Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 47/2017 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 15 lutego 2017 r. w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków oraz petycji kierowanych do Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie


Zarządzenie Nr 47/2017

Burmistrza Gminy Goleniów

z dnia 15 lutego 2017 r.

w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków oraz petycji kierowanych do Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446, poz. 1579 i poz. 1948) ) zarządza się, co następuje:

§ 1. Wprowadza się zasady i tryb przyjmowania, rejestrowania i rozpatrywania skarg, wniosków oraz petycji w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie, zwanym dalej Urzędem.

§ 2. 1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone:

1) pisemnie,

2) za pomocą środków komunikacje elektronicznej,

3) ustnie do protokołu.

2. Wzór protokołu, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 określa załącznik do niniejszego zarządzenia.

3. Petycje składa się w trybie określonym w ust. 1 pkt 1 - 2.

§ 3. Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków odbywa się w wyznaczonych dniach i godzinach podanych do wiadomości w siedzibie Urzędu oraz na stronie internetowej Gminy Goleniów.

§ 4. 1. Skargi i wnioski wpływające do Burmistrza Gminy oraz do Rady Miejskiej w Goleniowie rejestrowane są w Rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez Sekretarza Gminy.

2. Petycje wpływające do Rady Miejskiej w Goleniowie rejestrowane są w rejestrze petycji prowadzonym przez Biuro Rady Miejskiej.

3. Petycje wpływające do Burmistrza Gminy rejestrowane są w Rejestrze petycji prowadzonym przez Sekretarza Gminy.

§ 5. 1. Po zarejestrowaniu skargi, wniosku lub petycji w odpowiednim rejestrze, Sekretarz Gminy przekazuje je właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej Urzędu, lub jednostce organizacyjnej Gminy, w celu załatwienia.

2. Jeżeli przedmiotem skargi, wniosku lub petycji są sprawy niepołączone merytorycznie, wchodzące w zakres działania i kompetencji kilku komórek organizacyjnych Urzędu - Sekretarz Gminy przekazuje sprawę wszystkim komórkom organizacyjnym Urzędu według ich kompetencji, a po uzyskaniu wyjaśnień i stanowisk przygotowuje odpowiedź lub wyjaśnienia.

3. Jeżeli przedmiot rozpatrywanej skargi, wniosku lub petycji wymaga współdziałania kilku komórek organizacyjnych Urzędu - Sekretarz Gminy wyznacza komórkę wiodącą, która po uzyskaniu wyjaśnień i stanowisk od pozostałych komórek organizacyjnych Urzędu przygotowuje odpowiedź lub wyjaśnienia.

4. Jeżeli dyrektor wydziału, kierownik biura, pracownik samodzielny, który otrzyma skargę, wniosek, petycję, uzna iż nie jest właściwy do ich rozpatrzenia, jest zobowiązany zwrócić skargę wniosek, petycję do Sekretarza Gminy.

5. W sprawach szczególnie skomplikowanych komórka organizacyjna przygotowująca odpowiedź lub wyjaśnienia zwraca się o opinię prawną do radców prawnych Urzędu.

§ 6. W przypadku, gdy organem właściwym do rozpatrzenia skargi, wniosku jest Rada Miejska w Goleniowie, Przewodniczący Rady może wystąpić o udzielenie wyjaśnień do Burmistrza Gminy.

§ 7. Przy udzielaniu odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje stosuje się znak sprawy wynikający z Jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz numer porządkowy nadany odpowiednio w Rejestrze skarg i wniosków lub w Rejestrach petycji.

§ 8. 1. Skargi, wnioski oraz petycje powinny być załatwiane starannie, bez zbędnej zwłoki, w terminach określonych odpowiednio w Kodeksie postępowania administracyjnego i w ustawie o petycjach.

2. Dyrektorzy wydziałów, kierownicy biur oraz pracownicy samodzielni ponoszą odpowiedzialność za należyte i terminowe załatwianie skarg, wniosków i petycji, w szczególności przygotowują stanowisko merytoryczne w sprawie będącej ich przedmiotem wraz z projektem odpowiedzi.

§ 9. Sekretarz Gminy jest upoważniony do żądania od dyrektorów wydziałów, kierowników biur i pracowników samodzielnych Urzędu oraz od kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, złożenia w określonym terminie wszelkich informacji koniecznych do załatwienia skargi, wniosku lub petycji oraz do żądania przedłożenia projektów odpowiedzi na skargi, wnioski lub petycje przed ich podpisaniem przez Burmistrza Gminy.

§ 10. 1. Koordynowanie załatwiania skarg i wniosków oraz petycji kierowanych do Burmistrza Gminy zapewnia Sekretarz Gminy.

2. Koordynowanie załatwiania skarg, wniosków oraz petycji kierowanych do Rady Miejskiej w Goleniowie zapewnia Biuro Rady Miejskiej.

3. Komplet dokumentacji związanej z rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji kierowanych do Burmistrza Gminy, przechowywany jest u Sekretarza Gminy.

4. Komplet dokumentacji związanej z rozpatrywaniem skarg, wniosków, petycji kierowanych do Rady Miejskiej w Goleniowie, przechowywany jest w Biurze Rady Miejskiej.

§ 11. W sprawach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem stosuje się przepisy:

1) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.),

2) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),

3) ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1195 ze zm.).

§ 12. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Burmistrz Gminy Goleniów

Robert Krupowicz

Opracowała: Edyta Guzikiewicz

Załącznik do

Zarządzenia Nr 47/2017

Burmistrza Gminy Goleniów

Z dnia 15 lutego 2017 r.

Urząd Gminy i Miasta

ul. Plac Lotników 1

72-100 Goleniów

Goleniów, dnia ........................................

PROTOKÓŁ

ustnego przyjęcia skargi

W dniu ............................................. ......................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe)

przyjął od ..................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, adres wnoszącego skargę)

ustną skargę w sprawie ............................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

o następującej treści: ................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

Przed podpisaniem wnoszący skargę zapoznał się z treścią protokołu.

................................................., dnia ....................................................

(miejscowość)

.......................................................... .......................................................................

(podpis osoby przyjmującej skargę) (podpis osoby wnoszącej skargę)

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Edyta Guzikiewicz 15-02-2017 11:40
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 15-02-2017
Ostatnia aktualizacja: - 15-02-2017 11:40