Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 275/2022 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 25 listopada 2022 roku w sprawie trybu postępowania w sprawie udzielania odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych oraz na wystąpienia komisji Rady

Zarządzenie Nr 275/2022

Burmistrza Gminy Goleniów

z dnia 25 listopada 2022 r.

w sprawie trybu postępowania w sprawie udzielania odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych oraz na wystąpienia komisji Rady.

Na podstawie art. 33 ust. 1 oraz art. 24 ust. 3-7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, poz. 583, poz. 1005, poz. 1079, poz. 1561), zarządza się, co następuje:

§ 1. Wprowadza się „Instrukcję w sprawie trybu udzielania odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych oraz na wystąpienia komisji Rady”, stanowiącą załącznik do zarządzenia.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się pracownikom Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie.

§ 3. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Burmistrz Gminy Goleniów

       Robert Krupowicz

 

 

Załącznik do Zarządzenia Nr 275/2022

Burmistrza Gminy Goleniów

z dnia 25 listopada 2022 r.

 

Instrukcja w sprawie trybu udzielania odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych oraz na wystąpienia komisji Rady

 

§ 1. Ilekroć w instrukcji jest mowa o:

  1. Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy i Miasta Goleniów,

  2. Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Goleniowie,

  3. Przewodniczącym Rady - należy przez to rozumieć Przewodniczącego Rady Miejskiej w Goleniowie,

  4. Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy Goleniów,

  5. Zastępcy Burmistrza - należy przez to rozumieć I Zastępcę Burmistrza Gminy Goleniów lub II zastępcę Burmistrza Gminy Goleniów,

  6. Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Goleniów,

  7. radnym - należy przez to rozumieć radnego Rady Miejskiej w Goleniowie,

  8. komisji - należy przez to rozumieć komisję Rady Miejskiej w Goleniowie,

  9. sesji - należy przez to rozumieć sesję Rady Miejskiej w Goleniowie,

  10. komórkach organizacyjnych Urzędu - należy przez to rozumieć wydziały, biura lub samodzielne stanowiska Urzędy Gminy i Miasta w Goleniowie,

  11. kierownikach komórek organizacyjnych Urzędu - należy przez to rozumieć dyrektorów wydziałów, kierowników biur oraz samodzielne stanowiska w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie,

  12. Biuro Rady - należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną Urzędu właściwą do obsługi Rady Miejskiej w Goleniowie,

  13. BIP - należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie.

§ 2. 1. Interpelacje i zapytania, o których mowa w art. 24 ust. 3-7 ustawy o samorządzie gminnym, oraz wolne wnioski zgłaszane na posiedzeniach sesji przekazywane są Burmistrzowi przez Przewodniczącego Rady.

2. Wnioski i zapytania zgłoszone na posiedzeniach komisji przekazywane są Burmistrzowi przez Przewodniczącego komisji.

§ 3. Biuro Rady zamieszcza treść interpelacji, zapytań i wniosków radnych w BIP.

§ 4. Rejestr interpelacji, zapytań i wniosków radnych oraz rejestr wniosków i opinii komisji prowadzony jest przez Biuro Rady.

§ 5. Zgłoszenie interpelacji, zapytań i wniosków powoduje niezwłoczne podjęcie działań mających na celu ustalenie i wyjaśnienie faktycznego, merytorycznego i prawnego stanu sprawy. Zakres podjętego postępowania zależy od rodzaju i charakteru sprawy. Może on obejmować analizę budżetu gminy oraz innych posiadanych dokumentów urzędowych, planów, harmonogramów, przeprowadzenie kontroli, zasięgnięcie opinii specjalisty lub przeprowadzenie ekspertyzy albo wizji lokalnej, porównanie istniejącego stanu faktycznego ze stanem prawnym i analizę obowiązujących przepisów regulujących dane zagadnienie.

§ 6. Otrzymane interpelacje, zapytania i wnioski radnych oraz komisji Burmistrz przekazuje Sekretarzowi.

§ 7. 1. Sekretarz dokonuje dekretacji i przekazuje interpelacje, zapytania i wnioski radnych oraz komisji do właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej Urzędu lub gminnej jednostki organizacyjnej, celem przygotowania projektu odpowiedzi.

2. Jeżeli komórka organizacyjna Urzędu lub gminna jednostka organizacyjna uzna, iż nie jest właściwa do jego realizacji, zobowiązana jest, najpóźniej w następnym dniu roboczym, poinformować o tym fakcie Sekretarza.

3. W przypadku, gdy przygotowanie projektu odpowiedzi wymaga pozyskania informacji z więcej niż jednej komórki organizacyjnej Urzędu lub gminnej jednostki organizacyjnej, Sekretarz wyznacza komórkę wiodącą. Komórka wiodąca, celem przygotowania rzetelnej odpowiedzi, zwraca się do właściwych ze względu na przedmiot interpelacji, zapytań lub wniosków komórek organizacyjnych Urzędu lub gminnych jednostek organizacyjnych w celu uzyskania niezbędnych wyjaśnień.

§ 8. 1. Kierownik komórki organizacyjnej Urzędu po otrzymaniu interpelacji, zapytania lub wniosku niezwłocznie podejmuje postępowanie wyjaśniające i inne czynności związane z załatwieniem sprawy.

2. W przypadku, gdy w wyniku postępowania wyjaśniającego sprawa podnoszona w interpelacji lub wniosku okaże się uzasadniona i możliwa do realizacji, należy niezwłocznie podjąć działania w celu jej załatwienia.

3. Kierownik komórki organizacyjnej Urzędu odpowiada za terminowe przygotowanie projektu i udzielenie odpowiedzi.

4. Kierownik komórki organizacyjnej Urzędu przygotowuje projekt odpowiedzi lub upoważnia do tego pracownika z własnej komórki.

5. Pracownik właściwej komórki organizacyjnej Urzędu przygotowuje projekt odpowiedzi i po zaakceptowaniu jej przez kierownika tej komórki przekazuje do podpisu odpowiednio do Zastępcy Burmistrza lub do Burmistrza.

6. Projekty odpowiedzi powinny być każdorazowo rzeczowe, wyczerpujące, komunikatywne i dopracowane pod względem redakcyjnym.

§ 9. 1. Przygotowane projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski przedkładane są do podpisu w trzech egzemplarzach, natomiast na wystąpienia komisji w dwóch egzemplarzach.

2. Podpisaną odpowiedź komórka organizacyjna Urzędu lub gminna jednostka organizacyjna przekazuje adresatowi za pośrednictwem Biura Rady.

3. Jeden egzemplarz odpowiedzi pozostaje w dokumentacji Biura Rady.

4. Pracownik Biura Rady wykłada odpowiedź do skrzynki radnego znajdującej się w Biurze Rady, zamieszcza informację o udzieleniu odpowiedzi w odpowiednim rejestrze, a następnie publikuje treść odpowiedzi w BIP.

§ 10. 1. Odpowiedź na interpelację, zapytania i wnioski radnych udziela się nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania przez Burmistrza, za który uważa się dzień ich przyjęcia w sekretariacie Urzędu.

2. Jeżeli 15-tego dnia od przekazania interpelacji, zapytania lub wniosku do Burmistrza, nie wpłynie odpowiedź do Biura Rady, wówczas Biuro Rady zawiadamia niezwłocznie o tym fakcie Sekretarza, wskazując interpelację, zapytanie lub wniosek, których został przekroczony termin odpowiedzi.

3. W przypadku przekroczenia terminu udzielenia odpowiedzi Burmistrz może nałożyć na kierownika komórki organizacyjnej Urzędu lub pracownika odpowiedzialnego za przygotowanie projektu odpowiedzi środek dyscyplinujący.

§ 11. W przypadku interpelacji, zapytań i wniosków radnych lub wystąpień komisji, wymagających podjęcia działań w sposób odmienny aniżeli przewiduje niniejsza instrukcja, Burmistrz ustala indywidualny tryb procedowania.

§ 12. Prawidłowe oznaczenie znaku sprawy, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych:

  • dla interpelacji, zapytań i wniosków radnych - symbol klasyfikacyjny 0003 właściwy dla hasła „Wnioski i interpelacje radnych”,

  • dla wniosków i wystąpień komisji - symbol klasyfikacyjny 0012 właściwy dla hasła „Posiedzenia komisji, zespołów i innych organów kolegialnych rady gminy”.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Sell 28-11-2022 14:11
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Arkadiusz Sell 25-11-2022
Ostatnia aktualizacja: Arkadiusz Sell 28-11-2022 14:14