Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Sypień Krzysztof

Lp. Data i miejsce zgłoszenia  Treść interpelacji, wniosku lub zapytania Odpowiedź
1.

27.02.2019r.
VI sesja RM 

Mam ogromną prośbę o zwrócenie uwagi na dokument bardzo istotny, mam na myśli regulamin organizacyjny, którym posługujemy się i jest to nawiązanie do dyskusji, która miała miejsce przed kilkoma dniami na komisjach łączonych. Chodzi o to, że po dyskusji faktycznie zasięgnąłem do tekstu, przyjrzałem się z uwagą i mam takie wrażenie o niespójności pomiędzy schematem organizacyjnym, a tekstem opisowym oraz warstwą opisową w tym dokumencie. Miałbym prośbę, żeby Panowie Burmistrzowie spojrzeli i zaangażowali stosowną komórkę do zrewidowania tego dokumentu, odnosząc go do aktualnej sytuacji.

Odpowiedź
2. 27.02.2019r.
VI sesja RM 
W nawiązaniu do wypowiedzi Pani Aleksandry Muszyńskiej odnośnie formuły sprawozdawczości z okresów międzysesyjnych Pana Burmistrza w 100% przychylam się, co do treści wypowiedzi Pani Aleksandry. Również jestem takiego zdania, że sprawozdania powinny być, może nie w formie esejowej i nie za obfite, ale też z drugiej strony, aż tak lakoniczne, żeby ograniczały się tylko do kilku punktów. Myślę, że esencjonalnie, ale wyczerpująco. Proszę Państwa złotym środkiem w tej sytuacji, ja kilka chwil temu otrzymałem od jednego z mieszkańców naszej Gminy link, którym chciałbym się z Państwem podzielić. Poprosiłem Panią Monikę wcześniej o to, aby włączyć taką krótką prezentację. Chciałbym, aby Państwo spojrzeli na to w jaki sposób wygląda sprawozdawczość przykładowo, bo to jest gmina wybrana gdzieś tam prawdopodobnie losowo, jak wygląda sprawozdanie z pracy burmistrza w okresie międzysesyjnym. Plik pobrany i chciałbym, aby Państwo zobaczyli jak to wygląda, króciuteńko, bo to nie chodzi o wczytywanie się, tylko forma prezentacji podczas sesji. Prawdopodobnie referowana przez burmistrza podczas dyskusji i forma, która jest perswazyjna i jest też  informacją również dla lokalnych mediów, które uczestniczą w sesji i mają później o czym komentować i upubliczniać. To jest moja ogromna prośba, aby i Państwo radni niejako edukacyjnie podeszli do tematu, nabierając świadomości, jak mogą wyglądać sprawozdania i prośba do Panów Burmistrzów o refleksję w tym temacie. Odpowiedź
3. 27.02.2019r.
VI sesja RM 
Druga rzecz odnośnie sprawozdań. W moim przekonaniu warto byłoby też takowe sprawozdania uzyskiwać z działalności międzysesyjnej Panów Zastępców Burmistrzów. Wiem podobnie jak Pani Aleksandra, że nie jestem odosobniony w swoim oczekiwaniu, więc składam wniosek o to, aby Panowie Burmistrzowie sprawozdawali swoje aktywności z okresów międzysesyjnych. Nie tylko Burmistrz Krupowicz, ale również i Panowie Zastępcy. Odpowiedź
4. 27.02.2019r.
VI sesja RM 
Również w tej kwestii chciałbym złożyć wniosek o doprecyzowanie i dookreślenie zakresów kompetencyjnych poszczególnych Panów Burmistrzów. To jest niejako w nawiązaniu do tego zamieszania informacyjnego będącego w tym momencie w regulaminie organizacyjnym, bo schemat a opis schematu, to dwie różne rzeczywistości. Są tam stanowiska, które nie funkcjonują już w tym momencie w naszym Urzędzie, a widnieją cały czas w regulaminie organizacyjnym. Pojawiają się nowe jednostki organizacyjne, takie jak Centrum Aktywności, jak Zakład Aktywizacji Zawodowej. Dobrze byłoby, gdyby czytając regulamin też wiedzieć, kto sprawuje nadzór i bezpośrednio kto buduje relacje i współpracę z poszczególnymi organizacjami. To tyle w temacie sprawozdawczości i regulaminu organizacyjnego.  Odpowiedź
5. 27.02.2019r.
VI sesja RM 
Jeżeli mogę jeszcze, bo widzę, że nie ma kolejnych zgłoszeń, chciałbym jeszcze w kliku kwestiach. Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie dotyczące statusu wykonania planu inwestycji chodnika przy ul. Mikołajczyka w Goleniowie. Jest to pytanie pochodzące z ust kilkorga mieszkańców. Obiecałem, że to pytanie dzisiaj padnie. Skądinąd wiem, że w zeszłym roku budżetowym były przygotowane środki na cele dokumentacyjne. Chciałbym wiedzieć, czy ta dokumentacja została wykonana w zeszłym roku i jakie są plany dotyczące wykonania tej inwestycji i dokończenia sprawy. Odpowiedź
6. 27.02.2019r.
VI sesja RM 
Następny wniosek, z którym zwracam się do Panów Burmistrzów, to jest prośba o pisemną odpowiedź na temat też już rozpoczętego tematu dotyczącego ścieżki pieszo-rowerowej w miejscowości Modrzewie. Prośba o wskazanie możliwych do podjęcia rozwiązań w celu dokończenia tej takiej troszeczkę wstydliwej w środku miejscowości inwestycji.

Odpowiedź

Odpowiedź

7. 27.02.2019r.
VI sesja RM 
Kolejne pytanie, z którym chciałbym zwrócić się do Panów Burmistrzów, to prośba o odpowiedź, w jaki sposób planowane jest sfinansowanie inwestycji dotyczącej osiedla w Helenowie, bo tutaj finansowanie nie do końca jest dookreślone. Chciałbym, aby ta informacja stała się informacją publiczną docelowo i w jaki sposób zamierzają Panowie sfinansować ten pomysł. Odpowiedź
8. 27.02.2019r.
VI sesja RM 
Ostanie już pytanie dotyczące osoby, tudzież stanowiska Inspektora do spraw Inwestycji w Goleniowskim Parku Przemysłowym. Było stanowisko, stanowiska nie ma. Ja też nie mam amnezji, temat poruszony na jednej z ostatnich komisji. Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi, w czyim zakresie kompetencyjnym będą znajdowały się obowiązki nie istniejącego już stanowiska, przynajmniej na ten moment. Proszę również o podanie powodów dla których to stanowisko zostało zdezaktywowane. Odpowiedź
9. 19.03.2019r. Stałe komisje Poprosił o przyjrzenie się sytuacji mającej miejsce od pewnego czasu na ul. Mikołajczyka w Goleniowie. Chodzi konkretnie o miejsce, w którym powstał nowy budynek wielorodzinny. Drogą elektroniczną otrzymał zapytania od jednego z mieszkańców, który próbował się w tej sprawie kontaktować z Urzędem. Chodzi o to, że niedawno został oddany do użytku nowy obiekt wielorodzinny i jest tam kwestia tego typu, iż mieszkańcy parkują samochody na chodniku, na ulicy utrudniając komunikację i niejako zagrażają bezpieczeństwu ruchu zarówno kołowego, jak i pieszego. Kwestia jest taka, że ponoć została udzielona odpowiedź temu mieszkańcowi, iż wszystko przebiega zgodnie z przepisami prawa i zakłada, iż tak jest. Jednak uważa, że coś nie do końca jest z w wykonaniem w tej sytuacji, bo skoro samochody parkują, to znaczy, że albo jest gdzieś kłopot, iż nie mają gdzie parkować, albo z jakiegoś innego względu dzieje się tak jak się dzieje. Prośba o weryfikację, być może zapytanie Straży Miejskiej, czy są w ogóle jakieś zgłoszenia, czy są interwencje, patrole w tym miejscu i czy w ogóle w Gminie odpowiednie jednostki wiedzą o sytuacji. Odpowiedź
10. 24.04.2019r. VIII sesja RM Ja mam taką prośbę i wniosek jednocześnie, abyśmy ożywili nieco dyskusję i ten punkt, w którym właśnie jesteśmy, czyli punkt wolnych wniosków, zapytań i interpelacji wzbogacili, tudzież poprzedzili po prostu zwyczajną dyskusją w czasie rzeczywistym. Proszę Państwa ja uważam, że formuła zadawania czasem bardzo prostych i bardzo takich czysto dotyczących rozwiania jakichkolwiek wątpliwości pytań, czy wyjaśnienia, czy doprecyzowania sprawy zapytywanie w formie pisemnej i oczekiwanie kilka tygodni na odpowiedź czasem w banalnej sprawie, co do której wystarczy po prostu wcisnąć guziczek już i mamy temat załatwiony. Oczekiwanie miesiąca czasu na tego typu pytania, ja powiem szczerze są w moim odczuciu co najmniej nie na miejscu, a czasami wręcz żenujące. Proszę Państwa jak prowadzić dyskusję, jeżeli zadajemy pytanie dostajemy odpowiedź w 30 dniu, w określonym odcinku czasu, mamy sesję na której pytanie nie pada, kolejna sesja i prowadzimy dyskusję na ten temat. Więc ja uważam, że warto wprowadzić punkt na wysokości interpelacji, wolnych wniosków i zapytań pod tytułem dyskusja i zacząć po prostu dialogować. Ja chciałbym po prostu usłyszeć też, co poniektórych Państwa radnych stanowiska w pewnych sprawach, a mamy do czynienia z taką sytuacją, że zabiera głos kilka osób. Państwo oczywiście mają prawo nie wypowiadać się i zachowywać pewne myśli dla siebie i wyrażając je wciskając zielony bądź czerwony, tudzież żółty guzik, ale naprawdę uważam, że powinniśmy zacząć dyskutować. W tej sytuacji jesteśmy kompletnie, kompletnie niestanowiącym organem. Taka dyskusja proszę Państwa, sorry za stwierdzenie, prowadzi donikąd. Ja uważam, że podczas tej dyskusji powinien być obecny Pan Burmistrz Krupowicz. Czuję się traktowany ignorancko, albo nawet arogancko tą nieobecnością. Ja proszę, żeby w sprawozdaniu z działalności Pana Burmistrza pojawiła się precyzyjna odpowiedź, co robił Pan Burmistrz między godziną 1315 a 1420 w dniu dzisiejszym, bo być może były jakieś istotne powody, dla których Pan Burmistrz opuścił salę sesyjną. Natomiast ja uważam, że Burmistrz powinien być obecny podczas początkowych punktów na sesji, jak też i do jej samego końca. Chyba, że z jakiś względów nie może Pan Burmistrz być do końca przenośmy dyskusję, interpelacje na początek sesji i wtedy mamy możliwość konfrontowania pytań i odpowiedzi w czasie rzeczywistym. Odpowiedź
11. 24.04.2019r. VIII sesja RM Chciałbym skupić Państwa uwagę na inicjatywach lokalnych, które jak Państwo wiedzą są rozstrzygane w dwóch turach w roku kalendarzowym i mam tutaj na myśli konkretnie sytuację taką, z którą wystąpiłem do Pani Dyrektor Wydziału Administracji i Spraw Społecznych, z prośbą o udostępnienie protokołu z posiedzenia zespołu, który wybiera, który decyduje. Takie spotkanie odbyło się 25 lutego i w składzie ośmioosobowym takie spotkanie miało miejsce i komisja podczas tego spotkania zdecydowała, co następuje. Na 25 złożonych wniosków przeszło pozytywną weryfikację komisji konkursowej 17 wniosków, 8 na dobrą sprawę zostało odrzuconych i nie otrzymały dofinasowania. Moje pytanie brzmi, z jakiego powodu komisja odrzuciła wnioski, jednocześnie wskazuje do dofinasowania dla przykładu 3 wnioski pochodzące od jednego wnioskodawcy i docelowego beneficjenta środków, który ma otrzymać blisko 30% całej puli środków w tym rozdaniu. Chciałbym wiedzieć, jakimi zasadami taka komisja się kieruje ? Ja sobie zdaję sprawę, że zostanę odesłany do regulaminu, który widnieje na BIP-ie i oczywiście ja przed dzisiejszym tutaj podjęciem tego tematu zapoznałem się z tym regulaminem. Jednak możliwości decyzyjne są tak duże, że ten regulamin w zasadzie nie dookreśla jakimi poszczególnymi markerami mielibyśmy się posługiwać tak, żeby ta decyzja była możliwie obiektywna i w ślad za tym jest drugi wątek w tej całej sytuacji. Chciałbym, aby Państwo mieli świadomość, chodź może część z Państwa interesuje się tym tematem. Sytuacja w tym momencie wygląda tak, że w komisji decydującej o losie tych funduszy z przeznaczeniem na animowanie społeczności i grup lokalnych o losie tych pieniędzy decyduje 7, lub 8 osób, które w tym momencie w 100% są pracownikami Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie. Proszę Państwa ja tutaj absolutnie nie mam wątpliwości, co do kompetencji, co do intencji tychże osób decydujących. Mam jednak wniosek taki, aby naprawdę otworzyć sposób tutaj decydowania o tych środkach, aby oddać go w ręce społeczności lokalnej i tym samym poszerzyć skład komisji, tudzież może urozmaić skład komisji o osoby, które będą współdecydowały razem z urzędnikami reprezentując np. środowiska organizacji pozarządowych np. seniorów, np. środowiska edukacji, kultury, sportu, żeby ten wybór był możliwie transparentny, możliwie obiektywny i żeby tutaj jakby nie było wątpliwości, co do tego, że sama w sobie idea inicjatywy lokalnej jest słuszna i bardzo dobrze, że w naszej Gminie ma miejsce i można z niej korzystać. Jednak, żeby nie było wątpliwości. Ja też miałem pytania od grupy osób z Mostów odnośnie pewnego wniosku Mostów. Ja nie zadam tego pytania dzisiaj, bo nie udało mi się pozyskać kompletu danych, a nie chciałbym się tutaj posługiwać nieprecyzyjnymi informacjami, więc gdzieś coś tam jest na rzeczy. 8 wniosków odpada, a tym samym jest podmiot, który otrzymuje grant na 3 wnioski i otrzymuje 30% całej puli. Tutaj po prostu otwieram ten temat i chciałbym, żeby Państwo zaproponowali taką formułę, która będzie transparentna i gwarantowała poczucie takiej społecznej uczciwości, nie kwestionując i nie twierdząc, że tej uczciwości w tym momencie nie ma, tylko proszę o uszczegółowienie w tym temacie. Odpowiedź
12. 24.04.2019r. VIII sesja RM Chciałbym odnieść się do kilku wątków dotyczących sprawozdań i to będzie kilka punktów dotyczących sprawozdań między sesjami. Ja na jednej z sesji zwróciłem się z wnioskami o uszczegółowianie, o przedkładanie nieprzesadnie, acz wyczerpujących odpowiedzi i informacji dotyczących działalności Panów Burmistrzów. Jest postęp, bo nie pięć linijek, ale pięć punktów, w tym momencie mamy 1/3 strony A4. Pamiętam jak dzisiaj wypowiedź, która gdzieś tutaj wybrzmiała, że nie ma przepisu, który określa kształt, formę sprawozdawania z działalności między sesyjnych, ale proszę Państwa chodzi o czystą ludzką przyzwoitość i o zwykłe takie fair play. My też chcemy widzieć, co robią Panowie Burmistrzowie. Ja mam nadzieję, że nie urażam tutaj nikogo tą prośbą o tą 1315 a 1415 w dniu dzisiejszym. Zakładam, że Pan Burmistrz miał istotne powody dla, których nie uczestniczył w obradach sesji Rady Miejskiej. Natomiast wiecie Państwo, dlaczego czysto po ludzku nie mielibyśmy wiedzieć jako przedstawiciele społeczności lokalnej, czym zajmują się również i Panowie Wiceburmistrzowie, czemu nie mielibyśmy w szczegółach wiedzieć. Więc proszę raz jeszcze i wnioskuję o to, aby sprawozdania stały się wyczerpujące i wnioskuję o to, aby Panowie Burmistrzowie również dzielili się swoimi dokonaniami. Odpowiedź
13. 24.04.2019r. VIII sesja RM Następna sprawa również tyczy się mojego wniosku złożonego odnośnie regulaminu organizacyjnego. Chciałbym wiedzieć, co Panowie Burmistrzowie zrobili do dziś dnia i co planują Panowie zrobić w najbliższym czasie, do najbliższej odpowiedzi zapewne, w odpowiedzi na mój wniosek o aktualizację regulaminu organizacyjnego. Na BIP-ie widnieje regulamin organizacyjny, który nie jest w stanie sprostać aktualnej sytuacji, bo jest niespójny między schematem organizacyjnym,
a treścią tego regulaminu. Temat był podjęty dwa miesiące temu. Do dziś dnia, wchodzę dziś przed sesją, po to, żeby też nie być gołosłownym wobec Państwa i widzę, że regulamin organizacyjny nie jest zaktualizowany.  Nawiasem, jeśli jest już zakładka na BIP-ie pod tytułem sprawozdania Burmistrza, albo tą zakładkę fajnie byłoby usunąć, żeby nie kuła w oczy, albo ją uzupełnić od 2010 r. do dziś dnia.
Odpowiedź
14. 24.04.2019r. VIII sesja RM Temat króciutko zdefiniuję bo chodzi o mój wniosek dotyczący chodnika na ul. Mikołajczyka. Ja bardzo dziękuję za odpowiedź na złożony wniosek jednak nie ukrywam, że nie zadawala mnie zdefiniowane w ten sposób, że była dokumentacja przygotowana w 2018 r., był przetarg z tego, co zrozumiałem z tej odpowiedzi. Chodź byli radni, którzy zabiegali
o tamtą sytuację twierdzą, że nie było przetargu. Zakładam, że odpowiedź pisemna jest w pełni wiążąca i zgodna z rzeczywistością. Natomiast konsekwencja jest taka, że w 2019 r. nie widzimy tej inwestycji w budżecie na aktualny rok. Nie wiemy, czy ta inwestycja wróci w 2020 r., a za chwilę przeterminuje się dokumentacja, którą kupiliśmy za wymierne pieniądze pochodzące z kieszeni naszych podatników. Proszę o określenie po pierwsze, kosztu przygotowania tej dokumentacji, tego który Gmina poniosła w związku z całą sytuacją chodnika na ul. Mikołajczyka i proszę też o wypowiedź odnośnie tego, czy a jeżeli tak, to kiedy ten chodnik tam powstanie.
Odpowiedź
15. 24.04.2019r. VIII sesja RM Druga sprawa odnośnie inwestycji w ciągi komunikacyjne, tyczy się ciągu pieszo-rowerowego w Modrzewiu. Ja również otrzymałem odpowiedź pisemną. Dziękuję. Pan Wiceburmistrz Henryk Zajko wykazał inicjatywę i zwrócił się z pismem do Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie i  stamtąd przyszła odpowiedź, że niestety, ale ani dzisiaj, ani w najbliższym czasie ZDW nie zamierza asygnować środków na ten cel z uwagi na inne zobowiązania i potrzeby inwestycyjne. Więc ja jeszcze raz apeluję i nie chciałabym, aby to się skończyło w ten sposób, że będę robił to, co miesiąc, żeby jeżeli zaczynamy inwestycję, to je dokańczajmy, a jeżeli mamy ambitne plany, inwestujemy w różne inne przestrzenie, budujemy ścieżki rowerowe, inwestujemy, wychodzimy z pomysłami fajnymi, to dokańczajmy to, co nam naprawdę doskwiera. Więc wnoszę o to w tym punkcie, a żeby Panowie Burmistrzowie określili sposób rozwiązania tej sprawy i co zamierzają zrobić, jakie pomysły na to, aby jednak ten chodnik został dokończony z ciągiem rowerowym łącznie. Odpowiedź
16. 24.04.2019r. VIII sesja RM Mam kolejne pytanie, dlaczego do dziś dnia nie otrzymałem odpowiedzi na wniosek, mijają dwa miesiące w dniu dzisiejszym, plus minus. Złożyłem wniosek dotyczący określenia powodu braku obsadzenia na stanowisko inspektora do spraw inwestorów w Goleniowskim Parku Przemysłowym. Pytałem też o plany dotyczące ewentualnej rekrutacji na takie stanowisko i też pytałem o to, kto wypełnia aktualnie obowiązki byłego Pana inspektora, takie pytanie wybrzmiało na sesji w dniu 27 lutego bieżącego roku. Proszę o to, aby pilnie odpowiedzieć na ten wniosek, gdyż nie było odpowiedzi, a chciałbym poznać takową. Odpowiedź
17. 24.04.2019r. VIII sesja RM Jeszcze jedna prośba do Pani Przewodniczącej Rady Miejskiej o to, ażeby jednak do wypowiedzi, które również były używane kilkakrotnie w trakcie dzisiejszego spotkania wniosek został pozytywnie zaopiniowany dołożyć informację o ilości i stosunku głosów. Chyba, że technicznie jest to bardzo uciążliwe, utrudniające, to też proszę o taką szczerą odpowiedź, bo być może jest to jakaś nadmierna nadgorliwość z mojej strony. Uważam, że jeżeli wniosek przechodzi w jedną, albo w drugą stronę stosunkiem głosów 6 do 5, to fajnie byłoby, żeby tutaj Państwo radni, którzy nie uczestniczyli w obradach komisji mieli świadomość tego jak to było i mogli wtedy w pełni podejmować decyzję. Odpowiedź
18. 25.09.2019r. XII sesja RM Zwracam się z wnioskiem do Pana Burmistrza Krupowicza o oficjalną odpowiedź na pytanie, z jakiego powodu Burmistrz zdecydował się i nie wziąć udziału w komisji w dniu 11 września poświęconej przyszłości Goleniowskiego Domu Kultury. Odpowiedź
19. 25.09.2019r. XII sesja RM Jaki jest Pański plan Panie Burmistrzu, w przypadku, który trzeb będzie brać pod uwagę, choć mam nadzieję, że nie, ale co w sytuacji, jakie są Pańskie zamierzenia, kiedy okaże się w listopadzie, że nie uzyskamy dofinansowania z EOG, czyli z funduszu norweskich ? Jakie będą kroki Pana Burmistrza zmierzające do poprawy infrastruktury Goleniowskiego Domu Kultury ? Odpowiedź
20. 30.10.2019r. XIII sesja RM Radny złożył wniosek na piśmie (wniosek w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/21265.dhtml Odpowiedź
21. 30.10.2019r. XIII sesja RM Mam jeszcze dwa wnioski. Jedno zdanie uzasadniające, ja wstrzymałem się proszę Państwa od głosu odnośnie podwyższenia kapitału zakładowego dla GTBS, nie z uwagi na to, że jestem przeciwny budowie nowych mieszkań i inwestycji w tą infrastrukturę mieszkalnictwa wielorodzinnego, jednak miałem i mam do tego momentu nieustające poczucie dyskomfortu związane z sytuacją, która jest nam znana z doniesień medialnych, a mianowicie mam na myśli sytuację mieszkańców ok. 200 osób mieszkających w budynku przy ul. Kościuszki w Goleniowie. Temat, który poruszany jest w mediach lokalnych. Temat, który uważam nie jest tematem, który powinniśmy jako Rada Miejska, jako reprezentanci mieszkańców pozostawić bez komentarza i niejako, przepraszam za takie sformułowanie, udawać, że to nie jest nasz problem, bo właścicielami są podmioty prywatne, w sensie mieszkańcy, którzy wykupili te mieszkania. Jednak wnioskuję o poważne podejście do sytuacji i potraktowanie priorytetowo losu tych ludzi, bo może zdarzyć się tak, że przegapimy moment i będziemy patrzeć niestety z perspektywy poszkodowanych. Jeżeli faktycznie sytuacja zagraża bezpieczeństwu i ludzi tam mieszkających, czy znajdujących się gdzieś na terenie takiego budynku, to uważam, że jest to absolutnie priorytet, zwłaszcza, że zarządcą jest GTBS. To, że są to prywatni właściciele i można powiedzieć, że to nie jest nasza sprawa, bo przecież wiedzieli, co brali, to jednak jest to w pewnym sensie towar niezgodny z przedmiotem zamówienia. Skoro ktoś kupił 10 lat, czy ileś lat temu mieszkanie i okazuje się jednak, że ono ma jakąś wadę ukrytą, to dobrze, abyśmy zareagowali w jakiś rozsądny sposób i to niezwłocznie. Odpowiedź
22. 30.10.2019r. XIII sesja RM Jest jeszcze jeden temat z mojej strony dotyczący planów Pana Burmistrza związanych z terenem po PGK przy ul. Konopnickiej i to jest temat, który gdzieś tam powraca wielokrotnie i jestem pewny, że to nie jest pierwsze pytanie pod Pańskim adresem w tej kwestii. Chciałbym wiedzieć chociażby w kontekście tego zdania, które dzisiaj wybrzmiało, że czas świetlanych, dużych inwestycji w Gminie Goleniów dobiegł końca, to jest mniej więcej cytat Pańskiej wypowiedzi. Jak się Pan zapatruje na tą sytuację i tą obietnicę, którą gdzieś tam Goleniowianie żyli przez wiele lat dotyczącą rewitalizacji tej przestrzeni ? Ja pozwolę sobie przypomnieć, całą akację związaną z przeniesieniem PGK do nowej siedziby, na obrzeża miasta, zresztą bardzo słuszna miała na celu wyprowadzenie działalności PGK z tego terenu i spowodowanie niejako uwolnienia tej przestrzeni pod ewentualne zadysponowanie w tych celach, o których mówiono publicznie. Natomiast sytuacja jest taka, że zmienia się kolejny Prezes i zaczyna kolejny sprawować funkcję w spółce gminnej, a temat nie istnieje w ogóle medialnie i tak naprawdę jest tajemnicą poliszynela, o której wiemy, a nie poruszamy tego tematu. Uważam, że powinniśmy też przyjrzeć się tej kwestii i proszę właśnie o odpowiedź w tym temacie. Jakie plany, jakie założenia, jakie ewentualnie zakresy czasowe ? Odpowiedź
23. 05.02.2020 r. XVII sesja RM  Radny złożył interpelację na piśmie (interpelacja w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/22033.dhtml Odpowiedź
24. 05.02.2020 r. XVII sesja RM  W związku z licznymi sygnałami oraz pytaniami od zainteresowanych mieszkańców części miasta Goleniów, zwracam się z wnioskiem o wyasygnowanie w budżecie Gminy Goleniów na rok 2020, konkretnie mam na myśli dział 900, rozdział 90095, lub inny właściwy z przeznaczeniem na wypracowanie optymalnej lokalizacji oraz przygotowanie dokumentacji na budowę placu zabaw w kwartale północno-zachodnim miasta Goleniów. Mam na myśli tutaj konkretnie
ul. Odrodzenia, ulice tzw. kolorowe, które są w pobliżu i ul. Wojska Polskiego. Ja we wcześniejszych miesiącach, jeszcze w starym roku kalendarzowym prosiłem Panów Burmistrzów o przygotowanie takiej mapki sytuacyjnej odnośnie w ogóle rozmieszczenia placów zabaw w całej Gminie. Dziękuję bardzo, bo taki materiał otrzymałem. Mieliśmy sesję budżetową i w zasadzie w tym roku kalendarzowym, nie było wcześniej możliwości, żeby poruszyć ten temat, jakże istotny z punktu widzenia mieszkańców. Więc prośba o to, aby Panowie Burmistrzowie mając na względzie fakt, że w tej części miasta pomimo licznej zabudowy o funkcji mieszkalnej jedno i wielorodzinnej, w związku z tym, że nie ma takowego placu zabaw i  pojawiają się pytania od mieszkańców. Jedno ze stowarzyszeń również złożyło do mnie pisemny wniosek jako przedstawiciela mieszkańców i tego okręgu z prośbą o zainterweniowanie w tej sytuacji i zwrócenie się z prośbą o wyasygnowanie środków. Mam świadomość, że nie będzie to łatwe, zresztą Pani Przewodnicząca zna zapewne sytuację. Jest to niemała trudność. Być może, jeżeli mogę zasugerować, albo podzielić się przemyśleniami, które gdzieś tam miały miejsce. Była sugestia taka i pytanie ze strony mieszkańców, czy nie warto byłoby porozmawiać np. z Starostwem Powiatowym w celu zawarcia stosownej umowy i porozumienia odnośnie wybudowania wspólnymi siłami takiego placu zabaw na terenie jednej ze szkół powiatowych. Mam tu na myśli, albo Zespół Szkół Specjalnych, albo Zespół Szkół nr 1, bo tam jest taka przestrzeń, która teoretycznie, gdyby była taka wola obydwu samorządów, można byłoby myśleć, jakby to zrobić, aby wyjść na przeciw.
Odpowiedź
25. 05.02.2020 r. XVII sesja RM  Zwracam się z wnioskiem o szczegółowe i pisemne przedstawienie stanu aktualnych działań zmierzających do wywiązania się z deklaracji inwestycji w infrastrukturę Goleniowskiego Domu Kultury i przedstawienie potencjalnych rozpoznanych możliwości. Mam na myśli tutaj środki budżetowe, środki zewnętrzne, ze  szczególnym akcentem na to drugie źródło finansowania. Jak też planowanych do podjęcia działań w wyżej wymienionym zakresie. Jeżeli Panowie Burmistrzowie mogliby to zrobić na gorąco to proszę. Jeżeli woleliby Panowie pisemnie w późniejszym czasie, to też jest taka możliwość.  Odpowiedź
26. 05.02.2020 r. XVII sesja RM  Mam jeszcze kilka pytań. Byłem również zapytywany przez mieszkańców Gminy, czy znam odpowiedzi, a w związku z tym, że nie znałem, pozwalam sobie przenosić odpowiedzi dalej i adresować do Pana Burmistrza.  Pytanie odnośnie tego, w jakim celu Pan Burmistrz Robert Krupowicz spotyka się z CBA ? Jeżeli mógłby się Pan odnieść do tego tematu, co jest na rzeczy i w jakim celu odbywają się takie spotkania, to bardzo proszę. Burmistrz Gminy Goleniów udzielił odpowiedzi na sesji.
27. 05.02.2020 r. XVII sesja RM  Drugie pytanie, również od jednego z mieszkańców. Jakie są zamierzenia dotyczące wykorzystania poniemieckiej, zabytkowej bądź co bądź kostki brukowej odzyskanej podczas prac rewitalizacyjnych przy obiekcie Rampa Kultura, zlokalizowanym przy dworcu ? Jeżeli są takie informacje i Pan Burmistrz jest w stanie na gorąco odpowiedzieć, to bardzo bym prosił. Burmistrz Gminy Goleniów udzielił odpowiedzi na sesji.
28. 05.02.2020 r. XVII sesja RM  Dziękuję bardzo. Odnośnie inwestycji w Rampę dwa pytania, jedno dotyczące terminu oddania inwestycji. Jaki jest aktualny plan i prognoza na otwarcie obiektu ? Niepotwierdzone informacje, ale gdzieś się znajdują takie informacje, że nie będzie to deklarowany termin kwietniowy. Drugie pytanie, na ile na moment obecny wycenione zostały prace dodatkowe w tą inwestycję ? Bo też docierają sygnały i pytania odnośnie trudnych sytuacji, które zwiększają tą pulę środków.

Burmistrz Gminy Goleniów udzielił odpowiedzi na sesji.

Odpowiedź 

29. 05.02.2020 r. XVII sesja RM  Teraz przejdę do wniosku najbardziej obszernego dotyczącego zarzuconej inwestycji, która mówiąc kolokwialnie, wypadła z budżetu na 2020 r. Mam na myśli konkretnie inwestycje w ul. Metalową i Grenadierów. Chciałbym w następujący sposób, krótki wstęp i pytania. W dniu 18 grudnia, jak wszyscy wiemy, w zeszłym roku na XVI sesji Rady Miejskiej podjęto decyzję w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2020 r., z którego niespodziewanie, bez żadnych konsultacji usunięto zaplanowaną i zamieszczoną w projekcie budżetu inwestycję pod nazwą Budowa drogi od ul. Nowogardzkiej do ul. Metalowej wraz z parkingami, o wartości 12 000 000 zł. Z punktu widzenia zainteresowanych mieszkańców usunięcie tej pozycji budżetowej to rażący błąd i nieracjonalna decyzja, która nie wynika z wcześniejszych deklaracji złożonych protestującym. Budowa oczekiwanej inwestycji przez mieszkańców stanowi jedyne  pre medium problemów związanych z nadmiernym ruchem samochodów ciężarowych po ul. Grenadierów i ul. Metalowej. Dzisiaj w budżecie Gminy Goleniów na 2020 r. nie ma tego zadania. W dokumentach finansowych, ani planistycznych również, a przecież budowa tej drogi miała zostać zrealizowana w 2020 r. W części północno-wschodniej miasta następuje rozwój funkcji mieszkaniowej, a funkcja przemysłowa nie została na tym terenie ograniczona. Istnieje zatem rażący i niepodważalny konflikt interesów między mieszkańcami, a firmami, za który w całości odpowiada Gmina Goleniów. Trudno winić którąś z tych stron, które mają  prawo tam zamieszkiwać, bądź prowadzić działalność. Inwestycja budowy drogi jest przedsięwzięciem koniecznym, które pozwoliłoby w krótkim czasie przywrócić stan tak długo oczekiwany przez mieszkańców. Chciałbym zauważyć, że reprezentanci tej grupy mieszkańców towarzyszyli wielokrotnie w ostatnich pracach Rady. Budowa drogi pozwoliłaby im odzyskać dobre warunki bytowe. Stan istniejących notorycznych zakłóceń takich jak hałas, spaliny, wibracje powinny zostać natychmiastowo wyeliminowane, a ruch samochodów ciężarowych, autobusów, busów, samochodów osobowych powodują przekroczenia, które przeszkadzają mieszkańcom w komfortowym zamieszkiwaniu w tej części miasta. Dzisiaj zasadniczą funkcją północno-wschodniej miasta jest funkcja mieszkaniowa, jest to osiedle domków jednorodzinnych. Fakt, że klika zakładów prowadzi swoją działalność gospodarczą przy ul. Metalowej oraz Grenadierów, mające nawet zgody stosownych organów administracji, nie może naruszać zasad ochrony środowiska, zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków. Teren objęty jest wszak ochroną konserwatorską oraz prawa własności nieruchomości położonych przy drodze zarządzanej przez Gminę Goleniów. Ponadto istnieje poważny problem z przejezdnością drogi. Wąska ulica osiedlowa, na której nie mogą minąć się dwa tiry, czy autobusy powoduje niebezpieczne manewry, cofanie, hamowanie także po chodnikach, które zagrażają bezpieczeństwo pieszych. Mam na myśli tutaj uczniów, osoby starze. Gmina przez lata nie była zainteresowana rozwiązywaniem istniejącego konfliktu interesu, a konflikt narastał i narasta, bo problem nie został rozwiązany. Protest mieszkańców, którzy otrzymali informację, że budowa drogi nastąpi, a następnie bezzasadnie i z zaskoczenia ta decyzja została zmieniona przez Pana Burmistrza i jedenastkę radnych świadczy o podjęciu złej decyzji, która dzisiaj skutkuje kompromitacją nie tylko osób, które stoją za tą decyzją, ale całego samorządu gminnego. M.in. ta decyzja Burmistrza i jedenastki radnych przesądzi o sukcesie bądź o klęsce Gminy Goleniów w najbliższej przyszłości przesądzi o tym, że elementarne prawa i dobra mieszkańców są respektowane, czy też nie. Czy Pan Burmistrz wreszcie dostrzeże, że w naszej Gminie są mieszkańcy gotowi do rozmowy, mają pomysły, argumenty i wolę współdziałania. W związku z tym wnoszę o rzetelną odpowiedź Burmistrza Gminy Pana Roberta Krupowicza na poniższe stawiane pytania. Proszę wskazać harmonogram prac związanych z budową drogi od ul. Nowogardzkiej od ul. Metalowej z uwzględnieniem konkretnych terminów, wyszczególnieniem uzyskanych uzgodnień. Czy jest już wyłoniony nadzór inwestorski ? Jakie są zaplanowane terminy przetargów, rozstrzygnięć i tym podobnych ? Czy Pan Burmistrz planuje spotkanie z mieszkańcami ? A jeżeli tak, to gdzie i kiedy ? Jeżeli jednak nie ma takiego zamiaru, wnoszę o pisemne uzasadnienie odmowy w celu przekazania takiego uzasadnienia zainteresowanym mieszkańcom. Proszę również szczegółowo o wskazanie w jaki sposób zagospodarowano kwotę 12 000 000 zł, w cudzysłowie uwolnioną, na rok 2020 w wyniku usunięcia inwestycji rzeczonej. Proszę również wskazać przesunięte kwoty i przeznaczenie, kto z tych pieniędzy skorzysta i na jakich zasadach ? Dla kogo i na jakie zadania te środki zostaną ostatecznie przekazane ? Jest ostateczna cisza w tej kwestii. Zaczynamy drugi miesiąc roku budżetowego i nie mamy wiedzy, jako radni Rady Miejskiej, co wydarzyło się z tymi pieniędzmi. W imieniu mieszkańców wnoszę o przeprowadzenie monitoringu tej części miasta, zwieńczonego pisemnymi wnioskami w celu ustalenia faktycznej ilości samochodów osobowych, autobusów, busów, samochodów ciężarowych poruszających się po ul. Grenadierów, ul. Sadowej i ul. Metalowej. Ilości parkujących w ciągu dnia samochodów osobowych przy ul. Sadowej, Grenadierów i Lawendowej oraz ilości aktualnie istniejących wyznaczonych miejsc parkingowych. Burmistrz Gminy Goleniów udzielił odpowiedzi na sesji.
30. 24.02.2020r. Komisja Spraw Społecznych, Edukacji, Kultury i Sportu  Wniósł o udostępnienie raportów (protokołów) Komisji oceniającej wnioski w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego. Odpowiedź
31. 24.02.2020r. Komisja Spraw Społecznych, Edukacji, Kultury i Sportu 

Wniósł o udostępnienie protokołu Komisji oceniającej wnioski w sprawie realizacji zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej składane w terminie do 30 stycznia 2020 r.

Odpowiedź
32. 29.04.2020r. XVIII sesja RM Ja mam pytanie do Pana Burmistrza o to, co dzieje się ze środkami finansowymi, które będą niewykorzystane w związku z odwołaniem imprez kulturalnych typu urodziny Goleniowa i inne wydarzenia kulturalne, które były planowane w kalendarzu imprez, a z oczywistych powodów imprezy te się nie odbywają. Odpowiedź
33. 29.04.2020r. XVIII sesja RM W odpowiedzi na wniosek dotyczący budowy placu zabaw na ul. Odrodzenia, lub w okolicach. To chodzi o ten kwartał w części miasta Goleniowa, Pan Wiceburmistrz Henryk Zajko, zadeklarował po podjęciu rozmów ze Starostwem w celu ustalenia możliwości wspólnej inwestycji, bądź też wykorzystania terenu Zespołu Szkół nr 1, lub Zespołu Szkół Specjalnych. Zwracam się z wnioskiem o odpowiedź, co zostało poczynione w tym kierunku. Odpowiedź
34. 29.04.2020r. XVIII sesja RM Zwracam się z wnioskiem o udostępnienie imienia oraz nazwiska osoby, która anonimowo komentuje i podpisuje się na portalu społecznościowym Facebook używania anonimowego niku urzędnik Gminy Goleniów. Proszę o ustosunkowanie się do mojej prośby na piśmie. Odpowiedź
35. 29.04.2020r. XVIII sesja RM Drugi wniosek, z którym zwracam się do Pana Burmistrza, to wniosek na prośbę jednej z mieszkanek Gminy Goleniów, która prosiła abym zadał to pytanie odnośnie metody naliczania opłat śmieciowych od osób przebywających na terenie Gminy Goleniów z zagranicy. Ja zostawiłem ten wniosek na tą część sesji, nie chcąc już przedłużać procedury głosowania nad projektami uchwał. Natomiast istotna sprawa, w jaki sposób to się odbywa w tej chwili. I sugestia od tej samej mieszkanki, a żeby rozważyć możliwość weryfikowania poszczególnych PESELI, czy ID poszczególnych osób już na etapie przeprowadzania procedury meldunkowej na terenie Gminy Goleniów, czy to tych osób, czy też pracodawców którzy zatrudniają takie osoby. Prośba o podejście kreatywne w celu odzyskania kilku tysięcy osób, czy też zlokalizowania kilku tysięcy osób, które powinny ponosić opłaty śmieciowe. Odpowiedź
36. 29.04.2020r. XVIII sesja RM Kolejny wniosek dotyczy tego, czy maski produkowane w Zakładzie Aktywności Zawodowej oraz w innych miejscach na zlecenie Pana Burmistrza, mają wydany certyfikat dopuszczenia. Proszę o udzielenie odpowiedzi w tej kwestii. Odpowiedź
37. 29.04.2020r. XVIII sesja RM Kolejna sprawa, to jest wniosek do Pani Przewodniczącej o to, aby zaprzestać praktyki, nie formułuje tego w postaci pytania, choć zabrzmiałoby to może nieco bardziej taktownie, ale nie ukrywam, że czuję się wielokrotnie pomijany i dyskryminowany w przekazywaniu komunikatów z ust również Pani Przewodniczącej. W związku z tym, że nie przynależę do żadnego z klubów pracujących w strukturach Rady Miejskiej i chociażby w sytuacji zagrożenia coronavirusem i w sytuacji pandemicznej, kryzysowej rzekomo odbywały się spotkania, czy posiedzenia grupy radnych pracujących nad przygotowaniem pomysłów dzięki, którym można będzie wyjść naprzeciw mieszkańcom Gminy Goleniów i pomóc im w tej sytuacji. Złożyło się w ten sposób, że mnie takowa informacja ominęła. Nie otrzymałem jej ani z Biura Rady Miejskiej, ani od Pani Przewodniczącej. Nie jest to tego typu pierwsza taka sytuacja, bo takowe miały też miejsce w przeszłości, więc bardzo uprzejmie proszę o informowanie i nie traktowanie radnych spoza klubów radnych Rady Miejskiej w inny sposób aniżeli radnych klubowych. Odpowiedź
38. 29.04.2020r. XVIII sesja RM Jeszcze jeden wniosek z prośbą o udzielenie mi pisemnej odpowiedzi przez Pana Burmistrza dotyczący wniosków składanych w ramach zadań publicznych w zakresie kultury, a także wniosków składanych w ramach inicjatywy lokalnej. Chodzi konkretnie o sytuację wniosków, które są odrzucane z powodów formalnych. W uzasadnieniu podaje się
i przytacza się podstawę prawną. Ja Pani mecenas przed sesją Rady Miejskiej wspomniałem o sytuacji i Pani mecenas zna podstawę prawną na mocy, której wnioski są odrzucane przez komisje rozpatrujące tego rodzaju wnioski. Bardzo proszę o jednoznaczne zdefiniowanie i podanie do opinii publicznej, czy w sytuacji kiedy radny Rady Miejskiej jest jednocześnie osobą reprezentującą, nie mówię o sobie, bo dotyczy się to kilkoro radnych którzy nie mogą korzystać z tego rodzaju oferty zadań publicznych z racji tego, że reprezentują stowarzyszenia. Przy tym chciałbym zauważyć, że stowarzyszenia te nie prowadzą działalności gospodarczej. Są podmiotami działającymi non profit, czyli nie generują zysków i nie są to podmioty, które są powołane żeby prowadzić działalność. Więc jak się to ma do przepisów prawa i czy faktycznie zasadne jest odrzucanie tego typu wniosków. W moim przekonaniu nie, ale proszę radczynię prawną, aby zajęła stanowisko jednoznaczne w tej kwestii i proszę o upublicznienie tej informacji.
Odpowiedź
39. 29.04.2020r. XVIII sesja RM Chciałabym też wiedzieć, dlaczego protokół z minionej sesji, który został dzisiaj zatwierdzony na wstępie sesji Rady Miejskiej nie jest do dziś dnia opublikowany na BIP, a uważam, że powinien. Przewodnicząca RM udzieliła odpowiedzi na sesji. 
40. 29.04.2020r. XVIII sesja RM W związku z tym, że nie wyobrażam sobie poddania się w tej całej sytuacji jako reprezentant niejedyny, bo tutaj znacząca część radnych Rady Miejskiej jest w 100% przekonana, co do zasadności inwestycji w ul. Metalową. Natomiast dzisiaj przypadła mi w udziale taka rola, a żeby złożyć wniosek o wprowadzenie projektu uchwały do porządku sesji. Nie udało się to. Natomiast w związku z dwoma niepodważalnymi argumentami, po pierwsze ryzyko zagrożenia bezpieczeństwa i zakorkowanie ruchu pieszo-kołowego w tym kwartale miasta. Drugi argument, argument finansowy proszę Państwa, czyli w momencie kiedy nie podejmujemy tematu w tym roku tracimy 5 000 000 zł, których nie otrzymamy z tego funduszu dróg samorządowych, a pieniądze są przyznane dla Gminy Goleniów na tą realizację konkretnie. Tracimy też pieniądze związane z całą procedurą wykonaną dokumentacyjną, z procedurą doprowadzającą do uzyskania pozwolenia na budowę i to nie mieści się w moim pojęciu gospodarnego zarządzania środkami budżetowymi, które nie są naszą prywatną własnością, tylko mieniem publicznym. Proszę Państwa, raz jeszcze zwracam się z wnioskiem o niezwłoczną interwencję i nie tylko interwencję doraźną, chociaż taka jest też potrzebna, ale niezwłoczną interwencję inwestycyjną polegającą na rozpoczęciu prac zgodnie z obietnicą złożoną przez Pana Burmistrza mieszkańcom tego kwartału. W nawiązaniu do wypowiedzi Pana Łukasza Mituły. Podoba mi się osobiście pomysł spowodowania spotkania w szerszym gronie, zaproszenia mieszkańców, zaproszenia przedsiębiorców, zaproszenia wszystkich zainteresowanych stron i oczywiście z udziałem Pana Burmistrza Krupowicza i zainteresowanych radnych do tego, żebyśmy takie spotkanie odbyli i wysłuchali zdania wszystkich stron. Poprosili mieszkańców o wypowiedzi, o sugestie i przede wszystkim o to, abyśmy mogli wspólnie porozmawiać i wypracować jakiś konsensus w sytuacji. Więc jest to mój drugi wniosek o to, żeby takie spotkanie niezwłocznie miało miejsce i proszę Pana Krupowicza o wskazanie terminu takiego spotkania. Odpowiedź
41. 27.05.2020 r. XIX sesja RM Ja zwracam się z wnioskiem o udzielenie odpowiedzi, czy Gmina podjęła jakiekolwiek kroki od ostatniej sesji Rady Miejskiej w celu zażegnania problemów mieszkańców bloku przy ul. Kościuszki 3 ? Bardzo proszę o pisemne zreferowanie czego dotyczą pisma kierowane do Panów Burmistrzów przez zainteresowanych mieszkańców. Odpowiedź
42. 27.05.2020 r. XIX sesja RM Kolejny wniosek dotyczy prośby o udzielenie odpowiedzi, czy pod wpływem sytuacji, która miała miejsce podczas ostatniej sesji, ja mam na myśli tutaj votum seperatum wobec odrzucenia możliwości przedyskutowania raz jeszcze wycofanej inwestycji na 2020 r. dotyczącej ul. Metalowej i łącznika z ul. Nowogardzką. Czy Panowie Burmistrzowie zdecydowali się na ponowną analizę sytuacji, w związku z zaniechaną inwestycją ? Chciałbym posłużyć się tutaj przykładem Powiatu Goleniowskiego, który podobnie jak Gmina otrzymał dotację z funduszu dróg samorządowych. Jednak w odróżnieniu od Gminy, od nas Powiat postanowił zachować się, ja uważam, gospodarnie. A nasza postawa jest, w związku z tym zaniechaniem, odbiegająca od pojęcia gospodarności i Powiat zdecydował się na tą inwestycję. Mówię o  tym dlatego, że po rozstrzygnięciu przetargu, po przeprowadzeniu całej procedury okazało się, że inwestycja będzie kosztowała bez mała o połowę mniej od przewidzianych kosztów, czyli zamiast 20 000 000 zł, będzie kosztować 10 000 000 zł mówię o inwestycji w drogę do Niewiadowa. Mówię o tym w tym sensie, że jest to ogromna nadzieja i w zasadzie jest to bardzo prawdopodobne w moim przekonaniu, że podobna sytuacja mogłaby mieć miejsce w przypadku inwestycji w ul. Metalową i budowę łącznika. Dlatego mam ogromną prośbę o to, żeby Panowie Burmistrzowie skonsultowali sprawę z radnymi, którzy jakby jednomyślnie odrzucili w zeszłym miesiącu projekt przywrócenia dyskusji nad tym tematem. Bardzo proszę o to, abyśmy wrócili do tego tematu, bo takie dofinansowanie może się już więcej nie powtórzyć. Czy to będzie 5 000 000 zł środków zewnętrznych, czy być może mniej, bo to w proporcji 50 %, uważam że temat na tyle pilny, na tyle poważny i nie jest to jakaś tam zachcianka, czy fanaberia, że trzeba tutaj dołożyć wszelkich możliwych starań, żeby wyjść naprzeciw tej sytuacji. Jeszcze jedno zdanie odnośnie odpowiedzi na pisma kierowane przez mieszkańców. Ja nie użyję tutaj danych osobowych, bo nie zostałem do tego upoważniony, natomiast ja mam prośbę do Pana Henryka Zajko, o to aby poświęcać bardziej czas na merytoryczne odpowiedzi, a nie opis sytuacji i niejako uchylanie się od odpowiedzi. Zasłanianie się sformułowaniem typu zwykła informacja publiczna, publiczna informacja przetworzona, czy nie przetworzona. Mieszkańca to nie interesuje. Mieszkaniec ma prawo dostępności do informacji publicznej. Jeżeli pyta, ile Gmina wydała na przygotowanie tej inwestycji do dziś dnia od początku całej procedury, należy się taka odpowiedź. Więc wnioskuję o udzielenie rzetelnej i szczegółowej odpowiedzi odnośnie każdej złotówki, która została wydana do dziś dnia w tej kwestii. Odpowiedź
43. 27.05.2020 r. XIX sesja RM Zwracam się z wnioskiem o odpowiedź, ile szacunkowo będzie kosztować Gminę Goleniów łącznie program wsparcia mieszkańców w związku z pandemią i jakie będą źródła tego finansowania ? Ja domyślam się, że nie będzie to, co do złotówki, ale przynajmniej chciałbym poznać rząd wielkości. Odpowiedź
44. 27.05.2020 r. XIX sesja RM Kolejny wniosek dotyczy sprawy związanej z promocją Gminy Goleniów i mamy na myśli konkretnie filmy nagrywane przez jednego z pracowników wydziału promocji. Filmy te są regularnie publikowane z częstotliwością kilku filmów tygodniowo na profilu Robert Krupowicz Twój Burmistrz Goleniowa, nie są natomiast od  14 marca publikowane na stronie Gminy Goleniów. Więc mój wniosek dotyczy przede wszystkim tego, aby Panowie uzasadnili czym spowodowana, dla mnie kuriozalna i niezrozumiała sytuacja, bo pracownik Gminy Goleniów to pracownik Gminy Goleniów, a nie pracownik, który powinien publikować na prywatnym profilu Pana Krupowicza, to jest jedna rzecz. Druga rzecz, interesuje mnie to, jak Państwo uważają, na ile zasadne jest przeznaczanie środków publicznych na informowanie mieszkańców na profilu Pana Burmistrza za pieniądze publiczne o tym, że np. mamy tłusty czwartek i ludzie stoją w kolejce po pączki. Także to jest coś, co uważam za dalece jakby zbyt daleko idące i jest to nadużycie. Odpowiedź
  27.05.2020 r. XIX sesja RM Proszę o pisemne wskazanie, w jaki sposób skutecznie poza wskazanymi przez ustawodawcę metodami planują Panowie Burmistrzowie weryfikować osoby, które powinny ponosić opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi ? Ja tutaj w tym punkcie chciałem poprosić o niezwłoczną i szeroko zakrojoną akcję informacyjną, ale to już wybrzmiało i Pan Wiceburmistrz Henryk Zajko zagwarantował, że niezwłocznie taka informacja trafi do mieszkańców, więc ufam, że faktycznie tak będzie. Natomiast ja wnioskuję o poszerzenie akcji informacyjnej o idącą w następstwie szeroką akcję edukacyjną po to, żeby ta informacja była kompletna i dobitnie uzasadniona, tak aby mieszkańcy wiedzieli, czuli i mieli świadomość tego po, co tak naprawdę to wszystko się odbywa. A potwierdzam również ilość zapytań, ilość telefonów, ilość wątpliwości i to nie tylko z ust osób, które jakby mają ograniczony dostęp do informacji, czy nie używają internetu, ale naprawdę z wielu środowisk ludzi zapytują i dziwią się czemu na ten moment tak niewiele wiadomo w tej kwestii. Odpowiedź
45. 27.05.2020 r. XIX sesja RM Kolejny wniosek dotyczy mojej interpelacji, czy wniosku z zeszłej sesji. Chodzi konkretnie o postać anonimową Pana Urzędnika Gminy Goleniów, to jest jego nick. Wnioskuję o to, aby po pierwsze od dziś dnia wszystkie wpisy na portalach społecznościowych były traktowane zgodnie  z instrukcją kancelaryjną. Dokładnie na takiej samej zasadzie, na jakiej odbywa się to w obrocie dokumentów w Urzędzie Gminy Goleniów. Ja nie wyobrażam sobie sytuacji, w której udzielana jest odpowiedź na profilu Gminy Goleniów, czy na profilu nawet i Pana Roberta Krupowicza, która nie jest podpisana imieniem i nazwiskiem. A jeżeli jest to takie ujawnienie danych osobowych, to przynajmniej sygnaturą sprawy, żeby ktoś, nawet Panowie Burmistrzowie mieli możliwość skonfrontowania kto dany wpis zamieścił. Jeżeli otrzymuję w odpowiedzi na poprzedni wniosek odpowiedź, że nie da się zweryfikować kto, co napisał, to ja uważam, że jest to jakieś zupełnie niezrozumiałe, albo jest to forma retoryczna i wybieg w celu nieudzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, albo jest to jakaś kompletna dezorganizacja pracy Urzędu. Odpowiedź
46. 27.05.2020 r. XIX sesja RM Proszę o udostepnienie kserokopii pisma Pana Burmistrza skierowanego do Starosty Powiatu Goleniowskiego w sprawie budowy placu zabaw na terenie Zespołu Szkół Specjalnych, lub Zespołu Szkół nr 1. Mam jednocześnie wniosek o to, aby w odpowiedzi na zadawane pytania, albo na składane wnioski do Panów Burmistrzów, informacje były udzielane kompletnie, w sposób rzeczowny, merytoryczny i nie wymijający. Jeżeli trafia do mnie odpowiedź na pytanie w postaci załączonej kserokopii odpowiedzi Pana Starosty, ale nie ma załączonej kserokopii Pana Burmistrza, więc ja nie wiem na, co Pan Starosta tak naprawdę się nie zgadza. Taka dyskusja jest mało fair play zwłaszcza, że Panowie Burmistrzowie doskonale wiedzą, że lektor czasu jest nieubłagany i ja oczekuję na Państwa odpowiedź kilka tygodni, spotykamy się na kolejnej sesji, płynie czas pojawiają się nowe tematy i naprawdę ciężko jest dyskutować. Zapewniam, że nie toczę batalii w imieniu własnym, czy jakiegoś widzi mi się, tylko bardzo zabiegam o to, żeby wprowadzić standardy i procedury, które chciałbym, aby obowiązywały w tej kwestii. Odpowiedź
47. 15.09.2020r. Wniosek złożony na piśmie  Radny złożył wniosek na piśmie (wniosek w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/23453.dhtml

Odpowiedź

Odpowiedź

Odpowiedź

48. 15.09.2020r. Wniosek złożony na piśmie  Radny złożył wniosek na piśmie (wniosek w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/23454.dhtml Odpowiedź
49. 15.09.2020r. Wniosek złożony na piśmie  Radny złożył wniosek na piśmie (wniosek w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/23455.dhtml Odpowiedź
50. 15.09.2020r. Wniosek złożony na piśmie  Radny złożył wniosek na piśmie (wniosek w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/23456.dhtml W dniu 17 września 2020 r. radny został powiadomiony o zaplanowanym spotkaniu na dzień 28 września 2020 r. na godz. 16.00 w UGiM Goleniów.
51. 15.09.2020r. Wniosek złożony na piśmie  Radny złożył wniosek na piśmie (wniosek w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/23457.dhtml Odpowiedź
52. 15.09.2020r. Wniosek złożony na piśmie  Radny złożył wniosek na piśmie (wniosek w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/23458.dhtml Odpowiedź
53. 06.10.2020r. Komisja Rewizyjna 

Wniósł o udzielenie informacji w sprawie ławek na terenie tymczasowego dworca, tj.:

  • jaki jest ich koszt,
  • czy zostały one wyprodukowane specjalnie na ten cel,
  • czy są tam zainstalowane tymczasowo, a mają inne zastosowanie,
skąd pomysł na takie rozwiązanie.
Odpowiedź
54. 20.10.2020 r. Wspólne posiedzenie komisji

Wniósł o przedstawienie symulacji kosztów funkcjonowania Centrum Usług Wspólnych.

Odpowiedź
55. 20.10.2020 r. Wspólne posiedzenie komisji Wniósł o wskazanie, do których placówek oświatowych i w jakiej ilości trafił sprzęt multimedialny zakupiony w czasie pandemii, na jakich zasadach odbywa się jego ewidencja oraz kto nim dysponuje. Odpowiedź
56. 20.10.2020 r. Wspólne posiedzenie komisji Wniósł o wykazanie procentowych wartości subwencji z całości środków finansowych przeznaczonych na oświatę. Odpowiedź
57. 20.10.2020 r. Wspólne posiedzenie komisji

Wniósł o udzielenie informacji o kwocie przeznaczonej na zakup sprzętu multimedialnego zakupionego w czasie pandemii z podziałem na: środki pochodzące z funduszy zewnętrznych oraz środki własne Gminy Goleniów.

Odpowiedź
58. 28.10.2020r. XXIV sesja RM Zwracam się z wnioskiem do Pana Henryka Zajko o udzielenie odpowiedzi na pytanie z jakiego powodu, pomimo obietnicy złożonej mieszkańcom bloku przy ul. Kościuszki 3 oraz pomimo pisma wystosowanego do Pana Burmistrza z kancelarii prawnej reprezentującej tą Wspólnotę o zapowiadanym terminie spotkania do dziś dnia nie wykazał Pan aktywności w tej sprawie. Proszę o odpowiedź, z jakiego powodu i co zamierza Pan dalej w tej kwestii zrobić? Odpowiedzi na XXIV sesji udzielił Zastępca Burmistrza H. Zajko. 
59. 28.10.2020r. XXIV sesja RM Kolejny wniosek o udzielenie odpowiedzi, co stało się z pomysłem również Pana Burmistrza Zajko dotyczącym podwyżki podatku od posiadania psów. Była dyskusja na komisjach, a dzisiaj takiego projektu uchwały nie ma. Więc pytanie, co spowodowało, że zmienił Pan zdanie w tej kwestii ? Odpowiedź
60. 28.10.2020r. XXIV sesja RM Kolejny wniosek o udzielenie odpowiedzi kto weźmie odpowiedzialność za zdarzenie, które miało miejsce przy ul. Mikołajczyka w dniu 14 października ? I kto poniesie koszty powstałych szkód podczas tego zdarzenia ? Mam na myśli drzewo, które spadło na stojące w pobliżu samochody. Jak to wygląda, czyja to odpowiedzialność, czy czyjakolwiek, czy jest to zdarzenie losowe, czy czyjeś niedopatrzenie ? Jeżeli tak, to po czyjej stronie są koszty ? Odpowiedź
61. 28.10.2020r. XXIV sesja RM Wnioskuję o krótkie szkolenie z konstruowania zapytań i wniosków dla radnych. Odpowiedź
62. 28.10.2020r. XXIV sesja RM Proszę o udzielenie odpowiedzi na wniosek, który brzmi tak, czy a jeżeli tak, to jaki Gmina poniosła koszt udziału w rankingu Perły Samorządu 2020 oraz Liderzy Samorządowych Inwestycji 2017-2019 ? O ile w ogóle taki koszt i nakład finansowy miał miejsce. Chciałbym poznać odpowiedź na taki o to wniosek. Odpowiedź
63. 28.10.2020r. XXIV sesja RM Zwracam się z wnioskiem o informację na co zostaną przeznaczone środki zaoszczędzone w sferze oświaty, kultury i promocji. Proszę o podanie kwot oszczędności, które mają miejsce we wskazanych tych trzech działach.

Odpowiedź

Odpowiedź

63. 28.10.2020r. XXIV sesja RM

Jeszcze jeden wniosek do Pana Henryka Zajko, o raz jeszcze przemyślenie moich wniosków dwóch już co najmniej formalnie składanych na poprzednich sesjach. Jeden wniosek do Pana Burmistrza Krupowicza. Drugi wniosek z prośbą o interwencję do Pani Przewodniczącej. Pan Krupowicz nie miał woli. Pani Przewodnicząca, jak się okazuje, w kontekście formalno-prawnym nie miała kompetencji stosownych do tego  celu. Natomiast ja wnioskuję do Pana Burmistrza Henryka Zajko o to, aby wdrożył w końcu model podpisywania się pod informacjami zamieszczanymi na oficjalnych stronach Gminy Goleniów. Ma na myśli informacje na www.goleniow.pl oraz na profilu Gminy na portalu społecznościowym Facebook. Mówię o tym 
i proszę o to dobitnie po raz kolejny z tego względu, że nie są to informacje stricte zawierające suchy przekaz informacyjny, tylko wielokrotnie są one nacechowane subiektywnie i interpretacją poszczególnych osób. Więc uważam, że  nie jest niczym złym, aby mieszkańcy mieli świadomość tego kto jest autorem poszczególnej notatki, bądź poszczególnego wpisu. Bardzo proszę, aby Pan wykonał taką aktywność w tej kwestii. Proszę to rozważyć, przemyśleć i zdecydować, czy chce Pan w ten sposób zrobić, czy uważa Pan, że taka informacja nie powinna być niedostępna dla mieszkańców Gminy Goleniów.

Odpowiedź
64. 17.11.2020r. Wspólne posiedzenie komisji Wniósł o udzielenie informacji na piśmie w sprawie inwestycji budowy Rampy, tj. na jakim etapie jest inwestycja. Odpowiedź
65. 17.11.2020r. Wspólne posiedzenie komisji

Wniósł o udzielenie informacji na piśmie w sprawie inwestycji ul. Metalowej, której nie ma w projekcie budżetu na 2021 rok:

  1. potencjalne dofinansowania, o które Gmina Goleniów się ubiega,
  2. co w sytuacji, kiedy zostanie przyznane dofinansowanie z jednego lub drugiego źródła,
jak Burmistrz odniesie się do złożonej mieszkańcom obietnicy, że temat zostanie załatwiony.
Odpowiedź
66. 17.11.2020r. Wspólne posiedzenie komisji Wniósł o udzielenie informacji na piśmie w sprawie bloku przy ul. Kościuszki, tj. co ze wsparciem mieszkańców tego bloku. Odpowiedź
67.

24.02.2021r. 

Interpelacja złożona na piśmie 

Radny złożył interpelację na piśmie (interpelacja w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/24460.dhtml Odpowiedź
68. 24.02.2021r. Zapytanie złożone na piśmie  Radny złożył zapytanie na piśmie (zapytanie w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/24461.dhtml Odpowiedź
69. 24.02.2021r. Zapytanie złożone na piśmie  Radny złożył zapytanie na piśmie (zapytanie w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/24462.dhtml Odpowiedź
70. 24.02.2021r. Zapytanie złożone na piśmie  Radny złożył zapytanie na piśmie (zapytanie w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/24463.dhtml Odpowiedź
71. 24.02.2021r. Zapytanie złożone na piśmie  Radny złożył zapytanie na piśmie (zapytanie w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/24464.dhtml Odpowiedź
72. 24.02.2021r. Zapytanie złożone na piśmie  Radny złożył zapytanie na piśmie (zapytanie w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/24465.dhtml Odpowiedź
73. 24.02.2021r. Zapytanie złożone na piśmie  Radny złożył zapytanie na piśmie (zapytanie w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/24466.dhtml Odpowiedź
74. 24.02.2021r. Zapytanie złożone na piśmie  Radny złożył zapytanie na piśmie (zapytanie w załączeniu)https://goleniow-bip.alfatv.pl/unzip/24467.dhtml Odpowiedź
75. 24.02.2021r. XXIX sesja RM  Ja mam trzy wnioski do Burmistrza Roberta Krupowicza. Pierwszy, wnoszę do Pana Burmistrza Roberta Krupowicza o niezwłoczne podjęcie rozmów z Radą Miejską w celu wypracowania kompromisu w sprawie projektu budżetu Gminy Goleniów na rok 2021. Jednocześnie w związku z krytyczną i pilną potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa osobom zamieszkującym kwartał w okolicy ul. Grenadierów, wnoszę o priorytetowe wykonanie tej inwestycji w bieżącym roku 2021. Odpowiedź
76. 24.02.2021r. XXIX sesja RM  Wnoszę o niezwłoczne podjęcie stosownych działań w celu podpisania umowy z Funduszem Dróg Samorządowych (FDS) w sprawie dofinansowania niezbędnej do wykonania w bieżącym roku 2021 inwestycji pod nazwą Budowa ul. Metalowej wraz z łącznikiem do ul. Nowogardzkiej oraz parkingami Odpowiedź
77. 24.02.2021r. XXIX sesja RM  Ponownie wnoszę o pilne rozwiązanie problemu mieszkańców zamieszkujących blok zagrożony katastrofą budowlaną zlokalizowany w ścisłym centrum miasta Goleniów objętym nadzorem konserwatorskim i będącym w strefie „K” przy ul. Kościuszki 3. Odpowiedź
78. 24.02.2021r. XXIX sesja RM  Ja jeszcze pozwolę sobie będąc przy głosie wyrazić raz jeszcze niezadowolenie i uważam to jako ograniczenie praw do wypowiedzi w formie publicznej w trakcie sesji Rady Miejskiej. To jest prośba do Pani Przewodniczącej o to, żeby przemyśleć formułę. Być może powinniśmy wrócić do mojego pomysłu, który gdzieś kiedyś starałem się przeforsować, jeżeli to jest właściwe słowo odnośnie tego, aby spowodować punkt pod tytułem dyskusja na każdej sesji. Brak możliwości wymiany zdań na żywo, jest moim zdaniem fatalny z punktu widzenia możliwości osiągania porozumienia i wypracowywania jakiś wspólnych wniosków. Chciałbym zauważyć, że nawet wielokrotnie przez poniektórych aktualnie urzędników obśmiewana gmina ościenna Nowogard, bo wielokrotnie była ona budowana przez poniektóre osoby, jako gmina, której nie należy traktować poważnie. Chciałbym, aby mieli Państwo świadomość, chodź zapewne wszyscy o tym wiemy, że w Gminie Nowogard radni Rady Miejskiej siedzą wokół jednego stołu i widzą siebie nawzajem i osoby, które uczestniczą w dyskusji również są widoczne i przedstawiane w sytuacji spotkania z radnymi podczas sesji Rady Miejskiej. Uważam, że jest to praktyka, która naprawdę powinna mieć miejsce. To, że Pan Burmistrz Krupowicz nie raczył nam się objawić dzisiaj podczas tego spotkania i nawet w milczący sposób nie pokazał się nam i tym samym nie potwierdził swojej obecności i gotowości do podjęcia dyskusji. Uważam, że to jest fatalne i ja się zastanawiam, jak mamy funkcjonować, co my mamy powiedzieć opinii publicznej i w jaki sposób mamy zbudować jakiekolwiek porozumienie, jeżeli nie potrafimy spotkać się i dyskutować. Także to jest mój wniosek na gorąco, do przemyślenia. To nie jest forma wniosku. Dziękuję, że mnie Pani nie wyłączyła i pozwoliła mi dokończyć. Odpowiedź
79. 31.03.2021r. XXX sesja RM 

Zwracam się do Pana Burmistrza z wnioskiem o wycofanie się z zamiaru wprowadzenia zmian w zakresie żywienia dzieci w przedszkolach samorządowych polegających na przekazaniu prowadzenia stołówek przedszkolnych w ręce podmiotów prywatnych. W uzasadnieniu chciałbym wskazać na nieuchronność następstw w konsekwencji proponowanych zmian w postaci chociażby pozbawienia pracy 11 pracowników przedszkoli gminnych w sytuacji szczególnie trudniej, w sytuacji pandemii, w sytuacji na pewno pogorszonych możliwości znalezienia alternatywnej pracy w celu zabezpieczenia środków do życia.

Pani Przewodnicząca, ja po raz kolejny wypowiem treść pierwszego wniosku kierowanego do Pana Burmistrza, do którego zwracam się z wnioskiem
o wycofanie się z zamiaru wprowadzenia zmian w zakresie żywienia dzieci w przedszkolach samorządowych polegających na przekazaniu prowadzenia stołówek przedszkolnych w ręce podmiotów prywatnych. W uzasadnieniu chciałbym wskazać nieuchronność następstw i konsekwencji, które pociągną za sobą proponowane zmiany chociażby w postaci pozbawienia pracy 11 pracowników przedszkoli w tej trudnej sytuacji ogólnokrajowej, ogólnoświatowej wręcz. Wysokie ryzyko utraty jakości przygotowywanych posiłków dla dzieci oraz utrata kontroli nad jakością oferty w tym zakresie. Ponadto w uzasadnieniu chciałbym też wskazać na wysokie ryzyko rozwinięcia się w tych zmianach z przepisami polskiego prawa, a także ryzyko deregulacji oferty sieci przedszkoli oraz punktów przedszkolnych niezarządzanych przez Gminę Goleniów. W związku z tym, że nie mieliśmy szansy procedować tego tematu dogłębnie na komisji łączonej na co, przyznam szczerze, bardzo liczyłem. Mieliśmy okazję dyskutować z udziałem zainteresowanych mieszkańców podczas Komisji do spraw społecznych przed 1,5 tygodniem, a nie udało nam się procedować tej sytuacji bardziej dogłębniej, wyjaśnić wątpliwości. Uważam ten wniosek za jak najbardziej zasadny i proszę o przekazanie Panu Burmistrzowi.
Odpowiedź
80. 31.03.2021r. XXX sesja RM  Kolejny wniosek tyczy się sytuacji, po emisji reportażu „Państwo w państwie” w telewizji Polsat. Jest to sytuacja związana ze stanem technicznym bloku przy ul. Kościuszki 3 w Goleniowie. Nikt już, proszę Państwa, nie może mieć wątpliwości, że dla Gminy Goleniów i generalnie dla samorządu najważniejszą sprawą powinna być kwestia życia i bezpieczeństwa jej mieszkańców. Dlatego wnoszę do Pana Burmistrza o niezwłoczne wyasygnowanie stosownych środków celem przeprowadzenia prac naprawczych fundamentu a tym bardziej, myślę, że jest to jak najbardziej zasadne i sensowne, że ok. 10 z pośród ok. 70 mieszkań pozostaje po dziś dzień w zasobie Gminy Goleniów. Odpowiedź
81. 31.03.2021r. XXX sesja RM  Trzeci wniosek dotyczy również bloku przy ul. Kościuszki. Wniosek o wskazanie, czy a jeżeli tak, to ile mieszkań zlokalizowanych w bloku przy ul. Kościuszki będących w zasobie Gminy Goleniów zostało przez Gminę sprzedanych po roku 2015 do dziś dnia ? Chciałbym poznać taką wartość, jeżeli oczywiście jakiekolwiek zostały sprzedane. Odpowiedź
82. 31.03.2021r. XXX sesja RM  Kolejny wniosek, jest to już wniosek, który chciałbym skierować do Pani Przewodniczącej. Jest to wniosek o przygotowanie jednoznacznej opinii prawnej odnośnie możliwości, lub jej braku opatrywania przez radnych słownym komentarzem złożonych pisemnie zapytań oraz interpelacji podczas sesji Rady Miejskiej w punkcie Interpelacje i zapytania radnych. Według przeprowadzonego rozpoznania, to tak dla Pani Przewodniczącej i dla Państwa wiedzy, ja pozwoliłem sobie podzwonić po sąsiadujących gminach i poszukać w sieci tematów związanych z tym przedmiotem sprawy i wyniki mojego rozpoznania są takie, że pomimo przeprowadzonych w 2018 r. zmian w ustawie o samorządzie gminnym wiele samorządów na mocy, konkretnie rozdziału 3 art. 24 pkt 7 tejże ustawy, stwarza możliwość radnym podczas sesji Rady Miejskiej w punkcie Interpelacje i zapytania do wypowiadania przedmiotu składanych interpelacji i zapytań. Taka formuła istnieje i ona jest po prostu traktowana jako forma zwyczajowo przyjęta i pozwala na to właśnie pkt 7 art. 24 rozdział 3 przytoczonej ustawy. Z punktu widzenia dostępności do informacji wydaje się, z mojego punktu widzenia, dość oczywiste, Pani Przewodnicząca, żeby stwarzać możliwości przedstawienia podczas sesji takiego przedmiotu właśnie składanych pisemnie zapytań, czy interpelacji chociażby z szacunku dla obserwujących przebieg sesji zainteresowanych mieszkańców, jak również do radnych Rady Miejskiej oraz urzędników, którzy biorą w tej sesji czynny udział. Dlatego proszę o jednoznaczną opinię radcy prawnego w tym zakresie.

Odpowiedź

Odpowiedź

83. 31.03.2021r. XXX sesja RM  Przewodniczącej o zorganizowanie systemu weryfikacji jakości udzielanych odpowiedzi na zadawane interpelacje i zapytania, czy składane wnioski pod względem merytorycznym Pani Przewodnicząca. Ja chciałbym podzielić się takim moim osobistym doświadczeniem z Państwem, gdzie wielokrotnie odpowiedzi, które wpływają do mojej skrzynki od osób, do których adresuję takie pytania są nie do końca kompletne. One często zdarzają się nie na temat, a często też mam takie subiektywne poczucie, że są one wymijające, albo udzielane w taki sposób, żeby tak naprawdę tej odpowiedzi nie udzielić pomimo tego, że ona formalnie, zgodnie z przepisami prawa zostaje terminowo udzielona. Ja mógłbym się jeszcze jedynie posłużyć przykładem takim, gdzie jeśli składam pisemne zapytanie do Pana Burmistrza, które zawiera już świadomie uszczegóławiając 5 punktów po to, żeby Pan Burmistrz mógł odnieść się nie do potoku słów, tylko do wyszczególnionych konkretnych punktów i konkretnych zapytań, w odpowiedzi otrzymuję informację, że to nie jest kompetencja Burmistrza tylko dyrektora, albo prezesa spółki i po tym komunikacje stawiana jest kropka. Uważam, że to jest niewyczerpujące udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy interpelację. Pan Burmistrz, w moim odczuciu, powinien przekierować to zapytanie, interpelację, bądź wniosek do stosownej osoby, do dyrektora, czy prezesa spółki i pozyskać odpowiedź, któremu radnemu Rady Miejskiej bez względu na to kim ta osoba pytająca jest, powinien udzielić rzeczowej, merytorycznej odpowiedzi i stąd też apel do Pani Przewodniczącej, czy prośba do Pani Przewodniczącej o to, żeby wykonać takie działanie i usystematyzować sprawę. Odpowiedzi wpływają do Biura Rady Miejskiej i dobrze byłoby zanim trafią do radnych, żeby ktokolwiek spojrzał na to, co osoby pytające otrzymują w treści udzielonych odpowiedzi. Odpowiedź
84. 13.05.2021 r. Komisja Spraw Społecznych, Edukacji, Kultury i Sportu Wniósł o wskazanie powodów, dla których do dnia 13 maja 2021 r. nie zostały ogłoszone konkursy na zadania publiczne w zakresie kultury. Odpowiedź
85. 13.05.2021 r. Komisja Spraw Społecznych, Edukacji, Kultury i Sportu Wniósł o wskazanie powodów, dla których do dnia 13 maja 2021 r. nie było ogłoszenia o konkursie w temacie tzw. „budżetu partycypacyjnego”. Zapytał, czy w roku bieżącym taki budżet będzie, a jeżeli nie, to z jakiej przyczyny. Odpowiedź
86. 26.05.2021r. XXXIII sesja RM

Mam kilka wniosków. Pierwszy, w imieniu zainteresowanych sołtysów naszych sołectw i obszarów wiejskich bardzo proszę Pana Burmistrza Krupowicza  o wyjaśnienie, dlaczego w piśmie do sołtysów z dnia 18 maja br. informuje Pan Burmistrz o konieczności zabezpieczenia środków z funduszu sołeckiego z przeznaczeniem na pokrycie kosztów zbierania odpadów z terenu placów zabaw, świetlic oraz wiat. Proszę o informację jak funkcjonowało to dotychczas i z jakiego powodu podejmuje się próbę obciążenia sołectw tym kosztem.

Odpowiedź
87. 26.05.2021r. XXXIII sesja RM

Proszę o przedstawienie sytuacji związanej ze stanem technicznym bloku przy ul. Kościuszki nr 3. Proszę w tym wniosku o przedstawienie podjętych przez Gminę działań w ostatnich dwóch miesiącach.

Odpowiedź
88. 26.05.2021r. XXXIII sesja RM

Wniosek o zrealizowanie jednej z obietnic Pana Krupowicza w sprawie wykonania szaletu i prysznica dla osób potrzebujących z korzystania z takiego węzła sanitarnego, w tym osób bezdomnych, którym Gmina powinna zapewnić minimum takiego komfortu sanitarnego, jeżeli można to w ogóle w ten sposób określić.

 
89. 26.05.2021r. XXXIII sesja RM

Proszę o przedstawienie sytuacji dotyczącej funduszy norweskich, na jakim jesteśmy etapie, czy wyniki zostały ogłoszone, czy sprawa jest jeszcze w toku i Gmina Goleniów czeka na rozstrzygnięcie tego II etapu, w którym się znaleźliśmy.

 
90. 26.05.2021r. XXXIII sesja RM

Kolejny wniosek, to prośba o przedstawienie jasnego zakresu kompetencyjnego, to jest też wynik dzisiejszej sytuacji m.in., każdego z Burmistrzów i nowo powoływanej w najbliższych dniach Pani Zastępczyni Burmistrza. Ja chciałbym po prostu wiedzieć pod czyim adresem należy kierować pytania w poszczególnych zakresach tematycznych. Według mojego przekonania i według mojego stanu wiedzy w tematach oświatowych powinien wypowiadać się Pan Krupowicz, a przez cały dzisiejszy wywód i całą dyskusję dotyczącą sytuacji w przedszkolnych stołówkach, Pan Krupowicz był uprzejmy zabrać głos tylko jeden raz, rozumiem, że z jego punktu widzenia w sprawie najbardziej istotny dla tej sprawy. Więc to jest moja prośba o jasne określenie zakresów kompetencyjnych.

 
91. 26.05.2021r. XXXIII sesja RM

Wnoszę też o uzasadnienie decyzji Burmistrza dotyczącej przesunięcia z funkcji rzecznika Burmistrza i inspektora do spraw mediów Pana Cezarego Martyniuka  z tej funkcji do pełnienia innej funkcji, gdzieś w Urzędzie Gminy i Miasta Goleniów. Chciałbym wiedzieć, jakie były powody, czy coś było nie tak ? Z jakiego powodu to się stało, to po pierwsze. Po drugie chciałbym wiedzieć, jaką rolę będzie pełnił aktualnie Pan Cezary Martyniuk, czym będzie się zajmował ? Chciałbym też wiedzieć jaki jest zakres kompetencyjny nowej Pani rzecznik Burmistrza i określenie, czy to będzie rzecznik Burmistrza Gminy Goleniów, czy Gminy Goleniów ? Należy potwierdzić i robię to z całym przekonaniem, że to są dwa odrębne byty Burmistrz, a Gmina Goleniów. Także uprzejmie proszę o pisemnie zdefiniowanie tych zakresów kompetencyjnych.

Odpowiedź
92. 26.05.2021r. XXXIII sesja RM

Kolejny wniosek, to wniosek o wyjaśnienie, czy prawdą jest, że Pan Burmistrz Krupowicz w czasie zwolnienia lekarskiego brał udział w obradach Rady Nadzorczej Spółki, w której zasiada. Jeżeli jest to prawdą, to proszę o odniesienie się publicznie do sytuacji, w której podczas bycia na zwolnieniu brał aktywny udział w czynnościach zawodowych w innym miejscu poza Gminą Goleniów.

 
93. 26.05.2021r. XXXIII sesja RM Mam jeszcze jeden wniosek z prośbą o wyjaśnienie i to jest również wniosek kierowany do Pana Krupowicza, z jakiego powodu wkład własny Gminy Goleniów w inwestycję pt. Rampa Kultura i Twierdza Design przekroczył znacząco deklarowaną publicznie kwotę przez Pana Burmistrza Krupowicza na jednej z sesji. Był o to pytany bardzo jednoznacznie i udzielił bardzo jednoznacznej odpowiedzi, że będzie to kwota 5 000 000 zł wkładu własnego Gminy Goleniów. Natomiast stan zdefiniowany jest już taki, że ta kwota została przekroczona o kwotę ponad 4 000 000 zł, bo wkład własny Gminy Goleniów według informacji publicznych udzielanych osobom pytającym wygląda w ten sposób, że z kwoty ponad 14 000 000 zł kosztu całkowitego, ponad 9 000 000 zł to koszt Gminy Goleniów. Więc bardzo proszę o wskazanie osób odpowiedzialnych za ten deficyt, za 4 000 000 zł nadmiernego wydatkowania pieniędzy w tym zakresie. Proszę też o wskazanie konkretnych powodów, dla których tak się stało.  Odpowiedź

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Monika Jasińska 28-01-2019 12:49
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 28-01-2019
Ostatnia aktualizacja: Justyna Miturska 14-06-2021 15:03