Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Majdak Czesław

Lp. Data i miejsce zgłoszenia Treść interpelacji, wniosku lub zapytania Odpowiedź
1 19.12.2014 r.
III sesja RM
Na Komisji Budżetu podczas omawiania spraw dotyczących sprzedaży mienia komunalnego pozyskałem informację, że Pan Burmistrz dokonał zamiany nieruchomości gminnej w obrębie, nazwijmy to umownie, Parku Przemysłowego z osobą fizyczną. Z informacji wynikało, że Pan Burmistrz dokonał podziału kilku działek w celu sprzedaży oraz jednej celem zamiany i dalszej odsprzedaży. Rada Miejska V kadencji przyjęła uchwałę Nr 481/10 z dnia 10 lutego w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Goleniów i nabywania nieruchomości dla gminnego zasobu. Rozdział II tej uchwały  mówi w § 4: „Burmistrz Gminy może nabywać nieruchomość do gminnego zasobu nieruchomości w formach przewidzianych prawem na potrzeby związane z realizacją zadań własnych gminy na cele publiczne, w celu dokonania regulacji granic nieruchomości, tworzenia gminnego zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na realizację zadań związanych z funkcjonowaniem i rozwojem gminy oraz zadań publicznych”. Sprawy zamiany gruntu regulują też dwie ustawy. Pierwsza z dnia 08 marca o samorządzie gminnym. Druga z 21 sierpnia o gospodarce nieruchomościami. Ustawa o samorządzie gminnym w art. 18 ust. 2 pkt 9 mówi: „Do wyłącznej właściwości Rady Gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczający zakres zwykłego zarządu”, punkt a mówi: „zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; uchwała Rady Gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do lat 3 strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad wójt może dokonać tych czynności wyłącznie za zgodą Rady Gminy”. Moim zdaniem zamiana gruntów na cele komercyjne wymaga uchwały Rady Miejskiej. Jeżeli nie ma uchwały Rady Miejskiej o zamianie działek, to należy zadać pytanie, na jakiej podstawie prawnej Pan Burmistrz dokonał tej zamiany i przedstawił wszystkie dokumenty dotyczące tej transakcji. Odpowiedź
2 19.12.2014 r.
III sesja RM
Kiedy zostanie ogłoszony konkurs na Pomnik Niepodległości ?

Odpowiedź

Odpowiedź

3 19.12.2014 r.
III sesja RM
Dlaczego Pan Burmistrz nie przekazał Radzie Miejskiej taryfy GWiK-u na 2015 rok ? Taryfa Wodociągów Zachodniopomorskich wpłynęła, wszyscy radni ją otrzymali. Kwoty za wodę i ścieki zostały bez zmian. Ja wiem, że tutaj może chodzić o wybory, ale przecież prawo mówi, że 70 dni wcześniej taryfa ma być gotowa, a GWiK jest przedsiębiorstwem gminnym, więc nie było żadnych przeszkód, żeby tą taryfę do radnych dosłać
i moglibyśmy w jakiś sposób zapoznać się, dlaczego te podwyżki za wodę i ścieki są.
Odpowiedź
4 19.12.2014 r.
III sesja RM
Trzeci wniosek, oznakowanie parkingu Ikea znakiem 12 ton na wyjeździe, żeby ciężarówki, które jeżdżą teraz, nie skręcały w prawo w ul. Szkolną. Ci kierowcy, którzy przyjeżdżają z Polski, jednak ciągle skręcają w prawo i jeżdżą, gdzie nie powinni jeździć. Odpowiedź
5 19.12.2014 r.
III sesja RM
Bardzo się cieszę, że podczas rozmów z mieszkańcami Pan Burmistrz dostrzegł sprawę Mikołajczyka 10, tak mówię skrótowo. Tam był budynek, działka miała pójść do sprzedaży. Szczerze powiedziawszy pokazywałem tą działkę Panu Burmistrzowi Banachowi, mówiłem o pewnym rozwiązaniu, które tam należałoby zrobić. Chodzi o boisko, ale jak zobaczyłem wpis Pana Burmistrza, że jest to konieczność i będzie realizował takie cele, to ja nawet dwie ręce podniosę za tym, jeżeli Pan Burmistrz będzie chciał to realizować. Odpowiedź
6 16.01.2015 r.
IV sesja RM
Pierwsza interpelacja dotyczy odpowiedzi w sprawie taryfy za wodę i odprowadzanie ścieków. Otrzymałem odpowiedź od Pana Burmistrza i zacytuję: „W sprawie nie przekazania Radzie Miejskiej wniosku Goleniowskich Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Goleniowie w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego odprowadzenia ścieków na okres 12 miesięcy tj. od dnia 01 stycznia 2015 r. do dnia 31 grudnia”. Pan Burmistrz informuje, że uchwały zostały przekazane zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 07 czerwca o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę. To chyba jakaś pomyłka, że tylko odprowadzania ścieków, ale nie tego dotyczy moja interpelacja. Obawiam się proszę Państwa, żeby na koniec stycznia, jak każdy z nas dostał zawiadomienie Goleniowskich Wodociągów i Kanalizacji o wprowadzeniu nowej taryfy, że mieszkańcy przyjdą do Pana Burmistrza z rachunkami i może być tak, że ten budżet, który przyjęliśmy, może być z nim różnie. Dlatego zwracam się do Przewodniczącego Rady Miejskiej, żeby prawnik Rady Miejskiej przygotował opinię prawną, czy procedowanie nad taryfami dla zbiorowego odprowadzenia wody i ścieków  było zgodne z tą ustawą. Odpowiedź
7 16.01.2015 r.
IV sesja RM
Druga interpelacja dotyczy zamiany nieruchomości położonych na Parku Przemysłowym. W odpowiedzi brak jest dokumentów, o jakie prosiłem. Przyjęliśmy dzisiaj protokół z tej sesji. Tam prosiłem również o dokumenty i też wnoszę do Pana Przewodniczącego, żeby prawnik Biura Rady przygotował opinię, czy zamiana tych gruntów nie wymagała uchwały Rady Miejskiej, tak jak to Pan Burmistrz w swoim piśmie przedstawił. Odpowiedź
8 16.01.2015 r.
IV sesja RM
Trzecia interpelacja dotyczy środków niewygasających. Pamiętam, że jak zgłosiłem poprawkę odnośnie daty, żeby Pan Skarbnik przedstawił nam wcześniej realizację tych środków niewygasających, wstrzymałem się od głosu, nie chciałem wtedy zabierać cennego czasu Państwa radnych. Dzisiaj przygotowałem wniosek do Pana Burmistrza odnośnie zapisanej tam kwoty 150.429 zł na ogłoszenie konkursu pod nazwą Centrum Komunikacyjne. Bardzo proszę Pana Burmistrza o dokładne podanie kwoty – ile będzie kosztowała organizacja konkursu, a ile nagrody dla biorących udział w tym konkursie.

Odpowiedź

9 16.01.2015 r.
IV sesja RM
Ostatni wniosek jest do Przewodniczącego Rady. Każde pismo przychodzące, to jest tzw. poczta, powinna być dekretacja tego pisma. Na ostatniej sesji Pan Przewodniczący powiedział, że pisma są do wglądu w Biurze Rady Miejskiej. Każde pismo powinno, moim zdaniem, zawierać dekretację Pana Przewodniczącego, co z tym pismem dalej się dzieje. Obok Pana Przewodniczącego siedzi Pan Wiceprzewodniczący, który na dekretacji pism zjadł zęby. Nie może być tak, że ja nie wiem, czy to jest skarga na Burmistrza, bo to powinno być poparte opinią prawną i dekretacją Pana Przewodniczącego. Nie wiem ile dokładnie wpłynęło tych pismo do Rady Miejskiej. Ja bym postulował o to, Panie Przewodniczący, co było w poprzedniej kadencji, że każde pismo docierało do radnych. Z pismami, z wiadomościami, jest tak, że jeżeli się ich nie dostaje, to o pewnych sprawach się nie wie. Odpowiedź
10 02.02.2015 r.
Komisja Rewizyjna
Radny zapytał, ile środków finansowych było w budżecie roku 2014 na drogi gruntowe i ile zostało ? Odpowiedź
11
19.02.2015 r.
Komisja Budżetu
Radny poprosił o przedstawienie danych za rok ubiegły dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi:
  • ile wynosiła comiesięczna faktura i za co przekazywana do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej,
  • jaki był robiony przypis i faktyczne wykonanie,
  • podanie ilości ton śmieci na wystawianych co miesiąc fakturach.
12 19.02.2015 r.
Komisja Budżetu
Radny poprosił w imieniu osoby niepełnosprawnej mieszkającej przy ul. Mikołajczyka o położenie chodnika po prawej stronie ulicy. Odpowiedź
13 25.02.2015 r.
V sesja RM
Pierwsza moja interpelacja dotyczy wieży ciśnień zlokalizowanej przy szpitalu. Pierwsze pytanie, czyją własnością jest ta wieża ? Drugie pytanie, na jakiej podstawie zamontowane tam jest ok. 10 anten nadawczych telefonii komórkowej, tak mi się wydaje. Jakie to są anteny i na jakiej podstawie one tam zostały zamontowane ? Moje pytania związane są z wydaną decyzją przez Pana Burmistrza o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, czyli budowy telefonii komórkowej na wieży ciśnień właśnie tam koło szpitala. Odpowiedź
14 25.02.2015 r.
V sesja RM
Następna interpelacja dotyczy Goleniowskich Wodociągów i Kanalizacji. Otwierając ostatnią „Gazetę Goleniowską” na 1,2,3,4 stronie widzę reklamę naszej firmy wodociągowej. Zastanawiam się dlaczego ta firma ma się reklamować jeżeli wiadomo, że jest monopolistą odnośnie sprzedaży wody i zaspakajania potrzeb mieszkańców, robiąc sobie dodatkowe koszty. Więc chciałbym poznać jakie koszty GWiK poniósł na tą reklamę w „Gazecie Goleniowskiej”. Odpowiedź
15 25.02.2015 r.
V sesja RM
Drugie pytanie związane z tą samą firmą. Chodzi o mecenasy sportu. Wiemy, że Mecenasem Sportu 2014 r., było to na spotkaniu Noworocznym, została też ta firma. Więc bardzo proszę Pana Burmistrza o odpowiedź na pytanie, jaką kwotę, lub zakupy, reklamy, czyli wszystkie koszty, które są w tej firmie zostały poniesione na sport. Moim zdaniem firma, która jest firmą robiącą naprawdę bardzo dobre rzeczy, ale za to nasi mieszkańcy płacą i to z własnej kieszeni duże kwoty za wodę i kanalizację, powinna jednak w miarę oszczędniej wydawać swoje pieniądze. Jak wiemy w budżecie Gminy Goleniów na sport, nie patrząc na inwestycje, mamy zapisane 800 000 zł. Odpowiedź
16 25.02.2015 r.
V sesja RM
Ostatnia sprawa, którą chciałem poruszyć, bardzo prozaiczna. Przy Armii Krajowej 29 był kiedyś znak zakazu zatrzymywania się i postoju. Tam jest bardzo niski parter, obok sklep i Ci ludzie po tym jak ten znak gdzieś wyparował z tamtego miejsca skarżą się na to, że właśnie przy tym niskim parterze parkują samochody. A, że sklep jest bardzo wcześnie rano otwarty i późno zamykany bywa czasem, że zapalający samochód bardzo wcześniej rano budzi tych mieszkańców. Więc bardzo proszę o postawienie znaku zakaz zatrzymywania się i postoju przy budynku Armii Krajowej 29. Odpowiedź
17 25.03.2015 r.
VI sesja RM
Na ostatniej Komisji Gospodarki, Inwestycji i Ochrony Środowiska złożyłem pismo do Pana Przewodniczącego odnośnie wykonania dwóch dróg, tj. Mikołajczyka i Piastów i też jestem trochę zaniepokojony, jak Pani radna Henkelman. Tak wygląda ulica Mikołajczyka 2-4 (załącznik nr 1). Ludzie ze swoich pieniędzy zrobili chodnik i ocieplili cały budynek. W tym roku planują za tym budynkiem zrobienie placu zabaw. Ten teren, który widzą Państwo na zdjęciach, to jest teren gminy. Stawał ten problem już nie raz. W poprzedniej kadencji Pani radna z tamtej okolicy też go składała wielokrotnie. Więc myślę, że jeżeli Komisja Gospodarki przyjęła jakąś listę priorytetów odnośnie remontów dróg miejskich, to myślałem, że wczoraj na komisji właśnie ta ul. Mikołajczyka i ul. Piastów znajdzie się na tej liście. Chcę powiedzieć, że trzy lata temu rozpoczęliśmy pierwszy etap budowy tej drogi. Za Burmistrza Wojciechowskiego powstała dokumentacja techniczna. Na ul. Piastów jest studzienka (załącznik nr 2) , która wychodzi na wysokość 60-70 cm. Tak, że jak ktoś by samochodem najechał, to zawiśnie na niej, nie trzeba podnośnika. Także ul. Piastów w pierwszej części jest zrobiona i to było już za kadencji Burmistrza Krupowicza, a ta druga leży odłogiem. Chcę powiedzieć, że to nie są ulice, które powstały dwa dni temu, a na ul. Mikołajczyka 2-4 chyba 40 lat ludzie mieszkają. Wiadomo ilu ludzi w blokach mieszka i jakie jest tam natężenie. Więc bardzo proszę Pana Burmistrza o wprowadzenie, może poprawką, do tego budżetu samych dokumentacji, a w przyszłym roku realizacji. Odpowiedź
18 25.03.2015 r.
VI sesja RM
Wiemy, że znowu dług w naszych lokalach komunalnych narósł do wysokości 1,2 mln zł. Starsi radni pamiętają, którzy pracowali w Radzie trochę wcześniej, że podobny dług umorzyliśmy. Po 200 tys. zł spłacaliśmy i z powrotem mamy 1,2 mln zł. Na komisji zapytałem się, czy można byłoby pokazać, ile jest zaległości czynszu, a ile w tych 1,2 mln zł jest obciążeń mieszkańców za wodę, ścieki i śmieci. My te pieniądze, jako gmina, już zapłaciliśmy za te osoby do PGK i do GWiK. Więc chciałbym poznać tą skalę. Dlaczego ? Rozmawiamy na temat wody, będziemy za chwilę rozmawiać na temat śmieci, ponieważ kończy się jakby trzyletni okres umowy na odbiór i zagospodarowanie śmieci. Więc chciałbym poznać pewne wartości i pewne kierunki wypracowywać już na przyszłość. Czyli w tych 1,2 mln zł jaka jest kwota zaległości za wodę i ścieki, a jaka za śmieci ? Odpowiedź
19 29.04.2015 r.
VIII sesja RM
Pierwsza interpelacja, którą chciałbym Państwu i Panu Burmistrzowi przedstawić, to jest sprawa budownictwa komunalnego, socjalnego i budownictwa Towarzystwa Społecznego. Na ostatniej Komisji Budżetu rozmawialiśmy o zarządzaniu tym zasobem komunalnym, patrzyliśmy na pewne sprawy finansowe z tym związane, ale też wywiązała się dyskusja odnośnie potrzeb. Wiem, że Komisja Spraw Społecznych też tym tematem się zajmowała. Mam bardzo konkretne pytanie do Pana Burmistrza, bo nie usłyszałem tego ani w expose Pana Burmistrza, co zadzieje się Panie Burmistrzu w sprawie budowy mieszkań komunalnych, TBS-owskich, czy socjalnych w naszej gminie w przeciągu tych czterech lat mijającej kadencji ? Z tego, co usłyszałem od Zastępcy Burmistrza na Komisji Budżetu, czy są jakieś plany budowy, jednoznaczne stwierdzenie było, że nie. Z tego, co dobrze się orientuję, są na rynku środki w wysokości nawet 50 % dofinansowania z różnych programów. A z tego, co sprawdzałem po Komisji Budżetu, odżywa na nowo forma budowy mieszkań TBS-owskich. Jest to bardzo istotna sprawa, bo z tego, co wiemy, następny milion młodych Polaków wybiera się za granicę. Odpowiedź
20 29.04.2015 r.
VIII sesja RM
Druga interpelacja dotyczy nadzwyczajnej sesji, na której podjęliśmy stanowisko odnośnie współpracy, zobowiązujące Pana Burmistrza, żeby znalazł gminę na Ukrainie, z którą nawiązalibyśmy współpracę. Niestety Pan Burmistrz wyszedł podczas sesji i nie mogłem mu zadać podstawowego pytania, jak Pan Burmistrz zapatruje się na tą kwestię współpracy z miastem ukraińskim, czy samorządem jednego z miast ukraińskich ? I oczywiście na dalszą współpracę z pozostałymi miastami partnerskimi ? Odpowiedź
21 29.04.2015 r.
VIII sesja RM
W swoim życiu miałem przyjemność mieszkać z osobą niepełnosprawną, poruszającą się na wózku przez trzy tygodnie. Nigdy nie patrzyłem z poziomu wózka inwalidzkiego na życie i to doświadczenie jakby zmieniło moją optykę patrzenia na tych ludzi. Dam jeden przykład, że ten Pan, który mieszkał ze mną, szczerze powiedziawszy młodzieniec na wózku, spadł z tego wózka jak chciał się przełożyć na łóżko. Ja podbiegłem i chciałem mu pomóc, a on mówi: „Panie Czesławie, w żadnym wypadku”. Ja mówię: „Panie, co Pan opowiadasz ?” A on mówi: „Panie, Pan tu dzisiaj jest i pomożesz, a jak będę sam ? Będę sam musiał wejść na ten wózek”. Składałem również na Komisji Budżetu taki wniosek, który narodził się z rozmowy z osobą z ul. Mickiewicza. Powtarzam jeszcze raz „Mickiewicza”, bo było przekłamanie na komisji, gdzie w ferworze zapisywania wniosku pojawia się ul. Mikołajczyka. Na ul. Mickiewicza mamy taką osobę niepełnosprawną, ma schodołaz. Tylko, co z tego, że może wyjechać na ulicę, jak wiemy jak ta ul. Mickiewicza wygląda. Patrząc od strony Kauflandu, po prawej stronie w ogóle nie ma chodnika. Po lewej stronie ten chodnik, jakby kogoś posadzić na wózek, żeby go przejechał, to życzę sukcesu. Prosiłem na tej komisji o to, żeby ten chodnik naprawić lub położyć na nowo. To nie są duże koszty, bo chodnik jest tylko po jednej stronie. Więc jeszcze raz proszę Panów Burmistrzów, Państwa radnych o to, żeby znaleźć te pieniądze jeszcze w tym budżecie na remont tego chodnika. Odpowiedź
22 27.05.2015 r.
IX sesja RM
Pozwolicie Państwo, że wrócę jeszcze do Wieloletniego Programu Rozwoju Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacji i zapytam Pana Burmistrza o 5 mln zł, które mają pójść w tym programie na oczyszczalnię ścieków, konkretnie na osady. Jak wszyscy wiemy, oczyszczalnia ścieków została nie tak dawno całkowicie przebudowana i problem osadów miał być rozwiązany. Więc moje pytanie idzie w tym kierunku, dlaczego należy wydać te 5 mln zł, czy decyzje podejmowane przy modernizacji oczyszczalni ścieków zakładały modernizację osadów ? Z tego, co wiem, to zakładały. Kto ponosi winę za to, że w tym programie, który został wtedy przyjęty, nie zostało zrobione to należycie ? Nie będę tu cytował, bo jestem przygotowany w artykuły prasowe, w których Pan Prezes wypowiadał się, że osady będą załatwione w tym programie i to budzi moją wątpliwość, ta kwota 5 mln zł. Dlaczego pytam ? Bo na tej sesji, gdzie Szanowna Rada uchwalała program, nie uzyskałem tej odpowiedzi. Odpowiedź
23 24.06.2015 r.
X sesja RM
Z radnym Krzysztofem Rutkowskim byliśmy na zakończeniu sezonu koszykowego, byliśmy na meczu, później na spotkaniu z koszykarzami i fanami koszykówki i poprosili mnie, abym zapytał Pana Burmistrza odnośnie boiska przy Bramie Wolińskiej. Chcieliby wiedzieć, jak to boisko będzie wyglądało, bo nie miałem takiej wiedzy odnośnie projektu, co tam będzie zrobione. Jeżeli ma być to boisko, to prosili o dwie rzeczy, które temu boisku do koszykówki nadałyby blasku. Pierwsza rzecz to tablice przezroczyste, a druga rzecz to kosze uchylne. Odpowiedź
24 09.09.2015 r.
XI sesja RM
Pierwszy wniosek do Pana Burmistrza związany jest z ulewą, która była nad Goleniowem. Przy Armii Krajowej, pierwszy skręt po prawej stronie za rondem w stronę świateł, przed przystankiem autobusowym, tam niestety nie można było przejechać. Nie mówię o przejściu, nawet przejechać samochodem, bo stało tam ok. metr wody. To jest ta droga wspomagająca. Bardzo proszę o spowodowanie tam przeglądu kanalizacji deszczowej. Odpowiedź
25 20.10.2015 r.
 Wspólne posiedzenie komisji
Radny poprosił w imieniu mieszkańca ul. Armii Krajowej 29 o usunięcie połamanych i uschniętych konarów drzew. Odpowiedź
26 28.10.2015 r.
XIII sesja RM
Panie Burmistrzu, z tego, co wiem, był przeprowadzony audyt w naszym OPS-ie. Bardzo bym prosił o informację o tym audycie, czyli jakby można było treść tego audytu przeczytać wraz z wnioskami. Odpowiedź
27 25.11.2015 r.
XIV sesja RM
Pierwsze tak pół żartem, pół serio. Nie wiem, czy brakuje u nas w gminie miejsc noclegowych, ale pojawił się wczoraj po komisji, czy w trakcie jej trwania, taki hotel na kółkach przed gminą. Za chwilę mogą się zjeżdżać campery. Ale to, co mówił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odnośnie busów, jak Państwo zobaczą przyczepę campingową na parkingu przed urzędem, to też się zdziwią. Powraca znowu temat kto i gdzie ma parkować. Przypominam, że monitowałem do Straży Miejskiej odnośnie skupu złomu, co jest na dworcu PKS, rzeczywiście Pan Komendant podjął działania, ale samochód dalej stoi. Sami zobaczcie, co się dzieje. Odpowiedź
28 25.11.2015 r.
XIV sesja RM
Chciałbym się dowiedzieć, jakie decyzje zostały podjęte odnośnie obsługi przez bank naszej gminy. Wiem, że były starania, czy to banków, czy Pana Burmistrza, o to, żeby jak najtaniej, jak najlepiej lokować środki, które mamy zgromadzone w naszej gminie. Chciałbym się dowiedzieć dlatego, jak Państwo widzą, co się ostatnio dzieje w systemie bankowym, wypłaty Funduszu Świadczeń Gwarantowanych dla upadających banków, jako radny chciałbym się dowiedzieć, gdzie będzie konto i w jakim banku będzie mieć konto, czy ma, Gmina Goleniów. Odpowiedź
29 21.12.2015 r.
XV sesja RM
Pozwolicie Państwo, że odczytam maila, którego otrzymałem: „Piszę do Pana radnego w imieniu mieszkańców ulicy Armii Krajowej z prośbą o poruszenie na sesji Rady Miejskiej problemu braku przejścia dla pieszych na ulicy Armii Krajowej na wysokości Hotelu Ikar. Czy mógłby Pan złożyć wniosek na sesji odnośnie tego przejścia. Pozdrawiam, Bartosz Janik”. Rzeczywiście mamy przejście dla pieszych na światłach, a drugie mamy koło ronda. W niedalekiej odległości od ronda jest przystanek osobowy, a rzeczywiście gro mieszkańców przechodzi gdzieś w połowie na wysokości hotelu lub tej przesieki, która idzie do ulicy Mikołajczyka przez osiedle. Jeżeli Pan Burmistrz mógłby pochylić się nad tym problemem i byłaby taka możliwość zlokalizowania w tym miejscu przejścia, to też byłbym za, dlatego, że sami Państwo jak jedziecie, to widzicie, ilu tam mieszkańców przebiega na drugą stronę jezdni. Odpowiedź
30 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
W uzupełnieniu wniosków Pana radnego Maciejewskiego chciałbym dołożyć ul. Słowackiego, bo jednak wydaje mi się, że teren przed Urzędem Miejskim i przed Domem Kultury jest ogromną kałużą to priorytetem byłoby zrobić za rok tę drogę i rzeczywiście połączyć ją z Barnima i pozostałymi wyremontowanymi drogami. To tak w uzupełnieniu. Odpowiedź
31 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
Do Pana Burmistrza. Minął rok i chciałbym poznać koszty, jakie gmina poniosła na pensje, ZUS-y płacone przez pracodawcę, PEFRON na doradców i asystentów, czyli za 12 miesięcy chciałbym poznać pełne koszty jakie Gmina Goleniów poniosła na doradców i asystentów. Odpowiedź
32 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
Następna rzecz odnośnie tej drogi do Parku Przemysłowego. Rzeczywiście, co Pani radna tu wskazywała, pokazała się taka informacja i Pan Burmistrz ją potwierdził. Nie będę wchodził w meritum. Dla mnie dziedziczenie jakiś po prostu projektów z innych spoza gminy powoduje to, że ktoś gdzieś tam jakieś staranności nie do końca dołożył. Jedyną rzeczą jakby ta staranność była dołożona, to jedyną rzeczą, która miałaby wpływ na tą drogę to jest trzęsienie ziemi, a u nas nie zanotowano. To jeżeli chodzi o te sprawy budowlane. Ale chciałbym rzeczywiście poznać te koszty, jakie Gmina Goleniów poniesie i uzasadnienie, dlaczego my to mamy ponosić, a miało być trochę inaczej. Odpowiedź
33 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
Jeżeli mogę się zapytać Panie Przewodniczący, bo chodzi mi o ustalenia, bo bardzo dużo widzę spotkań, a nie było mnie trochę w Goleniowie, spotkań z firmą austriacką, która robi nam projekty. Chciałbym się dowiedzieć, czy te negocjacje już się zakończyły, czym się zakończyły. Może już wiemy jakie koszty to będą, tego chciałbym się dowiedzieć i w następnym punkcie jeżeli Pan Burmistrz mógłby mi odpowiedzieć, to bardzo bym prosił. Odpowiedź
34 11.02.2016 r.
Komisja Budżetu
Radny zapytał, ile wydaliśmy pieniędzy na zakup gruntów pod drogi od osób prywatnych w 2015 r. Odpowiedź
35 24.02.2016 r.
XVII sesja RM
Mam jeden wniosek. Śniegi ustąpiły a, mamy jeszcze ulice gruntowe w mieście, które nie weszły do projektu budżetu, są to ul. Piastów i Krasickiego. Bardzo proszę o wyrównanie tych dróg gruntowych, bo mieszkańcy zgłaszają, że po tych śniegach i mrozach jest bardzo dużo dziur, kałuż i nie idzie przejść do domu. Odpowiedź
36 30.03.2016 r.
XVIII sesja RM
Chciałem powiedzieć, że podtrzymuje pytania te które były na początku sesji, chociaż one w pewnej części pokrywają się z tym co Radny Zajko powiedział, czyli promocja Pana Przewodniczącego w Internecie przy pomocy koszulek, scyzoryków, które maja promować Gminę Goleniów, a użyte jest dla mnie do celów prywatnych. Powinni wszyscy o tym się dowiedzieć, Pan Przewodniczący moim zdaniem powinien się wytłumaczyć z tego, bo zostały przekroczone pewne granice.  
37 30.03.2016 r.
XVIII sesja RM
Kolejną sprawą o którą chciałbym się zapytać jest lista obecności. Pan Przewodniczący tak skrupulatnie przestrzega pięciu minut to chciałbym się zapytać, ile było potrąceń po ostatniej sesji, a wiemy ilu radnych było na zakończeniu sesji. Chciałbym się dowiedzieć ilu radnych pobrało diety, które nie były im należne a Pan na to pozwolił. Odpowiedź
38 27.04.2016 r.
XIX sesja RM
Króciutko nawiąże tylko do protokołu z poprzedniej sesji gdzie prosiłem Pana Przewodniczącego o ustosunkowanie się, wyjaśnienie sprawy, chodziło o te gadżety, a jest to dla mnie użyte dla celów prywatnych i powinni się wszyscy o tym dowiedzieć. Pan Przewodniczący moim zdaniem powinien się wytłumaczyć z tego, ponieważ zostały przekroczone pewne granice. Nie otrzymałem odpowiedzi od Pana Przewodniczącego, bardzo jest mi przykro. Myślałem, że prześle to do wiadomości wszystkich radnych. Odpowiedź
39 27.04.2016 r.
XIX sesja RM
Chodzi o kino. Proszę Państwa tak jak kiedyś wspomniałem na sesji, byłem  w Połczynie i tam bardzo dobrze funkcjonuje kino w Domu Kultury. W Gryficach również, w Nowogardzie również. Więc pytanie jest jednoznaczne, czy w tym temacie naprawdę nie można nic w Goleniowie zrobić ? Wiele osób starszych, którzy nie chcą jechać do Szczecina chętnie poszłoby na seans. To, co powiedziała tutaj Pani Dyrektor Biblioteki, nie wiem ile osób na te seanse przychodzi i jakie tam jest to pomieszczenie, ale widocznie zainteresowanie jest, a to jest bardzo moim zdaniem ważna rzecz jeżeli chodzi o kulturę. Także bym chciał docelowo w najbliższym czasie usłyszeć zdanie Pana Burmistrza, czy kino w Goleniowie może i na jakich zasadach funkcjonować ? Odpowiedź
40 27.04.2016 r.
XIX sesja RM
Druga rzecz, to jest Armii Krajowej i tam były kilka lat temu nasadzone głogi i część z nich uschła i bardzo proszę o uzupełnienie tego drzewostanu, jeżeli jest taka możliwość. A jak nie to w przyszłym roku w planie ująć, żeby nowe sadzonki głogów były. Odpowiedź
41 27.04.2016 r.
XIX sesja RM
Ostatnia sprawa. Kiedyś Gazeta Goleniowska opisywała, że jak na bezdechu trzeba było przechodzić przez poczekalnię dworcową, to rzeczywiście w sobotę będąc na spacerze na bezdechu musiałem przejść od ronda przy Wojska Polskiego, aż tam za cmentarz, aż się trochę róża wiatru zmieniła, to tam mogłem zaczynać głębiej oddychać. Proszę Państwa dlaczego ja rozwijam to pytanie, które już tutaj padło, bo interesuje minie sprawa tego rodzaju. Pamiętacie Państwo inwestycja była na oczyszczalni ścieków i miała spowodować to, że nie będzie śmierdziało proste. Wtedy w Goleniowie powstała baza perfum, czyli te zraszacze, co Pan Prezes rozpylał. No będzie inwestycja, nie będzie śmierdziało. Została zrobiona inwestycja, mówię ta pierwsza inwestycja, no dalej śmierdzi. Pamiętacie Państwo przy omawiani Wieloletniego Programu Rozwoju Wodociągów i Kanalizacji, gdzie wskazywałem  jakie środki idą na ponowne jakby załatwienie sprawy tego smrodu. Więc pytanie jest, czy ta inwestycja została zrealizowana na oczyszczalni ścieków ? Ile to nas kosztowało ? Mówię o tej drugiej inwestycji, nie o tej pierwszej, tylko o drugiej i ile nas to kosztowało i pytanie, co takiego się za darzyło, że dalej to śmierdzi” ? Odpowiedź
42 17.05.2016 r.
 Wspólne posiedzenie komisji
Radny poinformował, iż otrzymał odpowiedź Burmistrza na interpelację złożoną na XIX sesji Rady Miejskiej w dniu 27 kwietnia 2016 r. dotyczącą nasadzeń głogów na ul. Armii Krajowej. Przekazał, iż chodziło mu o uzupełnienie nowych nasadzeń, które uschły po prawej stronie ul. Armii Krajowej w stronę szpitala. Odpowiedź
43 31.05.2016 r.
Komisja Rewizyjna
Radny zapytał, ile Gminę Goleniów kosztuje utrzymanie byłego budynku Zespołu Szkół Specjalnych przy ul. Wojska Polskiego oraz jakie koszty poniosła Gmina Goleniów w 2015 r. w związku z przejęciem budynku od Starostwa Powiatowego w Goleniowie. Odpowiedź
44 14.09.2016 r.
XXIII sesja RM
Dwie rzeczy do budżetu przyszłorocznego chciałbym zgłosić, czyli jest to powtórka tego, co zgłaszałem rok temu. Ul. Kolbego i Piastów, w tamtej kadencji została zrobiona pierwsza część, trzeba byłoby dokończyć ul. Piastów. Jest to droga gruntowa. Odpowiedź
45 14.09.2016 r.
XXIII sesja RM
Też Państwu przedstawiałem zdjęcia i mówiłem o osobach niepełnosprawnych mieszkających na ul. Mickiewicza. W  maju były takie przeróbki, które zagrażały jakby pieszym, czy osobom poruszającym się po tej ulicy, zostały one zrobione, lecz niestety nic się nie zmieniło co do chodnika, którego faktycznie tam jest część, reszta to piach. Bardzo bym prosił, żeby może po długim namyśle wreszcie to włożyć do budżetu i zrobić i utrzymanie tego chodnika, bo tam są drzewa, też budzi to moje zastrzeżenia. Odpowiedź
46 14.09.2016 r.
XXIII sesja RM
Ostatnie pytanie do Pana Burmistrza. Jak daleko jest posunięta inwestycja na Mikołajczyka 2-4 ? Odpowiedź
47 14.09.2016 r.
XXIII sesja RM
Do Pana Przewodniczącego pytanie, czy Komisja Statutowa działa ? Pan Czerwiński, członek komisji, zrezygnował. Rada na komisjach wyraziła jakby zgodę, żeby dzisiaj nie obradować nad Statutem. Każdy z nas otrzymał informacje od mieszkańców, którzy też zgłosili pewne uwagi do Statutu. Obowiązkiem Pana Przewodniczącego jest nadzorowanie i pilnowanie rzeczy związanych z obowiązkami, które leżą na Radzie Miejskiej i ten bezwład w Komisji Statutowej nie może wiecznie trwać, bo zgodnie z zapisami wiemy, ilu członków musi być, żeby komisja istniała. Proszę Państwa, to już mija dwa lata, czyli jak jakaś telenowela brazylijska. Myślę, że to już dawno powinno być za nami, jeżeli była taka potrzeba powoływania tej komisji i pracowania nad Statutem. Odpowiedzi udzielił Przewodniczący Rady Miejskiej Łukasz Mituła na posiedzeniu XXIII sesji.
48 08.02.2017 r.
XXVIII sesja RM
Chciałbym zapytać Pana Burmistrza, co dalej z Pomnikiem Niepodległości ? Jak pamiętam, było nasze stanowisko, jako Rady, jakby aprobujące pewne działania w tej kwestii, a tutaj nic nie wiemy, co się w tym temacie będzie dalej działo. Odpowiedź
49 08.02.2017 r.
XXVIII sesja RM
Czy my, jako Gmina Goleniów, będziemy mieć obowiązek, jakby nie daj boże coś, przejąć w Mostach oczyszczalnię ścieków ? Już parę lat temu włożyliśmy duże pieniądze na wodę i to też może być jednym z elementów, rozmawialiśmy tutaj o cenach wody i ścieków na terenie Gminy, czy my mamy taki obowiązek, czy nie mamy takiego obowiązku do przejęcia oczyszczalni ścieków w Mostach Osiedle. Odpowiedź
50 30.05.2017 r.
Komisja Budżetu
Radny poprosił o wykoszenie trawy przy łączniku do ul. Mikołajczyka 14. Odpowiedź
51 30.05.2017 r.
Komisja Budżetu
Radny poprosił o wycięcie suchych gałęzi drzew znajdujących się przy pierwszym budynku za rondem na ul. Armii Krajowej. Odpowiedź
52 30.05.2017 r.
Komisja Budżetu
Radny poprosił o wycięcie suchego drzewa na działce gminnej, na której znajdują się garaże przy ul. Mikołajczyka 14. Odpowiedź
53 21.06.2017 r.
XXXII sesja RM
W nawiązaniu do wczorajszej dyskusji na połączonych komisjach chce złożyć wniosek do budżetu na 2018 r. odnośnie chodnika na ul. Mikołajczyka, słupów energii elektrycznej oraz telekomunikacji, żeby w przyszłorocznym budżecie zapewnić na tą inwestycję środki. Co do uzasadnienia to wszyscy Państwo słyszeli naszą dyskusję wczoraj, więc uzasadnienie jest takie same. Odpowiedź
54 13.09.2017 r.
XXXIV sesja RM
Ja mam interpelację dotyczącą też zaległości. Jak tutaj wskazywałem 1 200 000 zł jeżeli chodzi o zaległości opłaty śmieciowej. Mamy też zaległości wynoszące 1 500 000 zł jeżeli chodzi o mieszkania. W sumie daje to 2 700 000 zł. W sumie zaległości, które są w stosunku do Gminy zgodnie z  załącznikiem tj. ok. 15 000 000 zł, w  tym też jest 5 000 000 zł jak dobrze pamiętam od mężczyzn, którzy nie płacą alimentów, czyli tzw. alimenciarzy. Ale skupię się bardziej na tej drugiej pozycji, czyli 1 500 000 zł zaległości czynszowych. Jak Pan Burmistrz myśli rozwiązać tą sytuację ? Odpowiedź
55 13.09.2017 r.
XXXIV sesja RM
Bardzo bym prosił, aby Pan Przewodniczący w swojej informacji, którą będzie udzielał przygotował się do tego, bo nurtuje mnie takie pytanie, które było już w wakacje. Byłem na wczasach i czytam, że Pan Przewodniczący organizuje spotkanie odnośnie naszego szpitala i jego sytuacji, jakieś zamknięte dla prasy. Ostatnio gdzieś dowiaduje się, że wystosował pismo do Starostwa Powiatowego odnośnie wspólnej sesji na temat szpitala. Z informacji, które znowu dobiegają od Zarządu, czyli od Pana Starosty, że w szpitalu jest wszystko dobrze. Mam pytanie do Pana Przewodniczącego, czy to spotkanie się odbyło, czy miał Pan upoważnienie od Wysokiej Rady do tego, żeby takie spotkanie organizować ? Moim zdaniem przekracza Pan swoje kompetencje, które są zawarte w Statucie i w ustawie, jeżeli chodzi o role Przewodniczącego Rady Miejskiej. Ustawa się jednak zmieniła i kompetencje Przewodniczącego niestety, ale nie sięgają tak daleko. Nie słyszałem nic, żeby Pan Burmistrz na takie rozmowy był proszony, albo sam organizował te spotkania. Także jestem zadziwiony działalnością w tym temacie Pana Przewodniczącego. Chyba, że w tym Powiecie Pański wydział nie ma rzeczywiście nic do roboty, więc zajmujecie się jakimś pijarem, polityką. Naprawdę szpital jest bardzo ważnym elementem w naszym mieście, w naszym Powiecie i do tego trzeba podchodzić z rozwagą. Jeżeli idą proszę Państwa informacje, że Pan Przewodniczący organizuje jakieś takie spotkania, to ja wiem jakie są odczucia tej załogi, która jest w szpitalu. Dla mnie stanowisko Zarządu Powiatu w tym temacie jest stanowiskiem, które ma wpływ na moje jakby patrzenia na to, co się dzieje w szpitalu. Ja bardzo proszę, aby Pan Przewodniczący udzielił tutaj informacji Wysokiej Radzie i oczywiście dla mnie też to są ważne informacje. Odpowiedzi udzielił Przewodniczący Rady Miejskiej Łukasz Mituła na posiedzeniu XXXIV sesji.
56 25.10.2017 r.
XXXV sesja RM
Szczerze powiedziawszy do zadania pierwszego pytania zmobilizował mnie Pan asystent swoim artykułem w Gazecie Goleniowskiej, gdzie prawdopodobnie radny Majdak wykazał zdziwienie, że tak mało kosztowało opracowanie koncepcji Centrum Kultury. A, że mam rozbieżne jakby wiadomości odnośnie tych kosztów, to dzisiaj dopytam, ile kosztowało opracowanie, jakie firmy go wykonywały, ile to kosztowało brutto. Ja teraz się dziwię jak Pan Martyniuk mógł widzieć moje zdziwienie, jak siedział z tyłu, a ja nic nie mówiłem. Także proszę Państwa kształtowanie jakby poglądów przez asystentów, czy teraz pracowników Gminy, popełnianie artykułów w gazecie lokalnej wydaje mi się jakimś tam nadużyciem, albo brakiem etyki, bo moim zdaniem dziennikarz albo jest dziennikarzem, albo asystentem. Tutaj nie można tego pogodzić. Odpowiedź
Odpowiedź
57 25.10.2017 r.
XXXV sesja RM
Drugie pytanie też dotyczy sprawy kosztów. Wczoraj pytałem na komisji, ile kosztowała ekspertyza dotycząca przejścia podziemnego i kto ją wykonywał, jeżeli chodzi o Centrum Komunikacyjne. Odpowiedź
58 25.10.2017 r.
XXXV sesja RM
Trzecie pytanie jest szczerze powiedziawszy związane z pracami Komisji Rewizyjnej, bo mamy teraz kontrolę OSiR-u. Ze względu na to, że mamy różnice zdań z Panem Dyrektorem odnośnie kontroli, tu Pan Przewodniczący pewne starania czyni i na pewno popełni pismo do Pana Dyrektora. Chciałbym zapytać, jeżeli chodzi o ceny i stawki za wynajem obiektów sportowych, Pan Burmistrz wydał na ten temat zarządzenie. Chciałbym prosić o przedstawienie kalkulacji tych cen. Odpowiedź
59 29.11.2017 r.
XXXVI sesja RM
Bardzo dziękuję za odpowiedź odnośnie opracowania i kosztów koncepcji Centrum Kultury, lecz niestety ta odpowiedź mnie nie zadawala ze względu na to, że ja prosiłem, aby pokazać też firmy, czy osoby prywatne i konkretną kwotę jaką otrzymały za to opracowanie. Otrzymałem tylko odpowiedź, że kwota wynosiła tyle i tyle. Więc bardzo proszę Pana Burmistrza, aby wykazać wszystkie firmy które brały udział w opracowaniu tej koncepcji oraz pokazać kwoty jakie zostały przeznaczone, czy to dla firm, czy dla osób prywatnych tworzących tą koncepcję. Odpowiedź
60 13.12.2017 r.
Komisja Rewizyjna
Radny wniósł o przeprowadzenie interwencji na dworcu PKP. Jest to teren, który Gmina Goleniów przejęła od PKP i powinna zadbać o jego wygląd, gdyż jest to swego rodzaju wizytówka miasta, którą widzą podróżujące pociągami osoby. Największym problemem jest Rampa na której terenie koczują osoby bezdomne, które wywieszają kołdry, koce i inne płachty materiału na ogrodzeniu budynku. Należy również przypilnować by osoby te nie zapruszyły w tym miejscu ognia, co może skończyć się katastrofą. Budynek ten został także zdewastowany poprzez nieodpowiednie malowidła, należałoby go również odmalować i zaprowadzić porządek na tym terenie. Odpowiedź
61 31.01.2018 r.
XXXVIII sesja RM
Wrócę do ul. Szkolnej. Składałem w ubiegłym roku interpelację, wniosek do Pana Burmistrza odnośnie nadzoru nad poruszaniem się tam tirów. Chciałbym się dowiedzieć od Pana Burmistrza za miesiąc styczeń, ile jest zezwoleń stałych na przejazd tirów ul. Szkolną, a ile wydała Gmina zezwoleń  jednorazowych. Odpowiedź
62 31.01.2018 r.
XXXVIII sesja RM
Drugie zapytanie, dotyczy naszego posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 13 grudnia, kiedy podjęliśmy wniosek, wystąpienie do Pana Burmistrza odnośnie Rampy. Szczerze powiedziawszy ten wniosek trochę inaczej był sprecyzowany, powiedzmy, że pewne niedociągnięcia były. W tym wniosku, który głosowaliśmy prosiliśmy bardzo Pana Burmistrza o usunięcie bezdomnych z Rampy. Niestety szybko to nie nastąpiło, ale po filmiku w telewizji Goleniów bardzo szybko organy przystąpiły do działania i gdzieś miesiąc później zostało to zrobione. Dzisiaj tamtędy jechałem, to tylko jeden materac został. Druga częścią tego wniosku była z prośbą o to, aby to graffiti, które jest na tych obiektach gminnych pomalować. Chciałbym się dowiedzieć od Pana Burmistrza, kiedy przywrócona zostanie elewacja powiedzmy do stanu pierwotnego.  Odpowiedź
63 31.01.2018 r.
XXXVIII sesja RM

Tak, że bardzo lubię Burmistrza Banacha, to też trochę w obronie Rady, że Rada bez konsultacji w komisjach chce przyjmować uchwały. Rada ma takie prawo. Więc zapytam, ile za ostatni rok Pan Burmistrz złożył projektów uchwał do Rady Miejskiej bez opinii komisji Rady Miejskiej ?

Odpowiedź
64 28.03.2018 r.
XLI sesja RM
Ja mam trzy wnioski. Pierwszy wniosek do Pana Burmistrza to jest wniosek, który jest powtarzany nie tylko przeze mnie, tylko już przez iluś radnych, odnośnie o przystąpienie do zmiany granic miasta, np. Krzewno, Domastryjewo, Słoneczne Wzgórze, Marszewo. Proszę Państwa trzeba się zastanowić i włączyć pewne jednostki już w granice miasta, a wiemy, że proces jest długi. Moim zdaniem przy tej uchwale, którą mieliśmy odnośnie okręgów wyborczych, należy do tego przystąpić, bo sam proces może trwać ok. 2 lat. Także prosiłbym o rozpoczęcie tych prac i dyskusji, czy to wśród radnych, czy na komisjach. Odpowiedź
65 28.03.2018 r.
XLI sesja RM
Drugi wniosek dotyczy ratowania życia. Mieliśmy dwa przypadki, gdzie dwóch naszych uczniów, którzy dojeżdżają do szkoły w Szczecinie udzielali pierwszej pomocy bardzo skutecznie przez 20 minut i z tego, co wiem ta osoba żyje. Było to też opisywane, czy to na naszym portalu internetowym, telewizja Polsat też się chyba tym zainteresowała. Druga taka sprawa była przy ratowaniu kobiety, nauczyciel stażysta i policjant ratowali jej życie. Miałbym taki apel do Pana Burmistrza i do Pana Przewodniczącego, a może by tych ludzi, którzy nieśli tak skutecznie pomoc zaprosić tu na sesję i wyróżnić. Warta jest taka postawa promowania i bym prosił, aby w ten sposób postąpić. Odpowiedź
66 28.03.2018 r.
XLI sesja RM
Mija trzy miesiące od nowego budżetu. Rozmawiamy tu o inwestycjach, nie było dzisiaj Pana Dyrektora Wysockiego. Chciałbym się dowiedzieć, na jakim etapie jest realizacja chodnika na ul, Mikołajczyka ? Odpowiedź
67 28.05.2018 r.
Komisja Rewizyjna

Wniósł o wykoszenie trawy, posprzątanie butelek i śmieci  na łączniku od ul. Armii Krajowej do ul. Mikołajczyka 14 w Goleniowie.

Odpowiedź
68 28.05.2018 r.
Komisja Rewizyjna

Poprosił o zajęcie się osobami bezdomnymi przebywającymi na Rampie oraz o uporządkowanie tego terenu.

Odpowiedź
69 28.05.2018 r.
Komisja Rewizyjna
Zapytał również, czy w okresie od 01 stycznia do 28 maja br. została nałożona kara na Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej za brak realizacji umowy na sprzątanie miasta? Odpowiedź
70 30.05.2018 r.
XLI sesja RM
Prawie cztery lata temu zwróciłem się do Wysokiej Rady z prośbą. Mówiłem, że na ul. Mickiewicza mieszka osoba niepełnosprawna na wózku. Pokazałem zdjęcia, że nawet normalna osoba nie może przejść. Po czterech latach ten wniosek budowy chodnika na ul. Mickiewicza. Każdy wie, że tam można przejść aż do ul. Granicznej. Obecnie nie nadaje się do użytku, moim zdaniem. Tam jest ok. 1,5 m chodnika. Osoba na wózku w ogóle nie może się po tym chodniku poruszać, bo w pewnych elementach go nie ma. Biorąc pod uwagę, dlaczego dzisiaj zgłaszam ten wniosek, to jest to, co się stało na tej sesji. Powiedzieliśmy sobie tak trochę prawdę w oczy. Ja zwracam się tutaj do Burmistrza Banacha z taką prośbą, że może Pan Burmistrz pokazałby, czy trzeba tam te drzewa wyciąć, kiedy jest możliwość zrobienia tego chodnika ? Pamiętajcie jak opowiadałem Wam, że mieszka tam osoba niepełnosprawna na wózku. Niestety trafiło to w próżnię, chociaż wszyscy mówią, że trzeba na to społecznie patrzeć. Po tym ostatnim proteście osób niepełnosprawnych może dotarło wreszcie też do nas wszystkich, bo mówię też o sobie, ale uważam, że te rzeczy do mnie trochę wcześniej dotarły, że trzeba pomagać takim ludziom. Jednym z elementów jest ta architektura, jak chodnik, czy podjazdy. Pytałem się też jakby o modernizację tej sali. Też dla osób niepełnosprawnych był przewidziany podjazd. Niestety gdzieś te pieniądze poszły z budżetu, to będziemy podsumowywać. Nie wiem Panie Burmistrzu, Panie Tomaszu, mili radni, bardzo Was proszę o to, nie dla mnie, bo naprawdę rzadko tam chodzę i to nie jest dla mnie, tylko o takie wyczulenie na te sprawy. Była tam ze mną Pani Mariola Kupriańczyk inspektor i pokazywałem jej schodołaz. Pamiętacie Państwo moją mowę na sesji i nic nie zostało w tym temacie zrobione. Dlatego ja się wykruszam, nie dlatego Mariusz, że tam u Ciebie nie ma potrzeby tego chodnika tylko, żeby to była gra na pewnych zasadach, że tu robimy, że się zgadzamy w tym i tą gradację zadań inwestycyjnych, które usprawniają życie, nie radnym, nie mnie, tylko osobom, którym jest to naprawdę potrzebne. Ja mogę bo wertepach w kaloszach pójść i nie będę narzekał, jak ktoś mnie przekona, że gdzieś jest bardziej potrzebne. Odpowiedź
71 30.05.2018 r.
XLI sesja RM
Panie Burmistrzu wiem, że Pan jeździ koleją. Nie róbmy z Rampy hotelu. Prosiłem radnych na komisjach, pokazywałem. Tędy jeździ cała Polska, tu są pociągi dalekobieżne. Jak się wjeżdża do Goleniowa to widzi się ten hotel, miałem dzisiaj puścić Państwu nagranie. Naprawdę nie róbmy sobie wstydu. Weźmy trochę farby i pomalujmy te bohomazy. Ja bardzo Was o to proszę, bo to świadczy o naszym mieście. Bardzo dziękuję Wam za to, że jesteście za tym, aby to Centrum Komunikacyjne powstało, jego otoczenie. Ja dziękuję Burmistrzowi Tomaszowi Banachowi, bo się naprawdę nad tym tematem bardzo postarał. Proszę Was zastanówcie i się pokarzcie, bo tam ludzie czekają i pokarzcie im, że na jesień jak minie termin gniazdowania, wytniemy te drzewa, zrobimy chodnik. To nie są jakieś duże pieniądze. To może być 100 000 zł, czy 200 000 zł, bo o takich kwotach mówimy proszę Państwa, nie o kwotach milionowych. Odpowiedź
72 27.06.2018 r.
XLIV sesja RM
Składałem wniosek dotyczący chodnika na ul. Mickiewicza i chcę powiedzieć, że dla mnie jako radnego z wielką przyjemnością będę miał przyjemność złożyć pismo mieszkańców ul. Mickiewicza, które podpisało ok. 150 mieszkańców popierających ten wniosek i domagających się od Pana Burmistrza realizacji tego zadania. Także złożę w Biurze Rady to pismo mieszkańców. To też jest wniosek, który cztery lata krąży tutaj w obiegu. Pamiętacie Państwo pokazywałem prezentacje, osoby niepełnosprawne. Dzisiaj mamy sesję absolutoryjną, to też daje wiele do myślenia jeżeli chodzi o słuchanie radnych. Odpowiedź
73 05.09.2018 r.
XLVI sesja RM
Bardzo dziękuje Panu Burmistrzowi za tą informację, bo szczerze powiedziawszy dzwoniłem do Urzędu i byłem też u Pani zajmującą się ochroną środowiska, kiedy będzie to spotkanie, bo ja mam bardzo dużo zgłoszeń ludzi, którzy chcą wymieniać piece. I tutaj, żeby Pan Burmistrz nie podchodził do tego, bo tak zrozumiałem, może źle zrozumiałem, że to organizuje, czy Ministerstwo, czy Szczecin, czy ktokolwiek inny. Są mieszkańcy i w tamtej kadencji pamiętam jak przychodzili, czy z ul. Bohaterów Warszawy, gdzie oni chcą wymienić piece, zmienić system grzewczy i ta informacja powinna być jak najbardziej rozpropagowana przez Burmistrz Gminy, przez Urząd Gminy, bo to jest w interesie nas wszystkich, uchwalaliśmy tutaj, jeżeli chodzi o emisyjne sprawy, mówiliśmy o tablicy i to jest ta ciągłość, w której możemy zadziałać, aby poprawić jakość naszego powietrza w naszej Gminie. Ludzie oczekują tej informacji, a ja jako radny będę monitorował, żeby to dotarło do jak najszerszej ilości osób. Jest to jeden z niewielu czynników, który może spowodować naprawdę bardzo duże zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza w Goleniowie. Mówię o mieście i nie tylko o mieście, bo każdy z nas wie jak się zbliża jesień, zima i wie, że nie ma czym oddychać. Więc proszę o zadbanie, żeby ta sala była pełna Panie Burmistrzu, żeby nawet do osób wystosować, czy listy zapraszające, czy ogłoszenia, żeby dotarły do jak najszerszego kręgu osób. Oczywiście nie wysyłać tego do bloków, tylko do domków jednorodzinnych do ludzi którzy mają starego typu piece. Wiem, że Gmina zbierała informację, kto jakie ma systemy grzewcze. Macie wiedzę, gdzie to jest i bardzo proszę o dołożenie należytej staranności, żeby to załatwić, aby nasi ludzie w naszej Gminie jak najwięcej środków pozyskali na wymianę tych starych pieców i systemów grzewczych. Odpowiedź

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Monika Jasińska 07-01-2015 08:32
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 07-01-2015
Ostatnia aktualizacja: Monika Jasińska 02-10-2018 12:06