Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zajko Krzysztof

Lp. Data i miejsce zgłoszenia Treść interpelacji, wniosku lub zapytania Odpowiedź
1 19.12.2014 r.
III sesja RM
Chodzi o koncepcję „Serce Miasta”. Czy w tej kadencji jest przewidywane rozpoczęcie tego procesu, czy też nie ? Odpowiedź
2 19.12.2014 r.
III sesja RM
Pod koniec ubiegłej kadencji mówił Pan o nowym sposobie finansowania sportu w gminie. Czy ten pomysł już dojrzał i kiedy ujrzy światło dzienne ? Odpowiedź
3 25.02.2015 r.
V sesja RM
Ile w 2014 r. wydał Pan Burmistrz decyzji dla tzw. odbiorców wrażliwych, a dotyczących dodatku energetycznego i na jaką kwotę oraz ile na ten cel gmina otrzymała dotacji celowych na wypłatę tych dodatków elektrycznych ? Odpowiedź
4 25.03.2015 r.
VI sesja RM
Skończyła się zima, mamy wiosnę. Zima szału nie zrobiła, jeśli chodzi o śnieg i mrozy i stąd moje pytanie. Jakie mamy oszczędności z tego tytułu i jaki jest plan wykorzystania tych środków ? Odpowiedź
5 25.03.2015 r.
VI sesja RM
30 października 2013 r. Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie wyrażenia woli przystąpienia do opracowania i wdrożenia planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Goleniów. Chciałem dowiedzieć się, kiedy ten plan będzie, bądź na jakim etapie opracowania jest, gdyż nie ukrywam, chodzi o środki unijne, o które na bazie tego programu podmioty mogą się ubiegać. Zresztą tak jak to było napisane w uzasadnieniu, cytuję: „Brak planu ograniczy możliwość ubiegania się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w latach 2014-2020. Odpowiedź
6 27.05.2015 r.
IX sesja RM
Zgłosili się do mnie mieszkańcy z taką propozycją, żeby poprawić bezpieczeństwo na ul. Młynarskiej. Jadąc od Domu Kultury w dół w stronę elektrowni, wjeżdżając na tym zakręcie pod katem 90 stopni w ul. Kilińskiego samochody stoją po prawej stronie i stoją na jezdni. To powoduje, że samochody jadące do elektrowni muszą przecinać oś jezdni, co jest niebezpieczne dla samochodów wyjeżdżających od elektrowni pod górę w prawo i tam momentami dochodzi do sytuacji niebezpiecznych. Proponuję takie rozwiązanie, żeby postawić znak „zakaz zatrzymywania się i postoju na jezdni”. Być może jest tam miejsce, część staje na chodniku, na poboczu, żeby nie stwarzało to kolizji i sytuacji niebezpiecznych. Odpowiedź
7 27.05.2015 r.
IX sesja RM
Na jakim etapie jest realizacja zmiany planu zagospodarowania przestrzennego, jeśli chodzi o miejscowość Miękowo ? Pamiętamy tych mieszkańców, którzy tu byli. Prosiłbym o informację w tym temacie. Odpowiedź
8 27.05.2015 r.
IX sesja RM
Czy zostały już podjęte przez Burmistrza jakieś działania dotyczące nawiązania współpracy z miastem partnerskim na Ukrainie ? Odpowiedź
9 27.05.2015 r.
IX sesja RM
Od ponad miesiąca na odcinku, wyjeżdżając z Miękowa w stronę Goleniowa do tego  słynnego wąskiego wiaduktu, tam ktoś ładnie posprzątał pobocze, a te worku już ponad miesiąc leżą i zarastają trawą. Przyjdzie zwierzyna i ta praca pójdzie wniwecz. Odpowiedź
10 27.05.2015 r.
IX sesja RM
Sprawa ostatnia, którą chciałbym poruszyć, to jest pismo księdza Cywka, w sprawie budowy ulicy i parkingu w Krępsku. Czy w tej kwestii mamy coś do zaoferowania ? Z tego, co mamy w materiałach, jest kilka powodów i myślę, że warto byłoby zrobić w tym roku dokumentację, a w przyszłym wykonanie. Pan Skarbnik się chwali, że ma dużo pieniędzy na koncie, na lokatach, proponuję je zainwestować. Przy okazji chciałbym podsunąć być może taki pomysł dotyczący naszego Józefa Kazanieckiego, który pisze fajne opracowania z lat historycznych. Jest jeszcze rok czasu i może pokusić się o historię Krępska. Zawsze są to ciekawe materiały. Nie wiem, czy taką monografię, czy w innej formie zeszyt o historii Krępska, jakby się ukazał, uważam, że byłby to niezły pomysł. Odpowiedź
Odpowiedź
11 09.09.2015 r.
XI sesja RM
Do Panów Burmistrzów mam taką prośbę. Od jakiegoś czasu jestem częstym gościem na cmentarzu i zauważyłem takie kwestie, że toalety, które tam są, są niedostępne. Sam byłem świadkiem, kiedy starszy Pan nie miał możliwości załatwienia się, mimo, że stoi tam „TOY TOY”. Nie może tak być. Chciałbym, aby zarządca cmentarza, czyli PGK, w tej sprawie coś zrobił. Również taka rzecz dziwna, pierwszy raz się z nią spotkałem, kiedy jacyś ludzie obcy z Polski szukali jakiegoś grobu i spytali się mnie, w której części jest taka i taka kwatera. Być może potrzebna jest jakaś tablica, skoro ludzie chcący jakieś groby po drodze odwiedzić, jakaś tablica informacyjna, że np. cmentarz na jakieś sektory jest podzielony, czy jakieś kwatery, żeby taka informacja była, żeby mogli swoich zmarłych odwiedzić. Odpowiedź
12 09.09.2015 r.
XI sesja RM
Chciałem podziękować za odpowiedź na interpelację w sprawie ul. Młynarskiej. Odpowiedź jest fajna. Krótko była poprawa, wszystko wróciło do normy. Nawet się pogorszyło na tych zakrętach w dół do Gimnazjum Nr 1 i koło Zakładu Energetycznego. Pojawiły się dziury. Szczególnie niebezpieczna jest ta sytuacja, kiedy mówiłem o tym parkowaniu samochodów. One różnie stają i zagrażają bezpieczeństwu. Naprawdę jest tam niebezpiecznie. Sam przejeżdżałem parę raz, żeby to potwierdzić, że nie są to jakieś  wymyślone sytuacje. Tam po prostu jest niebezpiecznie i myślę, że warto dla bezpieczeństwa postawić znak zakaz zatrzymywania się i postoju, żeby na zakręcie o kącie 90 stopni nie parkowały samochody. Odpowiedź
13 09.09.2015 r.
XI sesja RM
Wrócę do swojej interpelacji majowej, gdzie dostałem odpowiedź w sprawie ul. Szkolnej w Krępsku i parkingu, że będzie wstawione to do projektu tegorocznego budżetu. Trzymam za słowo i chciałbym, żeby można było zdążyć z realizacją tego zadania. Jak wiemy, w przyszłym roku będzie dużo uroczystości związanych konsekracją świątyni i rocznicą powstania Krępska i warto w ten sposób też zaakcentować to z naszej strony. Dostałem też w tej sprawie od Pana Burmistrza Krupowicza informację, że „w sprawie przygotowania opracowania dotyczącego miejscowości Krępsko rozpoczniemy zbieranie materiałów. Jeżeli to się powiedzie, przygotujemy odpowiednie wydawnictwo”. Chciałbym się dowiedzieć, na jakim etapie jest ta sprawa ? Odpowiedź
14 09.09.2015 r.
XI sesja RM
Jeszcze jedna sprawa dotycząca bezpieczeństwa. Już nie pamiętam kiedy, ale ustaliliśmy, że rozpocznie się program doświetlenia miejsc przejść dla pieszych. Chciałbym zapytać, co zostało w tym roku zrobione, co zamierzamy jeszcze zrobić ? Tu podam taki może klasyczny już przykład, przejście dla pieszych koło Domu Kultury, skręt z ul. Słowackiego w ul. W. Jagiełły jest naprawdę niebezpieczny. Tutaj już nie pamiętam, który z Panów Burmistrzów mówił, że się tym osobiście zajmie, a na tym, w mojej ocenie najbardziej newralgicznym przejściu, nic się nie zadziało. Tak, że prosiłbym o informację. Odpowiedź
15 09.09.2015 r.
XI sesja RM
Mam prośbę, żeby na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej i Słowackiego zamontować znaki dźwiękowe przy światłach. Byłem świadkiem jak niewidomy Pan z laską szedł i miał problem z przejściem. Przy ul. Szkolnej mamy sygnały dźwiękowe i myślę, że to nieduży wydatek, aby zamontować na tym skrzyżowaniu ze światłami również sygnalizację dźwiękową. Odpowiedź
16 25.11.2015 r.
XIV sesja RM
Panie Przewodniczący, dlaczego nie ma protokołu z ostatniej sesji ?  
17 25.11.2015 r.
XIV sesja RM
Dlaczego tak późno dostajemy informację o działalności Burmistrza ? Proponowałbym aby w tygodniu, kiedy jest sesja, tego tygodnia nie obejmować, a sprawozdania dawać na koniec tygodnia poprzedzającego termin sesji. Odpowiedź
18 25.11.2015 r.
XIV sesja RM
Interpelacja dotycząca planu zagospodarowania Miękowa. Wcześniej dostałem od Pana Burmistrza Banacha informację, jaki jest harmonogram tych prac. Chciałbym się dowiedzieć, na jakim etapie te prace są, czy są zgodne z harmonogramem. Odpowiedź
19 25.11.2015 r.
XIV sesja RM
Chciałem zwrócić uwagę, że coś się dzieje z ulicą Szkolną. Studzienki zaczynają, czuć je po prostu, jak się jeździ i nie wiem, czy jest jeszcze gwarancja tej ulicy, czy też nie, ale zwracam uwagę na to. Odpowiedź
20 25.11.2015 r.
XIV sesja RM
Interpelacja dotycząca interpelacji, którą zgłaszałem już wcześniej. Chodzi o oświetlenie przejść dla pieszych. Dostałem dość obszerną informację i mam świadomość, że nie wszystkie przejścia można od razu zrobić, ale prosiłbym o zrobienie harmonogramu, gdyż w odpowiedzi na interpelację zostały wymienione przejścia w oparciu o opinię referatu ruchu drogowego Policji i chciałbym żeby taki harmonogram oświetlenia tych przejść był. Chciałbym podpowiedzieć, że na stronie internetowej www.stopwariatom.pl można zobaczyć tzw. aktywne przejścia. Być może będą miejsca, gdzie warto ten pomysł wykorzystać i podnieść bezpieczeństwo. Np. róg ul. Jagiełły i Słowackiego, ktoś tam jakąś lampę powiesił dodatkowo, ona oświetla konary drzew, a nie poprawia bezpieczeństwa. Odpowiedź
21 25.11.2015 r.
XIV sesja RM
Sprawa następna, którą się swego czasu zająłem, to budowa ulicy i parkingu w miejscowości Krępsko. Dostałem optymistyczną informację 10 czerwca, potem ponownie zapytałem, a w projekcie budżetu nie ma. Stąd też rozczarowanie lokalnej społeczności i stąd proszę o uwzględnienie tego wniosku. Odpowiedź
22 25.11.2015 r.
XIV sesja RM
Kolejna interpelacja, to jest to, o czym mówiłem, dla ważności sprawy, nie tylko tej, mieszkaniec Goleniowa pisze do mnie w ten sposób: „Uprzejmie proszę o przekazanie w kompetentne ręce zdjęć z dzielnicy zapomnianej na zdjęciach”. Pozwolę sobie na ręce Burmistrza przekazać te zdjęcia celem załatwienia tej sprawy bądź potraktowania tego w sposób poważny, bo jak Pan napisał „w jednym z wydziałów Urzędu Miasta i Gminy oświadczono mi, że tego typu sprawy są w gestii radnych”. W mojej ocenie nie, dlatego pozwolę sobie przekazać. Odpowiedź
23 19.01.2016 r.
Wspólne posiedzenie komisji

Radny poprosił o przedstawienie następujących informacji:

- ile wynosiły koszty prowadzenia Noclegowni dla Bezdomnych Mężczyzn w Budnie w poszczególnych latach;

- ile miesięcznie osób przebywa w Noclegowni dla Bezdomnych Mężczyzn w Budnie;

- ile stanowią kwotowo i procentowo wpływy z tytułu zawartych porozumień na prowadzenie Noclegowni dla Bezdomnych Mężczyzn w Budnie z Gminą Maszewo, Nowogard, Osiną, Przybiernowem oraz Stepnicą.
Odpowiedź
24 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
Prosiłbym o przedstawienie struktury kosztów prowadzenia Noclegowni dla Bezdomnych Mężczyzn w Budnie w latach 2014, 2015. Odpowiedź
25 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
W związku z realizacją to, co oglądaliśmy na komisji wspólnej, chciałbym nadać temu wnioskowi jeszcze większej rangi. W związku z realizacją przebudowy drogi S-6 proszę o podjęcie działań o poszerzenie wiaduktu na ul. Wolińskiej. Odbywa się na nim duży ruch pojazdów i szczególnie zimą jest tam niebezpiecznie, a zwłaszcza, że awarie, dewastacje, czy kradzieże sygnalizacji zdarzają się często. Wiadukt ten jest bardzo potrzebny mieszkańcom północnej części Gminy Goleniów i jest wykorzystywany jako ścieżka rowerowa. Dzisiaj jechałem i światła znowu nie działają. Odpowiedź
Odpowiedź
26 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
Chciałbym wrócić do wcześniej zadanych interpelacji, bo nie mam tutaj jasności. Chodzi mi o kwestię miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Miękowo. 27 maja, jak i 25 listopada pytałem o te sprawy i tak jak dostałem odpowiedź 17 czerwca, że jest przyjęty harmonogram rzeczowy tych prac. Ucieszyłem się, że zdążymy w ciągu roku, bo tak żeśmy przyrzekli mieszkańcom Miękowa, tak teraz po tej ostatniej odpowiedzi na te interpelacje mam wątpliwość, bo jeśli bym przeczytał pierwszą część odpowiedzi, gdzie: „Uprzejmie informuję, że prace merytoryczne przebiegają zgodnie z harmonogramem rzeczowym prac projektowych”. Ale czytam dalej: „Uwagi wniesione przez Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną zostały skonsultowane z projektantem planu w wyniku czego podjął on ponowne prace nad przygotowaniem kolejnej wersji planu. W konsekwencji może to wpłynąć na termin wykonania umowy. Nie chcę być złośliwy, ale czy to będzie skrócenie tego terminu, czy wydłużenie ? Wydłużenie, no właśnie i tu jest ten ból, bo jeśli w ciągu roku nie zdążymy z planem, to wiemy, że te kurniki w Miękowie będą powstawały. Stąd moje zaniepokojenie tym tematem. Prosiłbym o dopilnowanie, żeby zatwierdzenie tego planu powstało w terminie. Jak rozumiem dzisiaj jesteśmy dalej w II etapie tego harmonogramu, gdzie miał się on skończyć w połowie stycznia. Odpowiedź
27 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
Sprawa kolejna to jest kwestia oświetlenia przejść dla pieszych. Późną jesienią, już nie pamiętam w listopadzie, czy grudniu był kolejny wypadek na przejściu dla pieszych na ul. Szczecińskiej, który po części wynika ze złego oświetlenia przejść dla pieszych. Ja już dwa razy podnosiłem ten problem doświetlenia przejść dla pieszych. I tak jak się ucieszyłem w odpowiedzi z 09 września, że: „Kwestia oświetlenia przejść dla pieszych nie jest mi obojętna” i był podany wykaz tych skrzyżowań, gdzie Referat Ruchu Drogowego pokazał rozumie, że we współpracy z gminą, które miejsca są niebezpieczne, miało coś się zmienić. To, że został postawiony słup na ul. Granicznej, który został wywalony to jest żadne poprawienie sytuacji. Mówiłem wcześniej też o tym programie www.stopwariatom.pl, gdzie są aktywne przejścia. Mam pytanie, bo w ostatniej odpowiedzi z 25 listopada pisze Pan Burmistrz, że: „Gmina podjęła współpracę z firmą ENEA Oświetlenie w sprawie modernizacji oświetlenia ulicznego w ulicach Barnima, Puszkina, Słowackiego. Realizacja tego zakresu w ramach podpisanej umowy na konserwację oświetlenia nastąpi do 31 stycznia 2016 r.”. Pytanie, czy zostało już coś zrobione ? Jeśli tak to co ? I co dalej z tymi skrzyżowaniami, z tymi na ulicy Jagiełły, Bohaterów Warszawy, Kościuszki, Pocztowej, Wolińskiej i Mikołajczyka ? Nie przyjmuję do wiadomości, że nie ma pieniędzy, bo Pan Skarbnik przy okazji uchwalania budżetu chwalił się, że mamy mniej więcej 19 000 000 zł rezerwy. Odpowiedź
28 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
Kolejna sprawa, do której wracam to jest interpelacja dotycząca ul. Kilińskiego i tego zakrętu pod kątem 90 stopni, gdzie w odpowiedzi z 17 maja dostałem informację, że: „Jest to miejsce pod stałą i systematyczną kontrolą Policji i Straży Miejskiej w Goleniowie”. I odnośnie znaku zatrzymywania się i postoju. Tam stoją samochody i jest naprawdę niebezpiecznie. Na szczęście nie było jeszcze wypadku. Odpowiedź
29 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
Mam pytanie dotyczące odpowiedzi, którą otrzymałem 09 września w kwestii zamontowania sygnalizacji dźwiękowej przy światłach na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej, że: „Zostanie ona zlecona na początku 2016 r.”. Myślę, że mamy początek i mam pytanie, czy została ona już zlecona ? Odpowiedź
30 27.01.2016 r.
XVI sesja RM
Jeszcze jedna sprawa do Pana Burmistrza. Wracam do interpelacji z IX i XI sesji - przygotowania opracowania dotyczącej miejscowości Krępsko. Dostałem informację 09 września, że: „W sprawie dotyczącej przygotowania opracowania dotyczącej miejscowości Krępsko zbierane są materiały. Publikacja zostanie przygotowana po skompletowaniu materiałów”. Chciałbym się dowiedzieć, na jakim etapie jest to zrobione ? Odpowiedź
31 11.02.2016 r.
Komisja Budżetu
Radny zapytał jaki jest koszt dzierżawienia w skali budżetu Gminy Goleniów. Odpowiedź
32 11.02.2016 r.
Komisja Budżetu
Radny zapytał ile kosztuje Gminę Goleniów wynajem nieruchomości. Odpowiedź
33 24.02.2016 r.
XVII sesja RM
Panie Burmistrzu wczoraj miałem przyjemność, mówię to z akcentem przyjemność, uczestniczyć w konsultacjach na temat budowy drogi S-6 w Żółwiej Błoci. Tutaj ukłon do Pani radnej Chodyko, która zaangażowała społeczność, pościągała mnóstwo ludzi. Naprawdę były to merytoryczne, fajne konsultacje. Szkoda, że za moich czasów takich się nie udało prowadzić, ale przechodzę do meritum. Jest postulat, aby przy przebudowie wiaduktu do Miękowa uwzględnić ścieżkę pieszo-rowerową. Tutaj  przedstawiciele GDDKiA i wykonawcy mówili, że gmina nie zgłaszała takiej potrzeby. Jeszcze nie jest za późno. Stąd prośba, aby ten temat też po pilotować. Odpowiedź
Odpowiedź
34 24.02.2016 r.
XVII sesja RM
Chciałbym uciec od zgłoszenia kolejnych interpelacji, ale mam taką teczkę sprawy niezałatwione i przepraszam, że to mówię. Niedługo minie rok jak nie są załatwione sprawy, które wydawały mi się naprawdę proste do załatwienia. Chodzi mi o ul. Kilińskiego, o te skrzyżowanie, ten zakręt. Z Panem Burmistrzem zrobiliśmy wizję lokalną. Na początku, 18 maja dostałem informację, że jest to miejsce pod stałą i systematyczną kontrolą. Po ostatniej sesji dzisiaj dostałem nowe informacje, że będzie rozmowa z Policją. Wcześniej była informacja, że organizacja ruchu będzie ustalona. Tak naprawdę jest tam niebezpiecznie i naprawdę nie chciałbym o tym już więcej mówić. To jest jeden temat z tego typu przedłużonych. Odpowiedź
35 24.02.2016 r.
XVII sesja RM
Sprawa kolejna, to jest kwestia Krępska. Na IX, XI, XVI sesji prosiłem o informację na temat przygotowania opracowania dotyczącego Krępska. Na początku dostałem informację w maju, że są zbierane materiały. Dzisiaj znowu też. Proszę o informację, do kiedy te materiały będą zbierane, czy jest jakiś deadline ? Odpowiedź
36 24.02.2016 r.
XVII sesja RM
Następna sprawa, w mojej ocenie też bardzo ważna kwestia doświetleń przejść dla pieszych. Tu tak troszkę wachlujemy. Ja bym prosił o taki harmonogram, o co prosiłem wcześniej, w okresie od marca do grudnia tego roku, co będzie zrobione. Wcześniej Pan Burmistrz napisał jakie przejścia są w gminie wytypowane jako niebezpieczne. Czy mamy jakiś harmonogram i jaka jest propozycja zrobienia tych przejść ? Odpowiedź
37 24.02.2016 r.
XVII sesja RM
Kolejna sprawa to budżet partycypacyjny. Proszę o informację, co zostało uwzględnione z tego budżetu, jakie wnioski, a które odpadły. Odpowiedź
38 24.02.2016 r.
XVII sesja RM
Gro mieszkańców jeśli chodzi o tą imprezę rockową na Parku Przemysłowym wyraża swój protest, ja się pod tym podpisuję, żeby taki zespół jak Behemoth, który swoistą kulturę reprezentuje, żeby takich zespołów, które naruszają godność wielu ludzi nie było na terenie naszej gminy. Przynajmniej, żeby gmina nie współorganizowała tego typu imprez z udziałem tego typu zespołów. Odpowiedź
39 22.03.2016 r.
 Wspólne posiedzenie komsji
Radny poprosił o przedstawienie w formie pisemnej rozliczenia inwestycji pn. Budowa drogi wspomagającej drogę S3 – na odcinku węzeł „Święta” – wiadukt „Lubczyna”. Odpowiedź
40 30.03.2016 r.
XVIII sesja RM
Nawiążę w pierwszej interpelacji do odpowiedzi, którą uzyskałem na poprzedniej sesji w sprawie organizacji festiwalu rockowego, na terenie Parku Przemysłowego. Pan Burmistrz napisał, że Gmina Goleniów ani nie jest organizatorem, ani sponsorem, ani partnerem festiwalu rockowego. Co się mija z faktem, ponieważ na stronie internetowej Gminy Goleniów w zakładce GPP jest szeroka promocja tego festiwalu. Uważam, że na ten festiwal i występ zespołu Behemoth, nie możemy pozwolić, na to, żeby takie treści były na terenie gminy propagowane. Zacytuję wpis ze strony internetowej, bo to nie tylko jest moje zdanie, żeby nie kojarzyć mnie tylko z tym tematem, inni też mają takie zdanie: „Jak ktoś chce sobie samemu robić krzywdę słuchając tekstów nawołujących do nienawiści, cieszyć się z obrażania chrześcijan i bawić bluźnierstwami, to proszę bardzo. Społeczne (gminne, powiatowe) poparcie dla takiego czegoś skomentuję słowami Sida z Sex Pistols z filmu o wielkim rock`n`rollowym szwindlu: "klasyczny przykład głupoty". Albo słowami Lenina: "Kapitaliści sprzedadzą nam sznurek, na którym ich powiesimy" (włodarze uważający się za katolików pomogą nam w organizacji koncertu na którym znieważymy ich i wielu ich wyborców). Nie zgadzajmy się na promowanie zła, choćby było to modne, dochodowe, postępowe, nowoczesne i bardzo światowe.” A także wykorzystanie herbu, insygnii Goleniowa w takim kształcie satanistycznym, resztę uzasadnienia znajdziecie Państwo na blogu Pana Radnego Ireneusza Zygmańskiego. Wiem, że Pan Burmistrz Krupowicz jest człowiekiem inteligentnym, bystrym, sprytnym i znajdzie wyjście, żeby tego typu sytuacje nie miały miejsca na terenie Gminy Goleniów. Być może nie wiedział, ja też nie wiedziałem, że Behemoth wcześniej, póki ta sprawa nie wynikła, że jest to kult satanistyczny i dla młodych ludzi, dla mnie to nie jest groźne. Część z Państwa ma małe dzieci, oby nie poszły tą drogą i warto temu zapobiegać i my jako radni jesteśmy do tego zobowiązani. Odpowiedź
41 30.03.2016 r.
XVIII sesja RM
Kolejną kwestią jaką chciałem poruszyć to kwestia oflagowania miasta jeśli chodzi  o święta państwowe. Pozwólcie Państwo na krótki cytat: „Odbiorą mi tylko życie, ale to nie najważniejsze. Cieszę się że będę zamordowany jako katolik, za wiarę świętą jako Polak za Polskę, niepodległą i szczęśliwą, jako człowiek za prawdę i sprawiedliwość. Widzę dziś bardziej niż kiedykolwiek, że idea Chrystusa zwycięży, polska niepodległość odzyska, a pohańbiona godność ludzka zostanie przywrócona. Gdybyś odnalazł moją mogiłę na niej możesz te słowa napisać.” Tak to napisał w jednym ze swoich grypsów więziennych do czteroletniego syna, pochodzący   z wielkopolskiego Kwilicza Łukasz Ciepliński pseudonim Pług, Prezes IV Zarządu WiN, Kawaler Orderu Orła Białego, Virtuti Militari i Krzyża Walecznego. Zamordowany przez komunistycznych oprawców strzałem w tył głowy w ubeckiej katowni na Mokotowie w Warszawie 1 marca 1951. Jechałem 1 marca na mszę do kościoła i zastanawiałem się, kurczę dzień żołnierzy wyklętych w Goleniowie nic nie ma. Dojechałem do kościoła św. Katarzyny i zobaczyłem, że główną ulicą miasto jest oflagowane i tylko tyle. Myślę że warto ujednolicić, czy 3 maja, czy 11 listopada, mamy tych świąt państwowych siedem, żeby była w miarę jedna miarka. Tak jak przytoczyłem przykład Łukasza Cieplińskiego, warto tym ludziom oddać szacunek chociażby przez angażowanie się przynajmniej w ten sposób w te uroczystości święta państwowego. Odpowiedź
42 30.03.2016 r.
XVIII sesja RM
Kolejną sprawą, którą chciałem poruszyć jest Pan Przewodniczący Mituła. Zapytam jakie są wyniki konkursu na Facebook-u z gminnymi gadżetami, promującymi Pana Radnego i kto dostąpił zaszczytu obdarowania tymi gadżetami i też cytat z Internetu jakiegoś internauty: „Panie Radny skąd Pan ma takie gadżety, kupił Pan, wziął sobie, czy wygrał Pan też w konkursie.” Jest mi wstyd za tą sytuację. Odpowiedź
43 30.03.2016 r.
XVIII sesja RM
Wracam do interpelacji dotyczącej przejść dla pieszych. Chciałbym uzyskać dokładną informację, nie chodzi mi o dzień godzinę, ale w tym wykazie kiedy otrzymałem informację dotyczącą doświetlenia przejść dla pieszych chciałbym otrzymać informację w którym kwartale, które przejścia zostaną doświetlone. Część już jest zrobionych i bardzo się cieszę. Chciałbym otrzymać informację dokładnie w którym kwartale roku kolejne przejścia będą doświetlone. Nie ma sensu przeciągania tego pismami, bo to nie o to chodzi. Chodzi o to aby na przejściach dla pieszych było bezpieczniej. Na przejściach dla pieszych na cmentarz, na Konstytucji 3 – go Maja był wypadek i należałoby je podświetlić. Odpowiedź
44 30.03.2016 r.
XVIII sesja RM
Mamy pozostałości po tak zwanych witaczach, które są w paskudnym stanie i warto by je usunąć. Odpowiedź
45 27.04.2016 r.
XIX sesja RM
Pociągnę temat, bo akurat mi Pan Przewodniczący odpowiedział, ale jest to odpowiedź nie na temat, dlatego ponawiam pytanie. Na jakiej podstawie używa Pan gminnych gadżetów, kupionych za pieniądze podatników do promocji własnych, prywatnych interesów ? Moim zdaniem nie licuje to nie tylko z pełnioną funkcją, ale też z normalną przyzwoitością. Odpowiedź
46 27.04.2016 r.
XIX sesja RM
Otrzymałem odpowiedź na interpelację dotyczącej oflagowania miasta w dniu 01 marca i tutaj chyba nastąpiło niezrozumienie Pana Burmistrza tego pytania. Pytanie dotyczyło dlaczego tylko oflagowano kawałek ul. Konstytucji 3 Maja, a nie inne ulice. Pan Burmistrz mi napisał, że brakuje obejm na flagi. Na ul. Wolińskiej są obejmy, a flag nie było. Także tutaj prosiłbym o bardziej wnikliwe odpowiedzi. Odpowiedź
47 27.04.2016 r.
XIX sesja RM
Przykład kolejnego mojego zapytania. Tu sobie pozwolę zacytować odpowiedź Pana Burmistrza. Chodzi już o starą kwestię doświetlenia przejść dla pieszych. Teraz cytuję odpowiedź: „Z uwagi na złożoność procesu inwestycyjnego, między innymi konieczność uzyskania niezbędnych uzgodnień i decyzji nie jesteśmy w stanie określić dokładnie, w którym kwartale roku kolejne przejścia będą doświetlone”. To skóra mi drży. To jak z innymi umowami, zadaniami skoro taka drobna sprawa sprawia tyle kłopotów. Także prosiłbym o precyzyjniejsze informacje, bo to nijak się nie ma. Nie chcę używać brzydkich słów, ale w głowie mi się to nie mieści. Odpowiedź
48 27.04.2016 r.
XIX sesja RM
Proszę Pana Burmistrza o informację w sprawie wiaduktu na ul. Wolińskiej. Chyba  22 kwietnia miało być spotkanie w GDK w tym temacie. Pan Burmistrz miał tam być i o zamierzeniach w związku z realizacją ścieżki rowerowej na tym wiadukcie. Odpowiedź
49 25.05.2016 r.
XXI sesja RM
Panie Burmistrzu dziękuje za odpowiedzi na interpelacje z poprzednich sesji, ale wracam do jednej odpowiedzi chodzi mi o wiadukt na ul. Wolińskiej. Jak Państwo wiecie byłem przeciwnikiem naszego udziału w Stowarzyszeniu i staram się doprowadzić do sytuacji, żeby na wiadukcie na ul. Wolińskiej był pas tak jak jest na dojeździe na wiadukcie do Parku Przemysłowego z fragmentem ścieżki rowerowej. Otrzymałem odpowiedź od Pana Burmistrza, że: „Ewentualne koszty budowy ścieżki mogą zostać sfinansowane przez Gminę Goleniów. Jednakże brak jest w tegorocznym budżecie na ten cel środków finansowych”. Wiemy, że jak ten wiadukt powstanie bez tej ścieżki to on już nigdy nie powstanie. Wcześniej GDDKiA pisało, że: „Żadna ze stron biorących udział w szeroko rozwianych konsultacjach dotyczących między innymi szczegółowych rozwiązań nie zgłosiła potrzeby uwzględnienia ścieżki pieszo-rowerowej na obiekcie w ciągu ul. Wolińskiej w Goleniowie” i dalej dodaje: „Powyższe nie wyklucza wykonania robót polegających na zwiększeniu szerokości przedmiotowego obiektu w celu zabezpieczenia możliwości wykonania dodatkowego ciągu pieszo-rowerowego w przyszłości pod warunkiem zabezpieczenia na ten cel środków przez Gminę Goleniów”. Dzisiaj jest za 3, czy za 2 1200 i warto byłoby się pokusić, naprawdę dużo ludzi jeździ, to już to mówiłem mielibyśmy ładną pętle od Goleniowa od ul. Wolińskiej przez Miękowo, Białuń, Żółwią Błoć na nowe rondo w Żółwiej Błoci z S6 i teraz z budowaną ul. Nowogardzką ze ścieżką. Jeśli teraz tego niewykorzystany no „mleko się rozlało”, jest trochę późno, ale jeszcze nie jest za późno, żeby złożyć ewentualne deklaracje. Nie wiem, czy Pan Burmistrz zna koszty tego, czy jakiś szacunek był podawany, czy też nie, ale jeśli teraz tego nie zrobimy, to już zapomnijmy o temacie, że tam będzie bezpiecznie. Odpowiedź
50 25.05.2016 r.
XXI sesja RM
Sprawa druga, tylko chciałem przypomnieć, że już mija rok od interpelacji, ale dostałem na poprzedniej sesji odpowiedź na tą interpelację, że znak B36 na ul. Kilińskiego będzie umieszczony do końca maja tego roku. Prosiłbym o wywiązanie się. Odpowiedź
51 25.05.2016 r.
XXI sesja RM
I kamyczek oczywiście do Pana Przewodniczącego, bo Pan Przewodniczący lubi i daje powody ku temu. Panie Przewodniczący organizuje Pan prace Rady i chciałbym, żeby Pan jakoś rzetelnie, żebyśmy nie byli zasypywani tak jak tymi uchwałami, nie mija 24 godziny a mamy podejmować uchwałę. Dyskutujemy tutaj z Panem mecenasem. Dam przykład 27 kwietnia godz. 1230 harmonogram posiedzeń komisji i sesji na miesiąc maj. 29.04 godz. 1505 poprawiony harmonogram posiedzeń komisji i sesji na miesiąc maj. 6 maja 1341 najnowszy harmonogram posiedzeń komisji i sesji w okresie. Jeszcze można parę przymiotników użyć. Chciałbym otrzymać jeden harmonogram, który będzie obowiązujący. Jeśli Państwo ustalacie w swoim gronie terminy posiedzeń komisji i sesji to niech to będzie obowiązujące, żeby tych poprawek nie było. To tylko gmatwa i dezorganizuje nam możliwość udziału w komisjach. I też dziękuje Panu Przewodniczącemu za odpowiedź na jakiej podstawie używa Pan gminnych gadżetów z pieniędzy podatników do promocji własnej osoby. Odpowiedź jest, dużo słów, a odpowiedzi na jakiej podstawie nie ma. Odpowiedzi udzielił Przewodniczący Rady Łukasz Mituła na posiedzeniu XXI sesji.
52 14.09.2016 r.
XXIII sesja RM
Proszę o przedstawienie rozliczenia finansowego udzielonego wsparcia dla szpitala wraz z umową, na bazie której to wsparcie szpital otrzymał. Odpowiedź została przekazana radnemu Krzysztofowi Zajko.
53 14.09.2016 r.
XXIII sesja RM
Doszła mnie taka pozytywna informacja, że jest efekt rozmów Pana Burmistrza w sprawie poszerzenia wiaduktu na ul. Wolińskiej o bezpieczny pas ścieżki rowerowej. Chciałbym się utwierdzić w tym przekonaniu, czy coś się w tej sprawie wydarzyło od chyba 35 miesięcy. Odpowiedź
54 14.09.2016 r.
XXIII sesja RM
Proszę o naprawienie części polbruku przy kaplicy cmentarnej. Tam się chyba zlasowały te kostki. Widziałem tam parę razy, że ludzie się o to potykają. Odpowiedź
Odpowiedź
55 14.09.2016 r.
XXIII sesja RM
Proszę o naprawę nawierzchni, albo wystąpić do zarządcy drogi, na skrzyżowaniu ul. Wojska Polskiego i Słowackiego. Jadąc od Słowackiego są tam potężne garby, brakuje kostki i kiedy będą opady, czy pierwsze przymrozki, będzie niebezpiecznie. Odpowiedź
56 14.09.2016 r.
XXIII sesja RM
Pojawiły się nowe witacze, oczywiście jest to rzecz gustu. One mi się nie podobają, bo nie spełniają dla mnie podstawowej informacji, którą powinny przedstawiać w mojej ocenie. To jest powitanie, zaproszenie, nazwa miejscowości, w przypadku gminy herb. Jadąc z prędkością ok. 60 km/h tych herbików nie widać, nazwy miejscowości też. Ta gwiazda jak po brexicie wygląda, kawałek urwany. Może ja jestem tradycjonalistą, ale jeśli jest herb Goleniowa, zapraszamy, witamy i nazwa miejscowości nie w pionie, a w poprzek, jest to dla mnie czytelne i taką funkcję spełnia. Prosiłbym o rozważenie przy następnych witaczach, kiedy będą stawiane, żeby one taki jasny, wyraźny przekaz zawierały. Odpowiedź
57 26.10.2016 r.
XXV sesja RM
Mamy pytanie, czy powstanie monografia Krępska ? Od dwóch lat Pan Józek działa i chciałbym się dowiedzieć, czy są już zebrane materiały ? Odpowiedź
58 30.11.2016 r.
XXVI sesja RM
Mam sprawę wysokiej rangi i delikatną. Chodzi mi o miejsce po byłym Pomniku przy ul. Wolińskiej Żołnierzy Armii Radzieckiej. Co do tego pomysłu dałem swój wyraz na wspólnej komisji w czerwcu i dzisiaj fakty są takie i tutaj przyznam się, że czerpię informacje z Gazety Goleniowskiej, że w tym miejscu prowadząc wykopy koparką znaleziono szczątki ludzkie. Dzisiaj gdzieś po dyskusjach w prasie pojawiły się informacje, żeby w jakiś sposób to zabezpieczyć. Ja tam codziennie przejeżdżam i jeśli tam są szczątki ludzkie, jest tam dziura, są tam śmieci, to ogrodzenie tego taką taśmą biało-czerwoną na palikach nic nie daje. Wygląda to naprawdę bardzo paskudnie, tam wchodzą zwierzęta widziałem, załatwiają się i nie godzi się, żeby te miejsce w taki sposób dzisiaj wyglądało. Także proszę podjąć takie działania, żeby w jakiś sposób zabezpieczyć to miejsce skoro tam są szczątki ludzkie. Ze względu, że one tam są, żeby spoczywały w spokoju póki co. Odpowiedzi udzielił Bumistrz Gminy Goleniów Robert Krupowicz na posiedzeniu XXVI sesji.
59 08.02.2017 r.
XXVIII sesja RM
Proszę o przedstawienie pełnej informacji na temat wyburzenia Pomnika Żołnierzy Radzieckich przy ul. Wolińskiej, co, kiedy i za ile zostało zrobione ? Jak to wyglądało ? Kto brał udział w tych pracach, jeśli tak można je nazwać. Odpowiedź
60 08.02.2017 r.
XXVIII sesja RM
Druga sprawa do Przewodniczącego Rady. Zwracam uwagę, że przesyłanie materiałów sesyjnych na prywatne skrzynki radnych nie jest właściwe. Posłużę się tutaj informacją z Generalnego Inspektora Danych Osobowych, który stwierdza, że:  Wysyłanie materiałów dla radnych na ich prywatne adresy poczty elektronicznej, której serwery mogą znajdować się w państwie nie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, dotyczy to zwłaszcza adresu z domeną gmail.com”, kłaniam się Panu Przewodniczącemu i nie tylko. „Biorąc zaś pod uwagę fakt, że przesyłane radnym materiały mogą zawierać dane osobowe GIODO uznał, że sposób komunikowania się z radnymi nie zapewnia przetwarzanym danym właściwej ochrony. Wskazał, że przesyłanie danych osobowych w związku z realizacją zadań służbowych powinno odbywać się wyłącznie z wykorzystaniem środków służbowych, określonych przez administratora danych, które zapewniają ochronę danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub utratą. Wykorzystywanie w tym celu prywatnej poczty elektronicznej radnych nie daje gwarancji, że dostęp do przesłanych danych osobowych mają wyłącznie osoby upoważnione, co w konsekwencji stanowi naruszenie obowiązków wynikających z art. 36 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych”. Odpowiedź
61 08.02.2017 r.
XXVIII sesja RM
Druga prośba do Pana Przewodniczącego. Spotkałem się z zapytaniem kilku osób o możliwość zapoznawania się z materiałami na komisje i sesje przesyłanymi radnym, żeby udostępnić link dla mieszkańców, żeby mogli sobie takie materiały ścigać i się z nimi zapoznawać. Jestem zdziwiony, ale takie głosy do mnie dotarły. Oczywiście w nawiązaniu do ustawy o ochronie danych osobowych, jeśli by się tam pojawiały dane osobowe. Odpowiedź
62 29.03.2017 r.
XXIX sesja RM
Panie Burmistrzu tyle interpelacji w sprawie książki o Krępsku i jestem rozczarowany, rozczarowany pozytywnie i chciałbym pogratulować tej pozycji i wręcz żądam, żeby było wznowienie tej pozycji. Mówiliśmy przed chwilą o ekonomii społecznej, pobudziło tak to mocno środowisko Krępska i okolic, że ludzie się uaktywnili i mają jeszcze zdjęcia, mają materiały i warto by ten zapał wykorzystać i proszę pogratulować, tak jak Pan Burmistrz Wojciechowski mówił w stosunku do Pana Świątka, tak samo sugeruję takie działania w stosunku do Pana Józefa Kazanieckiego, bo przeszło to moje najśmielsze oczekiwania i ta moja upierdliowść w interpelacjach w tej sprawie przerosła moje najśmielsze oczekiwania i za to dziękuję.  
63 29.03.2017 r.
XXIX sesja RM
Sprawa druga do Przewodniczącego Rady. Zgłaszałem dwie interpelacje na ubiegłej sesji do Pana Przewodniczącego w sprawie przestrzegania przepisów ochrony danych osobowych i Pan Przewodniczący napisał mi  27 lutego, że: „Informacje będą przesyłane drogą elektroniczną wyłącznie na służbowe skrzynki e-mail radnych”. Stwierdzam, że jest to nieprawda, bo materiały przesłane w poniedziałek do radnych były przesyłane na adresy prywatne. Materiały z 22 marca były przesyłane na skrzynki prywatne i to do 13 radnych. Chciałbym Panie Przewodniczący zapytać, dlaczego naraża Pan Burmistrza, jako administratora danych osobowych na sankcje z tym związane ? Chodzi mi o art. 36 ust. 1 ustawy w tej materii. To nie jest sprawa błaha. W tych skargach, które już są, Pan Burmistrz ma już dość problemów, to Pan przysparza jeszcze problemów. Tu jest stanowisko Sądu Najwyższego, wyrok z 11 września 2014 r. Sąd Najwyższy nie miał wątpliwości, że wysłanie na prywatnego e-maila pliku zawierającego bazę danych klientów przedsiębiorstwa to ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych, może uzasadniać to rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia z powodu ciężkiego naruszenia obowiązków pracowniczych, nie przestrzegając przepisów ustawy. Jest to art. 52 kodeksu pracy. Odpowiedzi udzielił Przewodniczący Rady Łukasz Mituła na posiedzeniu XXIX sesji.

Odpowiedź
64 29.03.2017 r.
XXIX sesja RM
Druga sprawa do Pana Przewodniczącego. Dostałem informację na swoje poprzednie zapytanie, żeby materiały na komisje też były dostępne dla mieszkańców, tak  jak są dostępne materiały sesyjne, w tym samym linku może umieszczać informacje na temat tematyki i materiałów na komisje Rady Miejskiej. Cytuję Pański zapis: „Osoby zainteresowane tematyką posiedzeń komisji mogą zapoznać się z interesującymi je materiałami w Biurze Rady Miejskiej”. Ok, fajnie, ale mamy elektronikę i  dajmy mieszkańcom możliwość i rozszerzenie, że nie tylko materiały sesyjne, ale i materiały dotyczące posiedzeń komisji. Odpowiedzi udzielił Przewodniczący Rady Łukasz Mituła na posiedzeniu XXIX sesji.
Odpowiedź
65 29.03.2017 r.
XXIX sesja RM
Sprawa ul. Nowogardzkiej, bo tam dokładaliśmy dla Powiatu pieniądze, ten taki pierwszy zwalniacz, czy wysepka, jadąc od ronda z obwodnicy wschodniej w kierunku Goleniowa, jest fatalna. Tam teraz w związku z przebudową ul. Maszewskiej jeździ dużo samochodów i co chwila ten znak jest rozjeżdżany. Prosiłbym tutaj Pana Burmistrza, aby zwrócił się do Powiatu o możliwość wyregulowania tego spowalniacza. To taka wysepka, która ma spowalniać i tam jest po prostu z tą wysepką niebezpiecznie. Ktoś się nie przyłożył, albo się tak nie do końca przyłożył. Jeżdżą na wprost samochody, niszczą te znaki i jest po prostu niebezpiecznie i ktoś może wypaść na drugą stronę jezdni. Odpowiedź
Odpowiedź
66 29.03.2017 r.
XXIX sesja RM
Sprawa następna, to mam prośbę do Pana Burmistrza o przedstawienie oceny funkcjonowania Karty Dużej Rodziny.  Po prostu jej weryfikacja, co zostało z założeń, jaka jest rzeczywistość, jaka ewaluacja stosowania Karty Dużej Rodziny. Odpowiedź
67 29.03.2017 r.
XXIX sesja RM
Chciałbym się dowiedzieć, czy w okresie, od kiedy przyjęliśmy uchwałę dotyczącą podziału szkół, czy był rozpatrywany projekt utworzenia szkoły ponadpodstawowej ośmioklasowej i na jakim jest to etapie rozwoju ? Odpowiedź
68 31.05.2017 r.
XXXI sesja RM
Jak wygląda na dzień dzisiejszy 31 maja nabór do klasy I w Szkole Podstawowej nr 1 na ul. Kilińskiego uczniów i jak z kadrą nauczycielską ? Odpowiedź
69 31.05.2017 r.
XXXI sesja RM
Jeden z pracowników Urzędu na początku maja zasłynął w Polsce wpisem: „No jedziemy Pisiory po Was. Cała zasrana stołeczna policja Wam nie pomoże”. Mam pytanie, co Pan na to, bo w mojej ocenie nie przyniosło to chluby Gminie Goleniów. Odpowiedź
70 31.05.2017 r.
XXXI sesja RM
To, że dużo dobrego dzieje się w GDK to wiadomo i fajnie tylko mam pytanie. Niedawno postawiono taką tablicę informacyjną między Bramą Wolińską, a Goleniowskim Domem Kultury, gdzie krokami jest 20 w prawo i w lewo, są te możliwości pozyskania pełniej informacji. Mam taką sugestię, żeby taką tablicę dla mieszkańców postawić, nie wiem koło Biblioteki, koło fontanny, żeby ludzie tam mieli dostęp do tych informacji. Przy tej tablicy mogą podejść, iść i się zapytać, o coś, co się dzieje.  
71 31.05.2017 r.
XXXI sesja RM
Na wczorajszej Komisji Budżetu pojawił się wątek, ale chciałem się dopytać, co się dzieje z goleniowskim szpitalem, sprawa interny. To nas mieszkańców bulwersuje. Odpowiedź
Odpowiedź
72 31.05.2017 r.
XXXI sesja RM
Do jakich tytułów i na jakie kwoty Gmina dawała płatne ogłoszenia wszelkiego rodzaju ogłoszenia, komunikaty, obwieszczenia, życzenie, e cetera w roku 2016 i za te półrocze do końca maja od stycznia 2017 r. Odpowiedź
73 31.05.2017 r.
XXXI sesja RM
Już wczoraj zauważyłem, że ta dziura na rogu ul. Wojska Polskiego, Odrodzenia zniknęła. Zniknął pachołek, zniknęła ta blacha, jest załatana dziura. Chciałbym wiedzieć, co się stało ? Jest to nowa ul. Wojska Polskiego, ile to kosztowało i kto za to zapłacił ? Odpowiedź
74 31.05.2017 r.
XXXI sesja RM
Kolejny temat, który wraca. Mamy już rozmach inwestycyjny na S6, roboty idą, z przyjemnością patrzę, przejeżdżam na Węzeł Żółwia Błoć, ostatnio jechałem do Nowogardu, zakres imponujący. Myślę, że już tutaj żadne interesy gmin nie będą rozszerzane, zmieniane stąd udział dalej w stowarzyszeniu i płacenie składek jest bezskuteczne. Myślę, że warto podjąć uchwałę o wyjściu z tego stowarzyszenia. Odpowiedź
75 31.05.2017 r.
XXXI sesja RM
Na ostatniej Komisji Gospodarki ocenialiśmy stan porządku  i czystości w mieście i tak po wyjściu z tej komisji zobaczyłem, że ten samolot przed Urzędem należy umyć, bo jest zapuszczony. Prosiłbym o doczyszczenie tego fajnego samolotu tutaj przed samym Urzędem, żeby był po prostu czysty. Odpowiedź
76 31.05.2017 r.
XXXI sesja RM
Ponawiam także swój wcześniejszy wniosek o wymianę zlasowanych kostek polbrukowych przy kapicy cmentarnej. Ludzie się tam potykają, chodzą kondukty żałobne i wygląda to fatalnie. Odpowiedź
77 13.09.2017 r.
XXXIV sesja RM
Sprawy z, którymi przychodzę tutaj do Panów Burmistrzów. Sprawa pierwsza, w sprawie tutaj reformy edukacji. Chciałbym dowiedzieć się, jak to wygląda w praktyce, ilu nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę straciło prace w wyniku reformy, czyli są bez pracy, mają statut bezrobotnych. A ilu nowych nauczycieli pierwszy raz zatrudnionych zostało zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę ? Odpowiedź
78 13.09.2017 r.
XXXIV sesja RM
Jaką kwotę dotacji celowej otrzymała Gmina na przygotowanie szkół do reformy edukacji ?  Według jakiego klucza podzielono tą kwotę na poszczególne szkoły ? Jakie kwoty otrzymały poszczególne placówki i jak to się kształtuje w przeliczeniu na jednego ucznia w poszczególnych szkołach ? Odpowiedź
79 13.09.2017 r.
XXXIV sesja RM
Według jakich kryteriów finansowane będą innowacje pedagogiczne wymagające dodatkowych godzin na ich realizację w poszczególnych placówkach ? Odpowiedź
80 13.09.2017 r.
XXXIV sesja RM
Na sesji majowej po raz kolejny zgłaszałem wniosek o wymianę zlasowanych kostek polbrukowych przy kaplicy cmentarnej. W połowie czerwca dostałem od Pana Burmistrza Krupowicza informację, cytuję z pamięci, że: „kostka w najbliższym czasie zostanie wymieniona”. Dzisiaj jest połowa września, tam wymieniono, policzyłem 32,5 kostki, a lwia część tego, co jest do zrobienia nie jest zrobiona. Także gorąca prośba, żeby przed świętem Wszystkich Świętych zdążyć tą kostkę wymienić. Proszę po raz kolejny o realizację tego zadania, tym razem z podaniem konkretnego terminu realizacji. Odpowiedź
81 13.09.2017 r.
XXXIV sesja RM
Dalej będąc przy cmentarzu. W okolicy cmentarza mamy dwa przystanki komunikacji miejskiej i busowej. Chodzi mi o ten przystanek przy boisku przy Szkole Podstawowej nr 4 na, którym nie ma ławeczki dla oczekujących. Proszę o zamontowanie takiej ławeczki dla osób oczekujących. Odpowiedź
82 13.09.2017 r.
XXXIV sesja RM
Chciałbym jeszcze wrócić do ul. Wojska Polskiego. Jadąc od ronda w kierunku wyjazdu z miasta, za skrzyżowaniem z ul. Niepodległości jest odcinek jezdni, która była łatana. To jest taki pas biegnący wzdłuż jezdni. W trakcie opadów tam zbiera się woda. Fragment jezdni jest zapadnięty. Myślę, że inwestycja jest jeszcze w ramach gwarancji  i warto z tego skorzystać i poprawić, bo wjeżdżając tam w kałużę robi się niebezpiecznie. Odpowiedź
83 13.09.2017 r.
XXXIV sesja RM
Prośba do Panów Burmistrzów, jeśli chodzi o ich sprawozdania. To, że np. te treści są bardzo lakoniczne. Przynajmniej prosiłbym o pisanie tematu spotkań, bo np., że Pan Henryk Kozioł ENEA, to wiadomo, że jest Dyrektorem. Czy Pan osobiście mi znany Maciej Gliźniewicz PEC tak samo, Andrzej Łukasiak OSiR, to nic nie daje. Jedno zdanie więcej, co było przedmiotem spotkania. Odpowiedź
84 25.10.2017 r.
XXXV sesja RM
Chciałbym wrócić do części interpelacji z poprzedniej sesji.  Dostałem informację i jest to odpowiedź na interpelację, bo nie podejrzewam Pana Burmistrza, że jak się pytam: „według jakich kryteriów finansowane będą innowacje pedagogiczne wymagające dodatkowych godzin na ich realizację w poszczególnych placówkach”, to jest oczywista oczywistość, że Pan wie, co to są kryteria, a jest napisane, że: „każdy z wniosków jest rozpatrywany indywidualnie”. To nie jest odpowiedź. Prosiłbym o uzupełnienie i udzielenie mi odpowiedzi w tym temacie. Odpowiedź
85 25.10.2017 r.
XXXV sesja RM
Chciałbym też wrócić do interpelacji dotyczącej ul. Wojska Polskiego, która brzmiała:  „Jadąc od ronda w kierunku wyjazdu z miasta, za skrzyżowaniem z ul. Niepodległości jest odcinek jezdni, która była łatana. To jest taki pas biegnący wzdłuż jezdni. W trakcie opadów tam zbiera się woda”. Dostałem od Pana odpowiedź, że: „W trakcie przeglądu stwierdzono lokalne zapadnięcia w nawierzchni jezdni, mające związek z prowadzonymi pracami przy budowie ścieżki pieszo-rowerowej w ul. Wojska Polskiego, które w ramach obowiązującej gwarancji wykonawca naprawi na własny koszt i własnym staraniem do 13.10.2017 r.”. Wczoraj wracając do domu widziałem, że nic się tam nie zmieniło, ta woda stoi. Jeżeli jest to okres gwarancyjny to proszę o naprawę tej jezdni, bo jest to nowa inwestycja i woda tam stoi. Odpowiedź
86 25.10.2017 r.
XXXV sesja RM
Dwie nowe sprawy. Na rondzie II Pułku Myśliwskiego Kraków myślę, że Pan tamtędy wraca do domu, to rondo jest fajne, jest to małe rondo, ale jest element niebezpieczny. Jest ładnie zadbane, tam są posadzone takie wysokie krzaki i jadąc od Podańska w stronę miasta samochody tam w miarę płynnie jeżdżą i jest niebezpieczeństwo kolizji, bo nie widać tych samochodów jadąc z dołu od Starostwa Powiatowego w dół tych samochodów, które jadą mówię tak umownie od Podańska, ich nie widać. Byłem już świadkiem paru takich, że kolizji. Chodzi o to, żeby obniżyć te krzaki, aby była przejrzystość na tym rondzie. Odpowiedź
87 25.10.2017 r.
XXXV sesja RM
Proszę też o podanie daty obchodów 750-lecia nadania praw miejskich, kiedy te uroczystości w mieście się odbędą. Odpowiedź
88 29.11.2017 r.
XXXVI sesja RM
Dziękuję za otrzymane odpowiedzi na interpelacje, tylko prosiłbym o większą staranność przy jakości tych odpowiedzi, bo nie zawsze one odzwierciedlają intencje o które pytam. Sprawa dotyczy ul. Wojska Polskiego, tych wód zalegających przy krawędzi. Ja nie pytałem, czy to jest związane z budową ścieżki pieszo-rowerowej. Tylko stwierdzam fakt, że na odcinku od Wojska Polskiego od wjazdu do Liceum, jadąc dalej do wyjazdu do Goleniowa, poza budowane te Centrum tam stoi, nawet przy takich niemocnych, ale silnych opadach woda i jest to naprawdę niebezpieczne. Ul. Wojska Polskiego pewnie jest jeszcze na gwarancji i prosiłbym, aby się temu przyjrzeć. A po prostu polecam  przejechać się samemu przy takiej okazji i samemu sprawdzić, czy ta odpowiedź którą otrzymuję jest zgodna ze stanem faktycznym. Odpowiedź
89 29.11.2017 r.
XXXVI sesja RM
Podobnie, jeżeli chodzi o interpelację związaną z rondem II Pułku Lotnictwa Myśliwskiego Kraków. Jeśli Panu Burmistrzowi to nie sprawiłoby kłopotu, jeśliby Pan jechał do domu obok Starostwa ul. Dworcową w dół i wjeżdżając na rondo te wysokie trawy one naprawdę powodują brak widoczności. Wyjazd z Podańska do góry staje się niebezpieczny. Fragment ronda dokładnie zasłania i pogarsza bezpieczeństwo. Stąd proponuję, jeśli mogę o to prosić, przejechać się tamtędy i samemu ocenić, czy jest to zagrożenie, czy też nie. Odpowiedź
90 29.11.2017 r.
XXXVI sesja RM
Dziękuję też za poprzednią interpelację i postawienie tej ławeczki w drugą stronę przy cmentarzu, ale jeśliby to nie sprawiło kłopotu, jakby tam taką wiatkę nad tą ławeczką postawić, to osoby starsze bardzo byłyby wdzięczne. Odpowiedź
91 29.11.2017 r.
XXXVI sesja RM
Prosiłbym o wykaz wniosków jakie wpłynęły do projektu budżetu na rok 2018 i które z nich zostały uwzględnione w projekcie budżetu. O taki wykaz bym prosił. Odpowiedź
92 20.12.2017 r.
XXXVII sesja RM
Ponowię swoją interpelację z poprzedniej sesji, co prawda jest już musztarda po obiedzie, ale chciałbym ten materiał uzyskać. Proszę o wykaz wniosków jakie wpłynęły do projektu budżetu na rok 2018 i które z nich zostały uwzględnione w projekcie budżetu, z podaniem kwot.  
93 20.12.2017 r.
XXXVII sesja RM
Sprawa druga, to jest kwestia szpitala. Prosiłbym o uzyskanie informacji ze Starostwa Powiatowego, co się dzieje ze szpitalem, tak żebyśmy mogli taką informację na najbliższej sesji otrzymać. Jest nowa Pani Prezes, pewnie jest jakiś plan działania, tak podejrzewam. Jest to kwestia bardzo istotna dla nas wszystkich mieszkańców naszej Gminy. Chcielibyśmy wiedzieć w jakim kierunku sytuacja się rozwija.

Odpowiedź
Odpowiedź

94 31.01.2018 r.
XXXVIII sesja RM
Po raz trzeci składam tą samą interpelację. Interpelację złożyłem w listopadzie z prośbą o wykaz wniosków jakie wpłynęły do projektu budżetu na rok 2018 i które z nich zostały uwzględnione w projekcie budżetu, z podaniem kwoty, kto był wnioskodawcą, ile przyznano środków. Dostałem częściową odpowiedź. Cytuję: „W odpowiedzi na interpelację informuję, że wnioski, które zostały pozytywnie rozpatrzone uwzględnione są w załącznikach 19 i 20 do budżetu. Zadania i zakupy inwestycyjne zostały opisane jako kontynuowane lub w przypadku nowych dodano krótki opis oraz informację kto był wnioskodawcą.”. Informuję, że w tych załącznikach 19 i 20 budżetu nie ma takiej informacji. Dlatego proszę o tą zbiorczą informację i uzupełnienie listy wniosków, które nie uzyskały akceptacji.  
95 31.01.2018 r.
XXXVIII sesja RM
Pan Burmistrz jest żywotnie zainteresowany budową S6 i mam tu taką prośbę, aby wystąpić do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z zapytaniem kto jest inwestorem tego odcinka. Tam codzienne dwa razy przejeżdża. Na styku rozjazdu drogi S3 i S6, za Mac Donaldem tam jest fatalne oznakowanie i widzę jak część pojazdów gubi się, wjeżdża między pachołki. Chciałbym, aby poprawić te miejsce, poprawić bezpieczeństwo. Tam też jest taki kontener gospodarczy, który oświetla teren koło budowanego wiaduktu na tym rozjeździe i w nocy oślepia, szczególnie ten odcinek jezdni jest niebezpieczny wieczorem, kiedy pada deszcz, kiedy jest ciemno i ludzie wjeżdżają między pachołki, gubią się, przejeżdżają to skrzyżowanie. Po drugie, te pachołki ostrzegawcze są na wysokości znaku kierunkowego zjazdu na Gdańsk. Po prostu trzeba byłoby podwyższyć. Warto, aby ktoś z Generalnej Dyrekcji sprawdził bezpieczeństwo i poprawność oznakowania, bo w mojej ocenie, mówię, bo jeżdżę tam co najmniej dwa razy dziennie, jest niebezpiecznie. Odpowiedź
96 31.01.2018 r.
XXXVIII sesja RM
Przy okazji, aby uzupełnić oświetlenie na węźle Miękowo. Jest to też w kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jest gro oświetlenia niesprawnego. Jest niesprawny szczególnie w takich miejscach, gdzie drogi się krzyżują i gdzie powinno być oświetlanie. Jeśli w jakimś ciągłym ruchu jedna lampa nie świeci, to pół biedy, a tu stwarza to niebezpieczeństwo. Odpowiedź
97 28.02.2018 r.
XL sesja RM
Panie Burmistrzu za Pana pośrednictwem dostałem odpowiedź na interpelację złożoną w grudniu, jeśli chodzi o szpital. Jest to taka troszkę, mimo, że na kartce A4, lakoniczna odpowiedź nowej Pani Prezes Zarządu Jolanty Haraszczuk, ale jest jedno takie zdanie: „Tak jak już uprzednio deklarowaliśmy, chcielibyśmy zachować dobrą współpracę z Gminą i odpowiemy na Państwa zapytania w formie interpelacji”. Tak, jak Pani Prezes deklaruje, tutaj chęć dobrej współpracy z Gminą Goleniów, myślę, że to wszystkich radnych interesuje, naszych wyborców z Gminy Goleniów, jaka jest sytuacja w szpitalu, co się dzieje, jakie są plany, mam taką prośbę do Pana Burmistrza, aby zaprosić na najbliższą sesję Panią Prezes, aby przedstawiła sytuację, żebyśmy, mogli zadać ewentualnie pytania Pani Prezes, bo sprawa szpitala, mimo, że jest to zadanie Powiatu, dla mieszkańców naszej Gminy jest istotne. Odpowiedź
98 28.02.2018 r.
XL sesja RM
Z przykrością stwierdzam, że po raz czwarty składam tą samą interpelację. Składałem ją wcześniej w listopadzie, w grudniu, w styczniu i do dnia dzisiejszego, nie wiem, jaką ogromną trudność to sprawia, aby uzyskać informację dotyczącą wykazu wniosków jakie wpłynęły do projektu budżetu na rok 2018 i które z nich zostały uwzględnione w projekcie budżetu z podaniem kwoty, kto był wnioskodawcą. W odpowiedzi, którą otrzymałem napisał Pan Burmistrz, że: „Lista wniosków, które nie uzyskały akceptacji zostanie przygotowana”. Od listopada nie ma tej listy, dlatego proszę o tą zbiorczą informację i uzupełnienie listy wniosków, które nie uzyskały akceptacji.  
99 28.03.2018 r.
XLI sesja RM
Panie Burmistrzu na ostatniej sesji pytałem równolegle razem z Panią Dorotą Chodyko w sprawie sytuacji w szpitalu. Odpisał nam Pan, że zgodnie z kompetencjami zwróci się Pan do Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej. Myślę, że Pan Burmistrz ma prawo i zaprasza gości na sesję. § 23 Statutu mówi, że Przewodniczący Rady ustala listę zaproszonych na sesję, co nie pozbawia Pana Burmistrza inicjatywy zapraszania. Ja tu nie szukam drugiego dna, czy ta ostatnia sytuacja powoduje niezręczność w Pana ocenie. Jeśli tak, to wtedy poproszę Pana Przewodniczącego, aby zaprosił Panią Prezes Jolantę Haraszczuk Szpitalnego Centrum Medycznego, aby zapoznała radnych z sytuacją szpitala jaka jest. Aby nie rodzić między Panami konfliktów, to chciałbym aby któryś z Panów tą Panią zaprosił, bo mieszkańcy bardzo się interesują. Jest to żywotna sprawa. Być może nie wyszło to jak powinno jak wszyscy chcieli podczas ostatniego spotkania, ale problem jest i sytuacja szpitala naprawdę leży mieszkańcom Gminy na sercu i chcieliby się dowiedzieć, co się dzieje z goleniowskim szpitalem, na jakim jest etapie. Wiem, że Rada Powiatu się tym też zajmuje, ale nie mniej jest to ważny problem społeczny dla naszych mieszkańców. Prosiłbym o taką inicjatywę, jeśli nie Pan Burmistrz, to Pan Przewodniczący, wykazali i na następną sesję Panią Prezes zaprosili z taką informacją, w którym kierunku szpital idzie i na, co możemy liczyć.  
100 28.03.2018 r.
XLI sesja RM
Druga sprawa, Panie Burmistrzu, Rada Miejska przekazała sprawę tego słynnego pisma CBA w sprawie PGK. Chciałbym, aby Pan nas poinformował, co się zadziało od tamtej pory w tej sprawie. Odpowiedź

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Monika Jasińska 07-01-2015 08:34
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 07-01-2015
Ostatnia aktualizacja: Monika Jasińska 19-04-2018 10:02