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
  20 listopada 2012 r.
WAS.0003.7.2012.EG
7 30.10.2012 r. XXV sesja RM Chciałbym, żeby przedstawić, bo też nie mogę tego ze strony internetowej się dowiedzieć, a po to chyba m.in. była strona internetowa zakładana, żeby tą stronę internetową wykorzystywać nie tylko do celów swoich prywatnych, ale do wiejskich. Dlatego składam wniosek o przedstawienie rozliczenia funduszu sołeckiego za 2010 i 2011 łącznie z podpisanymi umowami i wykazać to dokładnie na podstawie konkretnych paragrafów i co do złotówki chciałbym, żeby to rozliczenie wyglądało. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
  20 listopada 2012 r.
WF.0003.10.2012.MG
8 30.10.2012 r. XXV sesja RM Chyba w ubiegłym roku składałem wniosek, na który nie dostałem odpowiedzi. Chodzi o wniosek dotyczący statusu Sołectw. Każdy wie, kiedy ten statut został opracowany i uchwalony. To był 2002 rok.  Najpierw obiecywano, że będą zebrania wiejskie, itd. Zebrania wiejskie były i nikt na ten temat nie pomyślał, a między sołtysami jest taka potrzeba. Niektórzy mówią, że każde sołectwo powinno mieć swój statut, a nie jeden statut dla wszystkich. Też takie głosy były. W końcu jakąś odpowiedź na ten wniosek powinienem dostać. Być może, że to ja zgłaszałem i dlatego odpowiedzi na ten temat nie dostałem. Gdyby ktoś inny to zgłaszał, to na pewno odpowiedź by była. W dalszym ciągu czekam i myślę, że Pan Burmistrz Zajko mi odpowie na ten wniosek, który rok czasu jest w zawieszeniu. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
  20 listopada 2012 r.
WAS.0003.8.2012.EG
9 28.11.2012 r. XXVI sesja RM Chciałem zgłosić interpelację dotyczącą poboru podatków od nieruchomości przez sołtysów. Ile wynosi prowizja za ostatni rok ? Rok się jeszcze nie skończył, ale mniej więcej podatki mamy zebrane. Jak kształtuje się prowizja, jakie są zaległości ? Interpelacja wiąże się z tym, że chcielibyśmy sprawdzić, jak działa uchwała podjęta przez Radę Miejską w dniu 25 kwietnia 2012 r. Jest to temat bardzo ważny, aktualny, bo różnie się na ten temat mówi i wykorzystywana jest ta uchwała niezgodnie, może zgodnie, ale uważam, że w tej uchwale musimy coś zmienić. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
19 grudnia 2012 r.
WF.0003.11.2012.MG
10 28.11.2012 r. XXVI sesja RM Sprawa kontroli wewnętrznej w Gminie. Czy ona naprawdę jest nam tak potrzebna, jakie z tego mamy korzyści ? Obserwując stronę internetową i czytając protokoły z kontroli nie widzę absolutnie poprawy, a tym bardziej wpływu, jaki miałby Burmistrz na wyeliminowanie stwierdzonych nieprawidłowości. W strukturze organizacyjnej nie widzę etatu kontroli wewnętrznej. Jest audytor. Między audytorem, a kontrolą wewnętrzną jest znaczna różnica. Czytając protokół z kontroli w Szkole Podstawowej Nr 3 na stronie internetowej, widzę, że te kontrole nic nie dają, a temat jest bagatelizowany, bo te pomyłki, nieprawidłowości, w zakresie prowadzenia księgowości i rachunkowości w szkołach, są coraz częstsze i powtarzają się. My nie mamy wpływu na to, żeby je eliminować, bo nie mamy sankcji karnych, żeby wnosić jakieś uwagi. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
19 grudnia 2012 r.
WF.0003.12.2012.MG
11 28.11.2012 r. XXVI sesja RM Praktycznie na wszystkich wioskach zalegają dzisiaj PET-y, których nie odbiera się chyba już od miesiąca, czy może dłużej. Sprawa wygląda naprawdę tragicznie. Tak do tej pory jeszcze nie było, żeby tyle PET-ów nieodebranych przez PGK zalegało na naszych posesjach. Dobrze byłoby zrobić zdjęcie i pokazać, żeby wszyscy widzieli, jak to w tej chwili wygląda. Mnie się wydaje, że coś tutaj nie gra i to trzeba błyskawicznie zmienić. Chodzi o usunięcie tych śmieci     i systematyczny ich odbiór. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
07 stycznia 2013 r.
WPNS.0003.3.2013.JC
12 28.11.2012 r. XXVI sesja RM Chciałem podziękować za odpowiedzi na interpelacje i wnioski, które złożyłem na poprzedniej sesji, ale nie uzyskałem odpowiedzi na temat Lubczyny i przekazania gruntu na potrzeby sołectwa. Nie wiem, czy umknęło to komuś, bo w tym temacie nie mam żadnej odpowiedzi. Natomiast w pozostałych sprawach, z którymi się zgadzam, albo nie zgadzam, jeżeli chodzi o oświetlenie, to zaskoczyła mnie informacja, którą uzyskałam, że wyłączanie energii elektrycznych w tej chwili na terenach wiejskich było uzgodnione z sołtysami w 2004 roku. Mamy wielu nowych sołtysów i nie wiem, czy ktoś pamięta. Zgadzam się, że energię trzeba oszczędzać, ale nie o tej porze. Jest czas na oszczędzanie energii w okresie letnim. W 2004 roku podjęto decyzję i taką  będę udzielał odpowiedź, że sołtysi wyrazili zgodę. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
  21grudnia 2012 r.
WPNS.0003.10.2012.AG
13 28.11.2012 r. XXVI sesja RM Następna sprawa dotyczy odpowiedzi w sprawie Statutu. Nie widzę możliwości i chęci do opracowania nowego Statutu sołectw, bo odpowiadając, jakie są kłopoty z tym tematem związane i tworzenie nowego sołectwa we wsi Mosty jest przyczyną nie uchwalenia nowego Statutu, to jest bzdura. Niedługo będziemy mogli zlikwidować albo połączyć Tarnówek, Tarnówko z jakąś drugą miejscowością i też będzie to przyczyną, że nie możemy uchwalić nowego Statutu. To jest po prostu nieprawda i to jest kpina. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
18grudnia 2012 r.
WAS.0003.11.2012.EG
14 30.01.2013 r. XXVIII sesja RM NIK pozytywnie ocenił funkcjonowanie funduszu sołeckiego za 2010-2012 do 30 czerwca mimo stwierdzonych nieprawidłowości. Tych nieprawidłowości nie będę wyszczególniał, bo każdy wie o co chodzi, Pan Burmistrz również, Pani Dyrektor również. Chodzi o to, jak te nieprawidłowości będą załatwione. Niektóre wnioski, które postawił NIK, już są wyeliminowane, inne jeszcze nie, bo przykładowo, jeżeli chodzi o błędnie wyliczoną bazę kwotową, to wiadomo, że będzie to liczone, żeby tych nieprawidłowości nie było. NIK wystawia trzy oceny, jeżeli jest na kontroli. Kontrola pozytywna, kontrola pozytywna z nieprawidłowościami i negatywna. W tym przypadku NIK ocenił funkcjonowanie funduszu sołeckiego prawidłowo z tymi nieprawidłowościami i w tym zakresie składam interpelację, jak to zostało usunięte ? Odpowiedź udzielona pismem z dnia
07 lutego 2013 r. WAS.0003.11.2013.MD
15 30.01.2013 r. XXVIII sesja RM Następna sprawa, to kontrola wewnętrzna. Jeżeli Pan Burmistrz stwierdza, że nie mam tutaj racji, to chciałbym wiedzieć, jak działa ten system motywacyjny i przekazać mnie, bez nazwisk i imion, tylko wyszczególnić kary w postaci upomnień i nagan oraz wystąpienia do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych, ile razy to się odbyło, za ostatnie trzy lata. Jestem przekonany, że na pewno nie było żadnych nagan, żadnych upomnień, ale taka jest odpowiedź, więc ja to przyjmuję. Nie przyjmuję wiadomości, że umocowanie w przepisach prawa musi być zrealizowane, jeżeli chodzi o kontrolę wewnętrzną. Starostwo w ubiegłym roku zlikwidowało etat kontroli wewnętrznej. Odpowiedź udzielona pismami:
- z dnia 11.02.2013 r. WF.0003.02.2013.MG
- z dnia 11.02.2013 r. WE.0003.4.2013.PJ
16 26.06.2013 r. XXXIV sesja RM Mam jedną interpelację w sprawie dotyczącej ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela. W ostatnim okresie czasu u nas w gminie powstało takie zjawisko, że mimo to, iż ustawa stanowi, że konkursy na dyrektorów szkół powinny być przeprowadzane co pięć lat, u nas od tych konkursów chyba często się odstępuje. Miałem parę głosów w tej sprawie, dlatego chciałbym się dowiedzieć, ile w okresie czterech, czy pięciu lat, było przeprowadzonych konkursów i ile nie było przeprowadzonych. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
03 lipca 2013 r.
WE.0003.18.2013.PJ
17 26.06.2013 r. XXXIV sesja RM W dalszym ciągu nie widzę na stronie internetowej planu audytu na 2013 r., nie mogę się doprosić o to. Nie wiem, czy to jest tak ściśle tajne, czy po prostu jest jakiś kłopot. Już nie mówię o wnioskach, ale ten plan audytu powinien być zatwierdzony na każdy rok i wiem, że jest zatwierdzony, tylko po prostu się go nie pokazuje.  
18 26.06.2013 r. XXXIV sesja RM Drugi wniosek mam do Pana Skarbnika. Dyskutowaliśmy bardzo głośno na temat kontroli wewnętrznej. W tej chwili wiem, że pracownik jest na urlopie i jak Pan sobie radzi ? Jak Pan myśli tą sprawę rozwiązać ? Kontrolera wewnętrznego nie ma, gmina funkcjonuje i chyba wszystko dobrze się dzieje bez kontroli wewnętrznej. Warto się nad tym zastanowić.  
19 26.06.2013 r. XXXIV sesja RM Trzeci wniosek, akurat dzisiaj byliśmy na posiedzeniu Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej w Goleniowie i tam jest sprawa następująca. Pierwsza sprawa, z uwagi na zakrzaczenie z północnej strony ściany tego budynku, w pomieszczeniach tych panuje wilgoć, a wszyscy wiemy, że tam się przechowuje żywność. Jeżeli jest wilgoć, to jest i pleśń, a jest to spowodowane tym, że uciekamy od izolacji jakieś części ścian przy termomodernizacji, a tam się przechowuje żywność i tej wilgoci nie powinno być. Gdybym zmierzył wilgotnościomierzem, jaka tam jest wilgotność, to po prostu byłoby to przerażające. Druga sprawa, że przy tej wilgoci bardzo często siada tam, właśnie w tych pomieszczeniach, instalacja, żeby czasem nie było tam pożaru pod wpływem tej instalacji. Trzeba zaplanować jakiś remont, bo ta instalacja jest bardzo słaba i grozi niebezpieczeństwem.Następna sprawa, to przydałoby się, żeby Pan Burmistrz zajął się sprawą dwóch pracownic, które tam pracują. Umowy, które miały zawarte, kończą się, a tam tony tego się przerzuca i one są tam niezbędnie potrzebne. Tych dwóch pracowników zatrudnionych, nie wiem, czy na pracach interwencyjnych, czy na umowie zlecenie, tam jest potrzebnych. Trzecia sprawa, żeby zająć się likwidacją tego zakrzaczenia, które tam rośnie. Te krzaki powodują, że ta wilgoć po ścianach idzie i robi swoje. Już nie mówię jakby tam Sanepid przyszedł i zbadał wilgotnościomierzem to pomieszczenie, to chyba byłby kłopot. Myślę, że jest to koszt nieduży, a można to wszystko szybko naprawić. Odpowiedź udzielona pismem z dnia
02 lipca 2013 r.
WAS.0003.3.2013.SR
20 28.08.2013 r. XXXV sesja RM Pierwsza sprawa, to już drugi raz zgłaszam, w ubiegłym roku też zgłaszałem, ale nic z tego nie wyszło. Chodzi o utrzymanie na odpowiednim poziomie rond, które są przy wjeździe do miasta od strony Szczecina i rondo, które jest przy Żółwiej Błoci. Niestety tam chwasty rosną, do pasa można powiedzieć. Dobrze byłoby, żeby od czasu do czasu, nie jest to nasze, ale trzeba po prostu monitować, ewentualnie zawrzeć jakąś umowę stałą, żeby dwa, trzy razy w roku te ronda kosić z uwagi na to, że to nam wstyd przynosi. Nie jest tam napisane, że jest to droga wojewódzka i to rondo należy do województwa, tylko rzuca to obraz na to, jak w Goleniowie patrzą i pielęgnują zieleń. Zdaję sobie sprawę, że jest to trudna sprawa. Chociaż uważam, że są to minimalne koszty, żeby dwa razy w roku było wykoszone jedno i drugie rondo, to wyglądałoby to inaczej.  
21 28.08.2013 r. XXXV sesja RM Druga sprawa dotyczy nas. Chodzi o baner, który wisi chyba trzeci rok na dworcu. Ten baner jest brudny i spadnie niedługo. Wyprać się tego nie da. Zostawić to na zimę, żeby śnieg to przykrył i spadnie to ze śniegiem. Wygląda to ohydnie.  
22 28.08.2013 r. XXXV sesja RM Ostatnio poruszałem się trochę po Goleniowie i naprawdę Panie Burmistrzu brakuje porządku w mieście. Jak zobaczyłem przystanki przy cmentarzu, to o pomstę do nieba wołałem. Jest tam syf, kiła i mogiła, można powiedzieć. Nikomu to nie przeszkadzało. Teraz jest posprzątane, ale za rzadko jest to sprzątane. Nie wiem, czy spółka nie ma pieniędzy. Chociaż wiem, że nie mają pieniędzy, bo patrząc na ich bilans ubiegłoroczny, to nie jest tam sprawa za wesoła. Po prostu nie dopuszczajmy do tego, żeby te przystanki, kubły, kipiały z brudu.  
23 28.08.2013 r. XXXV sesja RM Nie wiem, czy któryś z Burmistrzów był, ale na pewno był w okresie letnim w Lubczynie. Lubczyna i wjazd do Lubczyny, chodniki w Lubczynie. Wiem, że to jest droga powiatowa, ale tutaj musimy zawrzeć jakieś porozumienie i zacząć o te drogi dbać. Zdaję sobie sprawę, że środków nie ma i długo ich nie będzie, ale przy wspólnych siłach może kiedyś tą drogę w Lubczynie się zrobi. Wiem, że nie ma tam kanalizacji, deszczówkę trzeba zrobić, ale trzeba na ten temat głośno mówić. Po tych chodnikach naprawdę nie można już chodzić, takie są tam kocie łby.  
24 25.09.2013 r. XXXVI sesja RM Panie Burmistrzu, informował Pan Wysoką Radę o przeprowadzeniu kontroli przez pracownika Wydziału Oświaty w Przedszkolu Niepublicznym „Stokrotka”. Chciałbym się dowiedzieć o wynikach tej kontroli.  
25 23.10.2013 r.  Komisja Spr. Społ. oraz Komisja Rol.
i Ochr. Środ.
Radny wniósł, aby zwrócić się z wnioskiem do Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie w sprawie braku oświetlenia na przystankach w Załomiu.  
26 30.10.2013 r. XXXVII sesja RM Chodzi o zarządzenie, które Burmistrz wydał w dniu 01 października 2013 r. dotyczące regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowe. Bardzo dobrze, że to się stało i nie ma tu żadnej niejasności, ale chodzi o to, że w tym zarządzeniu, gdzie wcześniejsza struktura regulaminu organizacyjnego była zmieniana chyba pięć, czy sześć razy, w ostatnich dwóch, czy trzech latach, w tej chwili bardzo dobrze rozpisany jest zakres czynności Sekretarza Gminy, do tej pory nie było to tak rozpracowane, jak byśmy sobie życzyli, ale w sposób bardzo uproszczony zostały podane tylko punkty, jeżeli chodzi o zakres czynności Dyrektora WAS. Składam wniosek, aby zrobić jednolity tekst, jeżeli chodzi o regulamin organizacyjny. Jeśli ktoś to weźmie i będzie czytał, ja wiedziałbym, gdzie szukać, ale wielu ludzi nie. Uważam, że przy tylu zmianach w ostatnim okresie, zasadne byłoby, aby to był tekst jednolity, który jest nieodzowny.  
27 27.11.2013 r. XXXIX sesja RM Mam interpelację zgłoszoną przez jednego z sołtysów. Sołtys skarżył się i odbiera negatywne wnioski dotyczące tego, że został wprowadzony dzień wolny w urzędzie. Nie wiem, czy tak jest i należałoby uzasadnić, czy jest to potrzebne, czy nie jest potrzebne. Nasi pracownicy nie są aż tak przeładowani pracą. Była kiedyś taka ankieta w Internecie – ilość spraw skierowanych do wydziału. Jeden wydział miał 200, a drugi 5, czy 10. Dlatego nie widzę potrzeby, aby w środę tych ludzi, którzy tu przyjeżdżają, odsyłać z kwitkiem. Są tacy sołtysi, że pójdą i załatwią w tą wolną środę, ale jest wielu ludzi, którzy wracają z niezałatwioną sprawą. Dlatego chciałbym uzyskać odpowiedź, co było powodem, czym kierował się Burmistrz, że wolną środę się wprowadziło. Nie wiem od kiedy to jest. W związku z tym, że jeden z sołtysów z tym tematem się zwrócił, powiedziałem, że zgłoszę to na sesji i oczekuję odpowiedzi.  
28 27.11.2013 r. XXXIX sesja RM Chciałem powiedzieć Panu Burmistrzowi, że otrzymałem odpowiedź na wniosek, który złożyłem na ostatniej sesji. Wniosek dotyczył regulaminu organizacyjnego i ja się z tym po prostu nie zgadzam, bo żeby zrobić regulamin organizacyjny, to nie widzę tutaj problemu, a na pewno ja się tego uzupełnionego regulaminu nie doczekam w tej kadencji. Statut sołectw opracowywało się ponad dwa lata, ale w końcu dopracowaliśmy i jest statut, ale na ten temat w innym punkcie. Dlatego ta odpowiedź jest dla mnie absolutnie żenująca, odfajkowana. Tyle jest tych regulaminów organizacyjnych w internecie i nie widzę problemu, żeby można było zrobić tekst jednolity. Na pewno jeśli to wszystko ma Sekretarz robić, kiedyś robiły to dwie osoby, to być może nie ma na to czasu. Dostałem odpowiedź, że przy następnej zmianie. To kiedy będzie ta zmiana ? Ta zmiana może być dopiero za rok, dwa. Nie wiem konkretnie, jakie czynności zawiera pracownik Urzędu Gminy, jeżeli chodzi o WAS, czy on jest potrzebny, czy taka struktura jest potrzebna ? Mam w tym temacie dużo wątpliwości.  
29 27.11.2013 r. XXXIX sesja RM Odpowiedź w sprawie koszenia rond. Nie wiem, czy to Burmistrza zadawala, ale mnie nie. Dwa ronda – przy wjeździe na drogę nr 6 i ze Szczecina. Nie muszę mówić Panu, że jak te dwa ronda dwa razy w roku się wykosi, w czerwcu i w październiku, to całe lato chaszcze rosną po kolana. Czy to jest załatwienie sprawy ? Nie, absolutnie nie.  
30 18.12.2013 r. XL sesja RM W tym roku odbyła się kontrola archiwum zakładowego w Goleniowie. Nie wiem, czy przyszedł wniosek, czy zalecenia, ale w protokole, który przeczytałem, który był na stronie internetowej, było wprost powiedziane, że trzy osoby zatrudnione i odpowiedzialne za prowadzenie archiwum zakładowego nie mają przeszkolenia. Nie wiem, to chyba nie jest takie trudne, żeby to przeszkolenie, kurs archiwisty zrobić. Być może, że w zakresie czynności jest, ale jak się nie ma odpowiednich kwalifikacji, odpowiedniego kursu podstawowego, to trudno trochę, żeby kiedyś może jakąś odpowiedzialność ktoś za to ponosił.  
31 18.12.2013 r. XL sesja RM Bardzo bym prosił, Panie Burmistrzu, nie odpisywać mi już pism, a wrócimy do tego w maju, czerwcu, jeżeli chodzi o ronda przy wjeździe na drogę Nr 6 i ze Szczecina. Szkoda czasu marnować, szkoda papieru, szkoda pracy urzędnika, bo i tak z tego nic nie wyjdzie. Informowanie mnie, że Gmina nie jest administratorem tych rond, to ja już od dawna wiem. Tylko chciałoby się, żeby te ronda nie wyglądały tak jak w tym roku wyglądały i w poprzednich latach. Myślę, że wspólne dogadanie się z Dyrekcją Dróg Krajowych, czy z Gdańskiem i nas trochę zasilić jakąś drobną kasą, obsadzić te ronda, żeby one tak nie wyglądały. To świadczy o nas, a nie kto jest właścicielem, tylko o nas, o mieście Goleniowie. Przyjeżdżają do Goleniowa i widzą takie zarośnięte ronda, jak były w tym roku.  
32 18.12.2013 r. XL sesja RM 28 sierpnia 2013 r. był złożony wniosek i apeluję, ponawiam i chciałbym, żeby jakieś odzwierciedlenie było, jeżeli chodzi o Lubczynę. Wiem, że temat jest bardzo trudny, ale przede wszystkim droga i chodniki. Wiem jaka jest sytuacja finansowa, mnie nie trzeba do tego przekonywać. Gdybyście Państwo jeździli tak często jak ci ludzie jeżdżą po tej drodze, po tych wybojach. Będzie marina z biegiem czasu. Może w przyszłym roku coś się tam poprawi, ale bez tej drogi, bez chodników, to po prostu strach na tą Lubczynę patrzeć. Ja muszę na ten temat mówić, bo co oni w tej Gminie robią ? Nic nie robią. Pana chyba też nie muszę przekonywać, bo Pan sytuację tej drogi na pewno zna. I takie pisanie do mnie, że jak coś się tam ruszy, to Pana poinformujemy. Nie. Trzeba zacząć konkretne rozmowy. Zdaję sobie sprawę, jakie środki finansowe Starostwo przekazuje na inwestycje. Kwiatkowski chyba ma większe środki na inwestycje jak Starostwo. Nie wierzę w to, że ta droga w tym wieku będzie zrobiona. Jeżeli nie będziemy nic w tym temacie mówić, to nic z tego nie będzie.  
33 18.12.2013 r. XL sesja RM Zbliża się trzeci rok naszej kadencji i chciałbym z uwagi na to, że w naszych budżetach zawsze podawane są środki inwestycyjne przeznaczone na wieś i na miasto. W tym roku jak sołectwa zobaczą, że 60 % jest na wieś, a 40 % na miasto, to nie będą wierzyli. Dlatego chciałbym, żeby zostało sporządzone zestawienie wydatkowanych środków na poszczególne sołectwa w latach 2010-2013. To nie jest takie trudne. Są osoby odpowiedzialne za sołectwa, one przyjeżdżają na zebrania wiejskie i najczęściej mają takie zestawienia. Nie mówię, żeby to zamknąć w okresie 30 dniu. Daję tu jakąś ulgę w tym temacie, żeby to było zrobione jasno, czytelnie i przejrzyście, żeby każde sołectwo wiedziało ile dostało środków w danym roku i ogólnie w ostatnich trzech latach. Łącznie z termomodernizacją, łącznie z funduszem sołeckim. Nie wyszczególniać co, ale wartość tego funduszu sołeckiego, żeby to pokazać. Niejednokrotnie się zapomina i to idzie wszystko w niepamięć i mówią – a co tam u nas zostało zrobione, u nas się nic nie robi. Więc trzeba Radom Sołeckim to pokazać i przedstawić.  
34 18.12.2013 r. XL sesja RM Ostatni wniosek mam do Pana Dyrektora Wysockiego. Już kiedyś taka analiza była. Dotyczy wykonanych dokumentacji technicznych na poszczególne roboty, zadania, a one leżą w zamrażarce i czekają, a tych wniosków jest sporo. Wiem, że one niejednokrotnie potraciły ważność, ale to nie o to chodzi. Jakieś pieniądze poszły, a one sobie po prostu leżą. Chciałbym się dowiedzieć, ile tych wniosków jest za ostatnie dwa lata.  
35 26.02.2014 r. XLII sesja RM Interesuje mnie ukończona kontrola prywatnego przedszkola „Stokrotka”, którą robił Wydział Edukacji. Trwa to już od października. Wydaje mi się, że kontrola została zakończona. Chciałbym się dowiedzieć o wynikach tej kontroli. Dlatego składam tą interpelację.  
36 26.02.2014 r. XLII sesja RM Było robione zestawienie z Ochrony Środowiska we wszystkich sołectwach, gdzie mamy kanalizację, gospodarkę ściekową uregulowaną. W Komarowie jest ta kanalizacja, ale nie wszyscy mieszkańcy są do tej kanalizacji podłączeni. Jakie czynności są podejmowane w stosunku do tych osób, żeby do kanalizacji się podłączyć ?  
37 26.02.2014 r. XLII sesja RM Dosyć długo, bo chyba przez 2-3 lata, w Szkole Podstawowej w Komarowie jest pustostan. Kiedyś tam mieszkanie zajmowała Pani Dyrektor. To mieszkanie zostało opuszczone. Jest to powierzchnia prawie 100 m2. Drugie mieszkanie jest zajęte. Chciałem też przypomnieć, że były takie plany, żeby to drugie mieszkanie też zostało opuszczone i nauczycielka, która tam mieszka, żeby dostała mieszkanie w Goleniowie. Tym sposobem byłoby prawie 150 m2 do zagospodarowania na cele wiejskie. Można byłoby w tych pomieszczeniach coś zorganizować. Tylko brak jest w tej chwili decyzji urzędu. Ta sprawa dosyć długo się już ciągnie. Chciałbym, żeby Pan Burmistrz zajął stanowisko i ewentualnie podjął jakieś decyzje w sprawie tego pustostanu i mieszkania, które miało być przydzielone, z tego co wiem, dla Pani nauczycielki, która w tej chwili uczy w Goleniowie.  
38 26.03.2014 r.  XLIII sesja RM W styczniu była Portugalia, w marcu jest Kenia. To, co dzieje się w OSiR, jak to działa, opisuje piątkowa gazeta. Jeżeli to prawda, że szef klubu „Barnim” wyjeżdża w ramach swoich kompetencji za wynagrodzeniem, które mu przysługuje w ramach wynagrodzenia, czyli płacy z OSiR-u, to jest bardzo niedobrze. Ponadto stwierdzam to, co wiem, że odpracowywanie w ten sposób nieobecności, to jest po prostu żenujące. Nie będę mówił jakie ono jest, bo najlepiej to chyba Pan Burmistrz wie, albo się dowie. Ja na Komisji Rewizyjnej postawię wniosek o szczegółową kontrolę OSiR-u w ramach rozszerzenia planu pracy, żeby dokonać kontroli. Dosyć dawno tej kontroli tam nie było, ale widzę, że ona jest potrzebna. Tolerowanie takich spraw jest niedopuszczalne, uważam. Chciałbym, żeby Burmistrz udzielił konkretnej, wyczerpującej odpowiedzi na ten temat, bo to jest żenujące. To, co wiem, jeżeli się to potwierdzi, to nie wiem, czy to będzie prokurator, czy nie prokurator. Nie może być tak, żeby tak dobrze opłacany pracownik OSiR-u korzystał jeszcze w ten sposób z przywilejów jakichś specjalnych. Nie ma dzisiaj na podstawowe rzeczy do szkół, nie ma na to, nie ma na to, a takie dwa miesiące wyjazdu, wydaje mi się, patrząc nafundusz płac, to jest z pochodnymi w granicach 20 tys. zł.  
39 26.03.2014 r.  XLIII sesja RM Jadąc ostatnio pociągiem ze Szczecina, gdy dojeżdżaliśmy do dworca PKP w Goleniowie, zobaczyłem rzeczywiście odpadający tynk z tamtej strony, brudne szyby. Chyba PKP to wody, szmaty i pracownika nie oszczędzi i doprowadzi do kwietnia, do Świąt Wielkanocnych, żeby te szyby zaczęły błyszczeć w słońcu, a nie z brudu i kurzu. Dzisiaj paskudnie to wygląda. Ten odpadający tynk też będzie się powiększał, jeżeli się go nie zabezpieczy. Wniosek, Panie Burmistrzu, żeby wystąpić do Dyrekcji PKP o jakąś naprawę tego i umycie szyb na dworcu PKP.  
40 26.03.2014 r.  XLIII sesja RM Drugi wniosek dotyczy śmieci. Jeżdżąc po terenie miasta i Gminy Goleniów widzę przede wszystkim w lasach pełno worków. Dzisiaj miałem zgłoszenie od Pani sołtys Rurzycy, żeby uporządkować teren od końca Rurzycy, pobocze z jednej i z drugiej strony. Tych śmieci jest naprawdę coraz więcej. Być może są to worki, które zostały z poprzednich lat, ale niestety trzeba je kiedyś pozbierać. Dzisiaj już nikt ich nie przysypie, a są odsłonięte i nikt tego na razie nie zbiera. Ja sobie zdaję sprawę, że jest to trudny temat, że sprawa śmieci jest trudna i uporządkowanie terenu też jest trudne, ale niestety kiedyś musi to nastąpić. Bardzo bym prosił, żeby służby się temu przyjrzały i PGK te worki, leżące już ileś miesięcy, pozbierało. Zaczną te worki pękać i te śmieci wiatr rozdmucha po całym terenie.  
41 29.04.2014 r.  XLIV sesja RM W zasadzie mam interpelację nie nową, ale z 18 grudnia. Kiedy składałem ją w grudniu, to wiedziałem i zdawałem sobie sprawę, że trochę potrzeba czasu, żeby odpowiedzieć, przeanalizować, żeby uzyskać z tego jakiś efekt. W styczniu dostałem odpowiedź taką zadawalającą. Ja to rozumiałem, że jest kontrola NIK-u, czy RIO. To trochę czasu zabiera, ale obiecano mi w piśmie oficjalnym, że do końca lutego na tą interpelację otrzymam odpowiedź. Niestety gdybym wiedział, że w tej chwili otrzymam odpowiedź taką, jaką otrzymałem i odsyła się mnie do budżetu, tak jak ja bym tego budżetu nie znał i nie wiedział, na której stronie czego szukać, to po prostu jest przerażające. Ja tego nie popuszczę. Proszę o sporządzenie takiej zbiorówki kadencji, co zostało zrobione na poszczególnych wsiach. Nawet na ambonie w Komarowie były wnioski podawane przez Panią sołtys. Chciałbym się dowiedzieć, czy to zostało zrealizowane, czy  nie. Nie dla siebie, ale po to chcę to robić, żeby wziąć udział w zebraniach wiejskich i mniej więcej powiedzieć ludziom, co zostało zrobione, co nie zostało zrobione, na co jakie środki poszły. Najczęściej się mówi, że nic nie zostało zrobione. „To, co Wy tam robicie ?” –  taka jest odpowiedź. O wsiach się zapomina i jeszcze się tylko żąda, itd. Dlatego jeszcze raz proszę o sporządzenie takiej zbiorówki. Nie tylko z funduszu sołeckiego, ale ze wszystkich zadań. Przecież są opiekunowie wsi, którzy kiedyś będą jeździć na zebrania wiejskie i będzie to materiał pomocny. Dla mnie ta odpowiedź, którą dostałem, to nie spodziewałem się tego, że moja interpelacja będzie tak potraktowana.  
42 29.04.2014 r.  XLIV sesja RM Druga interpelacja dotyczy odpowiedzi na interpelację odnośnie OSiR-u. Proszę dokładnie, Panie Dyrektorze OSiR-u, zapoznać się z interpelacją, a nie mydlić komuś oczu i nie robić wody z mózgu, że ja mówiłem, że ktoś tam zarobił 20 tys. zł. Mówiłem o 20 tys. zł, ale o kosztach utrzymania pracownika miesięcznie, a nie o płacy, a to jest różnica. Wydatki, koszty utrzymania, a wynagrodzenie. Zresztą zdaję sobie sprawę, że odpowiedź na interpelację była napisana i chyba wszyscy o tym wiemy, przez Dyrektora OSiR-u. Jest ona nie do przyjęcia i dlatego miałem dzisiaj złożyć wniosek o przeprowadzenie kontroli, ale takiego wniosku nie składam. Będę składał wniosek o rozszerzenie prac Komisji Rewizyjnej na przyszłej sesji.  
43 29.04.2014 r.  XLIV sesja RM Gdy będzie robiona konserwacja dróg, myślę o takich miejscowych naprawach, to w ostatnim okresie czasu przez Komarowo wywozi się setki ton zwiniętego siana. Ja rozumiem, że należy to wywieź, ale ten ciężki sprzęt, który jeździ po tej głównej drodze w Komarowie, która się rozszerza, powoduje to, że powstają dosyć duże dziury. W tej chwili są takie trzy dziury, otwory w jezdni, które naprawdę grożą wypadkiem. Przede wszystkim gdyby ktoś jechał motorem i wpadł w tą dziurę, w ten otwór, to może dojść do wypadku.  
44 29.04.2014 r.  XLIV sesja RM Dobrze, że jest Dyrektor GWiK-u na posiedzeniu. Chciałbym zgłosić wniosek, aby uporządkować przepompownię. Bardzo często tam nikt nie zagląda. Jak zagląda, to tylko żeby cos naprawić. Natomiast jeżeli chodzi o konserwację, wyczyszczenie z chwastów, a są to chwasty po zimie, suche badyle rosną, butelki ktoś tam wrzuca, papiery, jakimiś małymi środkami to odnowić, tam gdzie oczywiście potrzeba, a widzę taką potrzebę. Nie wiem, ile już one funkcjonują. Jest to taka mała prośba, żeby to uporządkować.  
45 25.06.2014 r.  XLVI sesja RM W tym roku były duże opady deszczów, trawa bardzo szybko rosła. Nie wiem, co się dzieje, ale chciałbym się dowiedzieć. Gmina zakupiła kosiarkę rotacyjną. Jakie są losy tej kosiarki rotacyjnej, gdzie ona kosi, co ona robi, u kogo ona jest, komu ona służy ? Być może służy tylko jednemu sołectwu, czy dwóm. Nie po to była kupowana. Zakup był chyba jako środek trwały. Jeżeli jest to środek trwały, to gdzieś on jest, ale on musi pracować na siebie. Chciałbym się dowiedzieć na temat losów tej kosiarki rotacyjnej.  
46 25.06.2014 r.  XLVI sesja RM Pierwszy wniosek dotyczy, aby wszystkie spółki, których organem założycielskim jest Burmistrz, ogłaszały swoje sprawozdania o działalności spółek na stronie internetowej. Jest strona internetowa po to, żeby można było na tej stronie umieszczać sprawozdania finansowe każdej spółki. Ja uważam, że działamy przy otwartej kurtynie i takie sprawozdanie finansowe z działalności i Zarządu powinno być. Chyba, że są jakieś przeciwwskazania, ale ja nie widzę przeciwwskazań, aby takie sprawozdania na stronach internetowych powinny się znajdować.  
47 25.06.2014 r.  XLVI sesja RM Drugi wniosek dotyczy jeszcze nie zakończonej sprawy PEC-u. Z uwagi na to, że ukazało się sprostowanie na temat wysokości wynagrodzeń w PEC-u i bardzo dobrze, że ono się ukazało, przynajmniej ludzie przeczytali w „Gazecie Goleniowskiej” ile wyniosła średnia płaca za 2013 r. Ja stawiam wniosek, żeby Pan Burmistrz wymógł, żeby Prezes PEC-u przedstawił wysokość płac uzyskanych przez spółkę za rok 2012, kiedy to płace były o wiele, wiele, wyższe. Jest jeszcze jedna sprawa bardzo niebezpieczna. Obecny układ zbiorowy pracy, czy zakładowy układ zbiorowy pracy, jest bardzo niekorzystny dla gminy, a korzystny dla pracowników. Jak zrobicie Państwo wyliczankę funduszu płac w porównaniu 2013-2012, pomimo tego, że Pan Banach mi mówił, że podwyżek nie było, to pracownicy uzyskali podwyżkę miesięczną 477 zł. Taka miesięczna podwyżka płac była w Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej. Jeżeli jest to nieprawda, to proszę mnie podać do sądu, bo sądem byłem też straszony i nie wiem, na co Państwo czekacie ? Ja uważam, że należy zmienić zapisy zakładowego układu zbiorowego pracy, bo w żadnej działającej  spółce w Goleniowie tak wysokich płac jak w PEC-u nie ma i żaden pracownik w firmach goleniowskich za ubiegły rok nie otrzymał podwyżki płac o 477 zł. Ja to wyliczyłem na podstawie materiałów źródłowych, które otrzymałem do wglądu. Zresztą każdy to ma, tylko być może się temu nie przyglądał.  

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Sell 23-11-2012 14:03
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 23-11-2012
Ostatnia aktualizacja: Arkadiusz Sell 04-07-2014 14:54