Rejestr Instytucji Kultury
Rejestr instytucji kultury
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Goleniów, prowadzony jest zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194) na podstawie rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189).
Rejestr instytucji kultury prowadzony jest w postaci elektronicznej. Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury prowadzi się oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
Dane zawarte w rejestrze udostępniane są przez:
1. bezpłatny otwarty dostęp do zawartości rejestru przez stronę BIP Gminy Goleniów,
2. wydanie odpisu z rejestru albo elektronicznej księgi rejestrowej.
Urzędowo poświadczony odpis z rejestru instytucji kultury wydaje się każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w elektronicznej księdze rejestrowej, natomiast odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo elektronicznej księgi rejestrowej następuje na wniosek i zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.) na podstawie załącznika do ustawy, podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.
Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (chwila złożenia wniosku o odpis z rejestru lub elektronicznej księgi rejestrowej). Dowód zapłaty może mieć postać wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej (zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej - Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej należy dokonać na konto nr: 90 1020 4795 0000 9802 0350 9304 lub w kasie Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie.
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych (7.30-15.30) akta rejestrowe oraz elektroniczne księgi rejestrowe instytucji kultury, które znajdują się w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, Plac Lotników 1, tel. 91 4698283.
Poniżej w załączniku Rejestr Instytucji Kultury do pobrania i wydruku.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Grzegorz Matławski | 13-10-2021 13:13 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 13-10-2021 | |
Ostatnia aktualizacja: | Grzegorz Matławski | 13-10-2021 13:41 |