Zarządzenie Nr 244/2010 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 31 grudnia 2010r. w sprawie polityki rachunkowości Gminy Goleniów
Zarządzenie nr 244/2010
Burmistrza Gminy Goleniów
z dnia 31 grudnia 2010 r.
w sprawie polityki rachunkowości Gminy Goleniów
Na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Dz. U. Nr 23, poz. 220, Dz. U. Nr 62, poz. 558, Dz. U. Nr 113, poz. 984, z 2003r. Dz.U. Nr 214, poz. 1806, Dz.U. Nr 80, poz. 717, Dz.U. Nr 162, poz.1568, z 2004r. Dz.U. Nr 153, poz. 1271, Dz.U. Nr 116, poz.1203,Dz.U. Nr 214, poz.1806, z 2005r.Dz.U. Nr 172, poz.1441,z 2006 Dz.U.Nr 17, poz.128, z 2007r. Dz.U. Nr 48, poz. 327, Dz.U. Nr 138, poz. 974, Dz.U. Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Dz.U. Nr 180, poz. 1111, Dz.U. Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Dz.U. Nr 52, poz.420, Dz. U. Nr 157, poz. 1241, Dz. U. Nr 28, poz. 142, poz. 146, Dz. U. Nr 106, poz.675 ) w związku z art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223, Dz. U. Nr 165, poz. 1316, Dz. U. Nr 47, poz.278).
Burmistrz Gminy Goleniów zarządza, co następuje:
§ 1. Rokiem obrotowym jest rok budżetowy, czyli rok kalendarzowy od 1 stycznia do 31 grudnia.
§ 2. Okresem sprawozdawczym jest miesiąc kalendarzowy.
§ 3. 1. Ustala się:
Plan kont oraz zasady funkcjonowania poszczególnych kont dla budżetu Gminy stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia,
Plan kont oraz zasady funkcjonowania poszczególnych kont dla jednostki budżetowej Gminy Goleniów, stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia,
2. Wykaz kont ksiąg pomocniczych oraz zasady ich funkcjonowania zawiera załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. 1. Przyjmuje się następujące metody prowadzenia ewidencji analitycznej rzeczowych składników aktywów obrotowych:
1) ewidencją ilościowo-wartościową obejmuje się środki trwałe i wyposażenie, o
wartości powyżej 1.000zł.
Wyjątek stanowią:
sprzęt komputerowy,
sprzęt audiowizualny i aparaty fotograficzne,
centrale telefoniczne i telefony komórkowe,
urządzenia biurowe,
urządzenia sieciowe,
samochody,
sieci wodociągowe,
przyłącza wodociągowe,
pompy spalinowe,
zamrażarka do czasowego przechowywania padłych zwierząt,
programy komputerowe bądź wartości niematerialne i prawne, które podlegają ewidencji ilościowo-wartościowej bez względu na cenę zakupu.
2) ewidencją ilościową obejmuje się wyposażenie o wartości mniejszej i równej 1.000zł.
3) ewidencją wartościową obejmuje się paliwo,
4) odpisaniu w koszty bezpośrednio po zakupie podlegają materiały o wartości do
100 zł. z wyjątkiem czajników, kalkulatorów, telefonów analogowych, wentylatorów, gaśnic, krzeseł, podstawki pod monitor i komputer oraz dostawek do biurka, które podlegają ewidencji ilościowej,
5) pozabilansową ewidencją ilościową obejmuje się sprzęt użyczony Gminie Goleniów przez inne jednostki,
6) ewidencją ilościową obejmuje się wyposażenie łodzi w Lubczynie, bez względu na cenę zakupu.
2. Sposób nadawania numerów rzeczowym składnikom aktywów obrotowych, określono w Instrukcji nadawania numeracji środkom trwałym i przedmiotom nietrwałym, stanowiącej załącznik Nr 4 do niniejszego zarządzenia.
3. Wartości niematerialne i prawne - rozumie się przez nie prawa majątkowe nadające się do gospodarczego wykorzystania o przewidywalnym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczone do używania na potrzeby Gminy Goleniów (np.: autorskie prawa majątkowe, licencje, prawo do wynalazków, wzorów użytkowych, itp.). Do wartości niematerialnych i prawnych nie zalicza się opłat rocznych z tytułu korzystania z oprogramowania, ponieważ opłaty te nie spełniają warunku użyteczności ekonomicznej dłuższej niż 1 rok.
§ 5. 1. Aktywa i pasywa jednostki wycenia się według zasad określonych w ustawie o rachunkowości oraz w przepisach szczególnych wydanych na podstawie ustawy o finansach publicznych według niżej przedstawionych zasad.
2.Przy wycenie majątku likwidowanych jednostek lub postawionych w stan likwidacji stosuje się zasady wyceny ustalone w ustawie o rachunkowości dla jednostek kontynuujących działalność, chyba że przepisy dotyczące likwidacji stanowią inaczej.
3.Środki trwałe stanowiące własność Gminy Goleniów otrzymane nieodpłatnie, na podstawie decyzji właściwego organu, mogą być wycenione w wartości określonej w tej decyzji.
4. Telefony komórkowe zakupione w ramach abonamentu wycenia się według aktualnej ceny rynkowej.
5.Wartości niematerialne i prawne nabyte z własnych środków wprowadza się do ewidencji w cenie nabycia, zaś otrzymane nieodpłatnie na podstawie decyzji właściwego organu w wartości określonej w tej decyzji, a otrzymane na podstawie darowizny w wartości rynkowej na dzień nabycia. Wartość rynkowa określana jest na podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia.
§ 6. Przyjmuje się następujące zasady kwalifikowania rzeczowych aktywów trwałych i dokonywania odpisów amortyzacyjnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
1) odpisom amortyzacyjnym podlegają środki trwałe ujęte na koncie 011 „Środki trwałe”, przy zastosowaniu stawek amortyzacyjnych określonych w załączniku nr 5 do niniejszego zarządzenia.
2) odpisom amortyzacyjnym podlegają wartości niematerialne i prawne ujęte na koncie 020 „Wartości niematerialne i prawne” przy zastosowaniu stawek amortyzacyjnych określonych w załączniku nr 6 do niniejszego zarządzenia,
3) odpisów amortyzacyjnych dokonuje się za okres całego roku, poczynając od miesiąca następnego po miesiącu nabycia, do miesiąca, w którym środek trwały (wartość niematerialną i prawną) zlikwidowano, sprzedano, nieodpłatnie przekazano lub stwierdzono jego niedobór,
4) jednorazowo, przez spisanie w koszty w miesiącu przyjęcia do używania, umarza się aktywa trwałe o wartości do 3.500 zł - w tym, między innymi:
a) książki i inne zbiory biblioteczne,
b) środki dydaktyczne, służące procesowi dydaktyczno-wychowawczemu realizowanemu w szkołach i placówkach oświatowych,
c) odzież i umundurowanie,
d) meble i dywany,
e) pozostałe środki trwałe oraz wartości niematerialne
§ 7. 1. Rozliczanie kosztów prowadzi się w oparciu o konta zespołu 4 - „Koszty według rodzajów i ich rozliczenie”.
2. Tabela nr 1 przedstawia konta zespołu czwartego w powiązaniu z klasyfikacją budżetową wydatków.
Tabela 1. Przyporządkowanie kont zespołu 4- `Koszty według rodzajów i ich rozliczenie” do klasyfikacji budżetowej wydatków.
Konto |
Koszt rodzajowy
|
Ewidencja kosztów według klasyfikacji paragrafów wydatków |
400 |
Amortyzacja
|
Koszty amortyzacji podstawowych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ewidencjonowane na koncie 400 Amortyzacja -§472 „Amortyzacja”, -§421 „Zakup materiałów i wyposażenia"(wyposażenie gr 8KŚT, sprzęt komputerowy, wartości niematerialne i prawne umorzony jednorazowo ), -§ 424 „Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek"(środek trwały jako środki dydaktyczne umorzone jednorazowo), -§ 425 „Zakup sprzętu i uzbrojenia"(sprzęt i uzbrojenie jako środek trwały umorzony jednorazowo), |
401 |
Zużycie materiałów i energii
|
- § 421 „Zakup materiałów i wyposażenia", - § 422 „Zakup środków żywności", - § 423 „Zakup leków, wyrobów medycznych i produktów biobójczych", - § 424 „Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek", - § 425 „Zakup sprzętu i uzbrojenia", - § 426 „Zakup energii", - § 474 „Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych", |
402 |
Usługi obce
|
- § 427 „Zakup usług remontowych",
- § 430 „Zakup usług pozostałych", - § 433 „Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego", - § 434 „Zakup usług remontowo-konserwatorskich dotyczących obiektów zabytkowych, będących w użytkowaniu jednostek budżetowych", - § 435 „Zakup usług dostępu do sieci Internet", - § 436 „Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej", - § 437 „Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej", - § 438 „Zakup usług obejmujących tłumaczenia", - § 439 „Zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii", -§ 440 „Opłaty za administrowanie i czynsze za budynki, lokale i pomieszczenia garażowe", -§ 461 „Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego” - § 470 „Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej"
|
403 |
Podatki i opłaty
|
- § 285 „Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego” - § 414 „Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych", - § 443 „Różne opłaty i składki”, - § 448 „Podatek od nieruchomości", - § 450 „Pozostałe podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego", - § 451 „Opłaty na rzecz budżetu państwa", - § 452 „Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego", - § 453 „Podatek od towarów i usług", - § 454 „Składki do organizacji międzynarodowych”
|
404 |
Wynagrodzenia
|
- § 401 „Wynagrodzenia osobowe pracowników", - § 402 „Wynagrodzenia osobowe członków korpusu służby cywilnej", - § 403 „Wynagrodzenia osobowe sędziów i prokuratorów oraz asesorów i aplikantów", - § 404 „Dodatkowe wynagrodzenie roczne", - § 405 „Uposażenia żołnierzy zawodowych i nadterminowych oraz funkcjonariuszy", - § 406 „Pozostałe należności żołnierzy zawodowych i nadterminowych oraz funkcjonariuszy", - § 407 „Dodatkowe uposażenie roczne dla żołnierzy zawodowych oraz nagrody roczne dla funkcjonariuszy", - § 408 „Uposażenia i świadczenia pieniężne wypłacane przez okres roku żołnierzom i funkcjonariuszom zwolnionym ze służby, - § 409 „Honoraria", - § 410 „Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne", - § 417 „Wynagrodzenia bezosobowe"
|
405 |
Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla pracowników
|
- § 411 „Składki na ubezpieczenia społeczne", - § 412 „Składki na Fundusz Pracy", - część § 302 „Wydatki osobowe niezliczone do wynagrodzeń", a w szczególności: a) świadczenia rzeczowe, wynikające z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy (w tym profilaktycznych posiłków i napojów), oraz ekwiwalenty za te świadczenia, a także ekwiwalenty za pranie odzieży roboczej wykonywane przez pracowników, b) zasiłki na zagospodarowanie i zasiłki osiedleniowe z wyłączeniem zasiłków na zagospodarowanie nauczycieli, c) dodatki mieszkaniowe i wiejskie dla nauczycieli, d) środki wydawane do spożycia pracownikom wyłącznie w czasie wykonywania pracy, bez prawa do ekwiwalentu z tego tytułu (m.in. w zakładach gastronomicznych, placówkach wyżywienia przyzakładowego, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, zakładach dla nieletnich, służbie zdrowia, w domach pomocy społecznej, domach wczasowych, marynarzom i rybakom oraz dodatków kalorycznych wypłacanych na podstawie odrębnych przepisów), e) wartość umundurowania, jeśli obowiązek jego noszenia wynika z obowiązujących ustaw, f) wypłaty przeznaczone na pomoc zdrowotną dla nauczycieli, - § 428 „Zakup usług zdrowotnych", - § 444 „Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych",
|
409 |
Pozostałe koszty rodzajowe
|
- § 300 „Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy” - część § 302 „Wydatki osobowe niezliczone do wynagrodzeń", a w szczególności: a) określone ustawowo: odprawy pieniężne, odszkodowania, rekompensaty lub inne świadczenia z powodu ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy albo restrukturyzacji zatrudnienia z przyczyn niedotyczących pracowników, b) odszkodowania przysługujące od pracodawcy za przedmioty utracone lub uszkodzone wskutek wypadku przy pracy, c) zasądzone i dobrowolnie wypłacone odszkodowania w sprawach o roszczenia ze stosunku pracy, d) ekwiwalenty pieniężne za użyte przy wykonywaniu pracy narzędzia, materiały lub sprzęt, stanowiące własność wykonawcy, e) ekwiwalenty za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, f) świadczenia przysługujące mianowanym urzędnikom państwowym w razie rozwiązania stosunku pracy, w przypadku reorganizacji urzędu lub jego likwidacji oraz świadczenia przysługujące urzędnikom służby cywilnej w razie rozwiązania stosunku pracy, w przypadku likwidacji urzędu, g) odprawy pośmiertne, - § 430 „Zakup usług pozostałych”, - § 441 „Podróże służbowe krajowe", - § 442 „Podróże służbowe zagraniczne", -§ 443 „Różne opłaty i składki", -§458 „Pozostałe odsetki”, -§459 „Kary i odszkodowania wypłacone na rzecz osób fizycznych, -§460 „Kary i odszkodowania wypłacone na rzecz osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych”, -§468 „Odsetki od nieterminowych wpłat podatku od towarów i usług (VAT)”
|
410 |
Inne świadczenia finansowane z budżetu
|
- § 429 „Zakup świadczeń zdrowotnych dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego", - § 413 „Składki na ubezpieczenie zdrowotne", - § 303 „Różne wydatki na rzecz osób fizycznych”, - § 311 „Świadczenia społeczne", - § 321 „Stypendia i zasiłki dla studentów", - § 324 „Stypendia dla uczniów", - § 325 „Stypendia różne", - § 326 „Inne formy pomocy dla uczniów" - § 304 „Nagrody o charakterze szczególnym niezaliczane do wynagrodzeń" - § 430 „Zakup usług pozostałych”
|
411 |
Pozostałe obciążenia
|
-§ 291 „Zwrot dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur...” -§ 293 „Wpłaty jednostek samorządu terytorialnego do budżetu państwa” - § 416 „Pokrycie ujemnego wyniku finansowego i przejętych zobowiązań po likwidowanych i przekształconych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych, - § 490 „Pokrycie zobowiązań zakładów opieki zdrowotnej".
|
§ 8. 1. Zasady sporządzania sprawozdań finansowych:
1) Bilans z wykonania budżetu sporządza się według wzoru stanowiącego załącznik
nr 6 do niniejszego zarządzenia,
2) Bilans jednostki budżetowej - Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie, sporządza się według wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 do niniejszego zarządzenia,
3) Rachunek zysków i strat (wariant porównawczy)- Urząd Gminy i Miasta , sporządza według wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 do niniejszego zarządzenia,
4) Zestawienie zmian w funduszu jednostki- Urząd Gmina i Miasta , sporządza według wzoru stanowiącego załącznik Nr 9 do niniejszego zarządzenia.
2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza skonsolidowany bilans według wzoru stanowiącego załącznik Nr 10 do niniejszego zarządzenia.
§ 9. Przyjmuje się następujące zasady postępowania z dowodami księgowymi: jeżeli jedną operację dokumentuje więcej niż jeden dowód lub więcej niż jeden egzemplarz dowodu, podstawę zapisów stanowi oryginał: faktury, rachunku, dowodów OT, PT, LT, MT zestawienia zbiorczego list płac, raportu kasowego, itp. W zakresie ewidencji gruntów zmian dokonuje się na podstawie pisma sporządzonego przez Wydział merytoryczny. W przypadku wyceny poszczególnych działek należy sporządzić Zarządzenie Burmistrza Gminy Goleniów.
§ 10.1. Ustala się, że w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie, prowadzone są następujące
księgi rachunkowe przy użyciu komputera:
główna księga rachunkowa - „organ”,
główna księga rachunkowa - „urząd gminy jako jednostka budżetowa”,
główna księga rachunkowa - „organ podatkowy”
2. Ustala się wykaz programów, przy pomocy których prowadzone są główne księgi rachunkowe w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie. Wykaz programów dopuszczonych do stosowania w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego zarządzenia.
3. Opis przeznaczenia, stosowanych do prowadzenia ksiąg rachunkowych programów, sposób ich działania, w tym między innymi:
reguły obliczeń,
reguły ewidencji,
reguły kontroli,
zasady wydruku danych oraz wykorzystywania podczas przetwarzania danych określone zostały bezpośrednio w programach komputerowych w zakładce informacyjnej- pomoc.
4.1.Zasady: ochrony danych, archiwowania danych, przebiegu przetwarzania danych, ustalono w:
Instrukcja Zarządzania Systemami Informatycznymi (zgodnie z §3 ust.1 rozp. MSWiA z 29.IV.2004r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych - Zarządzenie nr 310/2005 Burmistrza Gminy z dnia 30.XII.2005r.)
Instrukcja Bezpieczeństwa Informacji Elektronicznych (wydana Zarządzeniem Wewnętrznym Burmistrza nr 01/2001 z dnia 8.I.2001r. oraz 5/2006 z dnia 19.I.2006r.) Instrukcja opracowana z uwagi na rosnącą falę zagrożeń wynikających z większego zakresu przetwarzania danych elektronicznych przez pracowników Urzędu - zwłaszcza zawirusowania danych, ataków hakerskich, łatwiejszy i szerszy dostęp do sieci Internet i poczty elektronicznej.
Instrukcja postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych (opracowana zgodnie z przepisami wykonawczymi ustawy o ochronie danych osobowych, tj. §6 rozporządzenie MSWIA w sprawie określenia podstawowych warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych. Dz. U. z 1998 r. Nr 80, poz. 521 - instrukcja została zatwierdzona przez Administratora Danych Osobowych w dniu 30.XI.1999r. - Zarządzenie Wewnętrzne nr 38/2005 Burmistrza Gminy Goleniów z 30.XII.2005r.)
Regulamin organizacyjny UGIM Goleniów
Dokument (rfc) określający standardy i normy dla systemów komputerowych i informatycznych oraz organizacyjnych dla urzędu gminy i miasta w Goleniowie. Numer opracowania: RFC-UGIM-DP-1/2009 oraz dokumentacja użytkowa UTM określająca zastosowane rozwiązania oraz sposób zarządzania kompleksowym systemem zabezpieczenia sieci lokalnej w UGIM Goleniów
2.Właściwe stosowanie programów komputerowych zapewnione jest na podstawie nadzoru autorskiego, wynikającego z:
umowa nr 1733/2010 zawartej z EM SOFTWARE s.c (kompleksowy system eMANDAT). w dniu 1.XII.2010
umowa nr S-0112/2011/1732/2010 zawartej z ZSI SIGID Sp z o o (zintegrowany system ewidencyjny i podatkowy SIGID) w dniu 30.XI.2010r.
umowa nr 52/2010/O/Szczecin/1401/2010 zawarta z WOLTERS KLUWER POLSKA Sp.z o o w dniu 20.09.2010r.
umowa nr K1/05/2010 zawarta z ZUI MINISOFT (Ewidencja Zezwoleń) w dniu 31.V.2010r.
umowa nr 337/10 zawarta z BUK SOFTRES Sp z o o (System Ewidencji Czasu Pracy) w dniu 1.03.2010r.
umowa nr 336/AZ/A/2010 System Komputerowej Rejestracji Stanu Cywilnego zawarta z TECHNIKA IT S.A. w dniu 30.X.2009r
umowa nr EL-82/AZ/A/2010 System Komputerowej Ewidencji Ludności zawarta z TECHNIKA IT S.A. w dniu 22.X.2009r
umowa nr 1503/2009 zawarta z WTF ALFA Sp. z o o (System Obiegu Dokumentów) w dniu 30.IX.2009r.
umowa o świadczenie usług certyfikacyjnych nr 755/PH-SZ/SZAFIR/2011 zawarta z KIR S.A. w dniu 12.01.2011r.
umowa o korzystanie z Bankowości Internetowej Pekao BIZNES 24 z dnia 28.06.2010 z Bankiem PeKaO S.A.
§ 11. Inne ustalenia:
1. zasady obiegu dokumentów księgowych, stanowiących podstawę do dokonywania i ewidencjonowania wydatków oraz ewidencjonowania dochodów dla Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie określono w Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, stanowiącej załącznik Nr 12 do niniejszego zarządzenia,
2. zasady regulujące gospodarkę kasową Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, określono w Instrukcji gospodarki kasowej Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, stanowiącej załącznik Nr 13 do niniejszego zarządzenia,
3. zasady, tryb i terminy przeprowadzania inwentaryzacji w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie określono w Instrukcji inwentaryzacyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, stanowiącej załącznik Nr 14 do niniejszego zarządzenia,
4.Ustala się, że dochody z tytułu udzielonych pożyczek-odsetki kredytowe będą rozliczane w momencie całkowitej spłaty pożyczki. Zapis ten dotyczy pożyczek udzielonych do 01.09.2006r. Dochody z tytułu udzielonych pożyczek po 01.09.2006r będą naliczane kwartalnie.
5.Księgowanie środków trwałych w księgach jednostki-UGIM przedstawia załącznik Nr 15.
6.Ustala się, że dochody z tytułu rozłożenia na raty spłaty należności:- wykup nieruchomości, przekształcenie prawa wieczystego użytkowania gruntu w prawo własności, opłaty adiaceńskiej będą naliczane w momencie całkowitego rozliczenia należności.
7. Do przychodów Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie zalicza się dochody budżetu Gminy Goleniów nieujęte w planach finansowych innych samorządowych jednostek budżetowych. W/w zapis w księdze głównej Urzędu Gminy i Miasta będzie wprowadzany na dzień 31.12 danego roku na kontach 800/720 bez rozbijania na klasyfikację budżetową.
8. W celu wyodrębnienia wydatków strukturalnych z wydatków poniesionych w danym okresie sprawozdawczym Urząd Gminy i Miasta prowadzi dodatkową ewidencję wydatków strukturalnych w arkuszu kalkulacyjnym - excel, zgodnie z klasyfikacją wydatków strukturalnych. Ewidencję ta prowadzi pracownik wydziału finansowego wyznaczony przez Dyrektora wydziału.
§ 12. Zobowiązuje się jednostki budżetowe Gminy do opracowania, bądź uaktualnienia: Zakładowego planu kont, Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych, Instrukcji gospodarki kasowej, Instrukcji inwentaryzacyjnej.
§ 13. Traci moc Zarządzenie Nr 197/2006 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 02 października 2006r. w sprawie polityki rachunkowości Gminy Goleniów.
§ 14. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy Goleniów.
§ 15. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2011r.
Burmistrz Gminy Goleniów
Robert Krupowicz
Opracowała: Aneta Rudnicka-Kiszko
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Aneta Rudnicka-Kiszko | 16-03-2011 12:45 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Aneta Rudnicka-Kiszko | 31-12-2010 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 16-03-2011 12:45 |