Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 244/2010 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 31 grudnia 2010r. w sprawie polityki rachunkowości Gminy Goleniów


Zarządzenie nr 244/2010

Burmistrza Gminy Goleniów

z dnia 31 grudnia 2010 r.

w sprawie polityki rachunkowości Gminy Goleniów

Na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Dz. U. Nr 23, poz. 220, Dz. U. Nr 62, poz. 558, Dz. U. Nr 113, poz. 984, z 2003r. Dz.U. Nr 214, poz. 1806, Dz.U. Nr 80, poz. 717, Dz.U. Nr 162, poz.1568, z 2004r. Dz.U. Nr 153, poz. 1271, Dz.U. Nr 116, poz.1203,Dz.U. Nr 214, poz.1806, z 2005r.Dz.U. Nr 172, poz.1441,z 2006 Dz.U.Nr 17, poz.128, z 2007r. Dz.U. Nr 48, poz. 327, Dz.U. Nr 138, poz. 974, Dz.U. Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Dz.U. Nr 180, poz. 1111, Dz.U. Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Dz.U. Nr 52, poz.420, Dz. U. Nr 157, poz. 1241, Dz. U. Nr 28, poz. 142, poz. 146, Dz. U. Nr 106, poz.675 ) w związku z art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223, Dz. U. Nr 165, poz. 1316, Dz. U. Nr 47, poz.278).

Burmistrz Gminy Goleniów zarządza, co następuje:

§ 1. Rokiem obrotowym jest rok budżetowy, czyli rok kalendarzowy od 1 stycz­nia do 31 grudnia.

§ 2. Okresem sprawozdawczym jest miesiąc kalendarzowy.

§ 3. 1. Ustala się:

  1. Plan kont oraz zasady funkcjonowania poszczególnych kont dla budżetu Gminy stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia,

  2. Plan kont oraz zasady funkcjonowania poszczególnych kont dla jednostki budżetowej Gminy Goleniów, stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia,

2. Wykaz kont ksiąg pomocniczych oraz zasady ich funkcjonowania zawiera załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 4. 1. Przyjmuje się następujące metody prowadzenia ewidencji analitycznej rzeczowych składników aktywów obrotowych:

1) ewidencją ilościowo-wartościową obejmuje się środki trwałe i wyposażenie, o

wartości powyżej 1.000zł.

Wyjątek stanowią:

  1. sprzęt komputerowy,

  2. sprzęt audiowizualny i aparaty fotograficzne,

  3. centrale telefoniczne i telefony komórkowe,

  4. urządzenia biurowe,

  5. urządzenia sieciowe,

  6. samochody,

  7. sieci wodociągowe,

  8. przyłącza wodociągowe,

  9. pompy spalinowe,

  10. zamrażarka do czasowego przechowywania padłych zwierząt,

  11. programy komputerowe bądź wartości niematerialne i prawne, które podlegają ewidencji ilościowo-wartościowej bez względu na cenę zakupu.

2) ewidencją ilościową obejmuje się wyposażenie o wartości mniejszej i równej 1.000zł.

3) ewidencją wartościową obejmuje się paliwo,

4) odpisaniu w koszty bezpośrednio po zakupie podlegają materiały o wartości do

100 zł. z wyjątkiem czajników, kalkulatorów, telefonów analogowych, wentylatorów, gaśnic, krzeseł, podstawki pod monitor i komputer oraz dostawek do biurka, które podlegają ewidencji ilościowej,

5) pozabilansową ewidencją ilościową obejmuje się sprzęt użyczony Gminie Goleniów przez inne jednostki,

6) ewidencją ilościową obejmuje się wyposażenie łodzi w Lubczynie, bez względu na cenę zakupu.

2. Sposób nadawania numerów rzeczowym składnikom aktywów obrotowych, określono w Instrukcji nadawania numeracji środkom trwałym i przedmiotom nietrwałym, stanowiącej załącznik Nr 4 do niniejszego zarządzenia.

3. Wartości niematerialne i prawne - rozumie się przez nie prawa majątkowe nadające się do gospodarczego wykorzystania o przewidywalnym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczone do używania na potrzeby Gminy Goleniów (np.: autorskie prawa majątkowe, licencje, prawo do wynalazków, wzorów użytkowych, itp.). Do wartości niematerialnych i prawnych nie zalicza się opłat rocznych z tytułu korzystania z oprogramowania, ponieważ opłaty te nie spełniają warunku użyteczności ekonomicznej dłuższej niż 1 rok.

§ 5. 1. Aktywa i pasywa jednostki wycenia się według zasad określonych w ustawie o rachunkowości oraz w przepisach szczególnych wydanych na podstawie ustawy o finansach publicznych według niżej przedstawionych zasad.

2.Przy wycenie majątku likwidowanych jednostek lub postawionych w stan likwidacji stosuje się zasady wyceny ustalone w ustawie o rachunkowości dla jednostek kontynuujących działalność, chyba że przepisy dotyczące likwidacji stanowią inaczej.

3.Środki trwałe stanowiące własność Gminy Goleniów otrzymane nieodpłatnie, na podstawie decyzji właściwego organu, mogą być wycenione w wartości określonej w tej decyzji.

4. Telefony komórkowe zakupione w ramach abonamentu wycenia się według aktualnej ceny rynkowej.

5.Wartości niematerialne i prawne nabyte z własnych środków wprowadza się do ewidencji w cenie nabycia, zaś otrzymane nieodpłatnie na podstawie decyzji właściwego organu w wartości określonej w tej decyzji, a otrzymane na podstawie darowizny w wartości rynkowej na dzień nabycia. Wartość rynkowa określana jest na podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia.

§ 6. Przyjmuje się następujące zasady kwalifikowania rzeczowych aktywów trwałych i dokonywania odpisów amortyzacyjnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:

1) odpisom amortyzacyjnym podlegają środki trwałe ujęte na koncie 011 „Środki trwałe”, przy zastosowaniu stawek amortyzacyjnych określonych w załączniku nr 5 do niniejszego zarządzenia.

2) odpisom amortyzacyjnym podlegają wartości niematerialne i prawne ujęte na koncie 020 „Wartości niematerialne i prawne” przy zastosowaniu stawek amortyzacyjnych określonych w załączniku nr 6 do niniejszego zarządzenia,

3) odpisów amortyzacyjnych dokonuje się za okres całego roku, poczynając od miesiąca następnego po miesiącu nabycia, do miesiąca, w którym środek trwały (wartość niematerialną i prawną) zlikwidowano, sprzedano, nieodpłatnie przekazano lub stwierdzono jego niedobór,

4) jednorazowo, przez spisanie w koszty w miesiącu przyjęcia do używania, umarza się aktywa trwałe o wartości do 3.500 zł - w tym, między innymi:

a) książki i inne zbiory biblioteczne,

b) środki dydaktyczne, służące procesowi dydaktyczno-wychowawczemu realizowanemu w szkołach i placówkach oświatowych,

c) odzież i umundurowanie,

d) meble i dywany,

e) pozostałe środki trwałe oraz wartości niematerialne

§ 7. 1. Rozliczanie kosztów prowadzi się w oparciu o konta zespołu 4 - „Koszty według rodzajów i ich rozliczenie”.

2. Tabela nr 1 przedstawia konta zespołu czwartego w powiązaniu z klasyfikacją budżetową wydatków.

Tabela 1. Przyporządkowanie kont zespołu 4- `Koszty według rodzajów i ich rozliczenie” do klasyfikacji budżetowej wydatków.

Konto

Koszt rodzajowy

Ewidencja kosztów według klasyfikacji paragrafów wydatków

400

Amortyzacja

Koszty amortyzacji podstawowych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ewidencjonowane na koncie 400 Amortyzacja

-§472 „Amortyzacja”,

-§421 „Zakup materiałów i wyposażenia"(wyposażenie gr 8KŚT, sprzęt komputerowy, wartości niematerialne i prawne umorzony jednorazowo ),

-§ 424 „Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek"(środek trwały jako środki dydaktyczne umorzone jednorazowo),

-§ 425 „Zakup sprzętu i uzbrojenia"(sprzęt i uzbrojenie jako środek trwały umorzony jednorazowo),

401

Zużycie materiałów i energii

- § 421 „Zakup materiałów i wyposażenia",

- § 422 „Zakup środków żywności",

- § 423 „Zakup leków, wyrobów medycznych i produktów biobójczych",

- § 424 „Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek",

- § 425 „Zakup sprzętu i uzbrojenia",

- § 426 „Zakup energii",

- § 474 „Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych",

402

Usługi obce

- § 427 „Zakup usług remontowych",

  • § 428 „Zakup usług zdrowotnych”,

- § 430 „Zakup usług pozostałych",

- § 433 „Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego",

- § 434 „Zakup usług remontowo-konserwatorskich dotyczących obiektów zabytkowych, będących w użytkowaniu jednostek budżetowych",

- § 435 „Zakup usług dostępu do sieci Internet",

- § 436 „Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej",

- § 437 „Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej",

- § 438 „Zakup usług obejmujących tłumaczenia",

- § 439 „Zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii",

-§ 440 „Opłaty za administrowanie i czynsze za budynki, lokale i pomieszczenia garażowe",

-§ 461 „Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego”

- § 470 „Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej"

403

Podatki i opłaty

- § 285 „Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego”

- § 414 „Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych",

- § 443 „Różne opłaty i składki”,

- § 448 „Podatek od nieruchomości",

- § 450 „Pozostałe podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego",

- § 451 „Opłaty na rzecz budżetu państwa",

- § 452 „Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego",

- § 453 „Podatek od towarów i usług",

- § 454 „Składki do organizacji międzynarodowych”

404

Wynagrodzenia

- § 401 „Wynagrodzenia osobowe pracowników",

- § 402 „Wynagrodzenia osobowe członków korpusu służby cywilnej",

- § 403 „Wynagrodzenia osobowe sędziów i prokuratorów oraz asesorów i aplikantów",

- § 404 „Dodatkowe wynagrodzenie roczne",

- § 405 „Uposażenia żołnierzy zawodowych i nadterminowych oraz funkcjonariuszy",

- § 406 „Pozostałe należności żołnierzy zawodowych i nadterminowych oraz funkcjonariuszy",

- § 407 „Dodatkowe uposażenie roczne dla żołnierzy zawodowych oraz nagrody roczne dla funkcjonariuszy",

- § 408 „Uposażenia i świadczenia pieniężne wypłacane przez okres roku żołnierzom i funkcjonariuszom zwolnionym ze służby,

- § 409 „Honoraria",

- § 410 „Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne",

- § 417 „Wynagrodzenia bezosobowe"

405

Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla pracowników

- § 411 „Składki na ubezpieczenia społeczne",

- § 412 „Składki na Fundusz Pracy",

- część § 302 „Wydatki osobowe niezliczone do wynagrodzeń", a w szczególności:

a) świadczenia rzeczowe, wynikające z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy (w tym profilaktycznych posiłków i napojów), oraz ekwiwalenty za te świadczenia, a także ekwiwalenty za pranie odzieży roboczej wykonywane przez pracowników,

b) zasiłki na zagospodarowanie i zasiłki osiedleniowe z wyłączeniem zasiłków na zagospodarowanie nauczycieli,

c) dodatki mieszkaniowe i wiejskie dla nauczycieli,

d) środki wydawane do spożycia pracownikom wyłącznie w czasie wykonywania pracy, bez prawa do ekwiwalentu z tego tytułu (m.in. w zakładach gastronomicznych, placówkach wyżywienia przyzakładowego, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, zakładach dla nieletnich, służbie zdrowia, w domach pomocy społecznej, domach wczasowych, marynarzom i rybakom oraz dodatków kalorycznych wypłacanych na podstawie odrębnych przepisów),

e) wartość umundurowania, jeśli obowiązek jego noszenia wynika z obowiązujących ustaw,

f) wypłaty przeznaczone na pomoc zdrowotną dla nauczycieli,

- § 428 „Zakup usług zdrowotnych",

- § 444 „Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych",

409

Pozostałe koszty rodzajowe

- § 300 „Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy”

- część § 302 „Wydatki osobowe niezliczone do wynagrodzeń", a w szczególności:

a) określone ustawowo: odprawy pieniężne, odszkodowania, rekompensaty lub inne świadczenia z powodu ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy albo restrukturyzacji zatrudnienia z przyczyn niedotyczących pracowników,

b) odszkodowania przysługujące od pracodawcy za przedmioty utracone lub uszkodzone wskutek wypadku przy pracy,

c) zasądzone i dobrowolnie wypłacone odszkodowania w sprawach o roszczenia ze stosunku pracy,

d) ekwiwalenty pieniężne za użyte przy wykonywaniu pracy narzędzia, materiały lub sprzęt, stanowiące własność wykonawcy,

e) ekwiwalenty za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego,

f) świadczenia przysługujące mianowanym urzędnikom państwowym w razie rozwiązania stosunku pracy, w przypadku reorganizacji urzędu lub jego likwidacji oraz świadczenia przysługujące urzędnikom służby cywilnej w razie rozwiązania stosunku pracy, w przypadku likwidacji urzędu,

g) odprawy pośmiertne,

- § 430 „Zakup usług pozostałych”,

- § 441 „Podróże służbowe krajowe",

- § 442 „Podróże służbowe zagraniczne",

-§ 443 „Różne opłaty i składki",

-§458 „Pozostałe odsetki”,

-§459 „Kary i odszkodowania wypłacone na rzecz osób fizycznych,

-§460 „Kary i odszkodowania wypłacone na rzecz osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych”,

-§468 „Odsetki od nieterminowych wpłat podatku od towarów i usług (VAT)”

410

Inne świadczenia finansowane z budżetu

- § 429 „Zakup świadczeń zdrowotnych dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego",

- § 413 „Składki na ubezpieczenie zdrowotne",

- § 303 „Różne wydatki na rzecz osób fizycznych”,

- § 311 „Świadczenia społeczne",

- § 321 „Stypendia i zasiłki dla studentów",

- § 324 „Stypendia dla uczniów",

- § 325 „Stypendia różne",

- § 326 „Inne formy pomocy dla uczniów"

- § 304 „Nagrody o charakterze szczególnym niezaliczane do wynagrodzeń"

- § 430 „Zakup usług pozostałych”

411

Pozostałe obciążenia

-§ 291 „Zwrot dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur...”

-§ 293 „Wpłaty jednostek samorządu terytorialnego do budżetu państwa”

- § 416 „Pokrycie ujemnego wyniku finansowego i przejętych zobowiązań po likwidowanych i przekształconych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych,

- § 490 „Pokrycie zobowiązań zakładów opieki zdrowotnej".

§ 8. 1. Zasady sporządzania sprawozdań finansowych:

1) Bilans z wykonania budżetu sporządza się według wzoru stanowiącego załącznik

nr 6 do niniejszego zarządzenia,

2) Bilans jednostki budżetowej - Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie, sporządza się według wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 do niniejszego zarządzenia,

3) Rachunek zysków i strat (wariant porównawczy)- Urząd Gminy i Miasta , sporządza według wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 do niniejszego zarządzenia,

4) Zestawienie zmian w funduszu jednostki- Urząd Gmina i Miasta , sporządza według wzoru stanowiącego załącznik Nr 9 do niniejszego zarządzenia.

2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza skonsolidowany bilans według wzoru stanowiącego załącznik Nr 10 do niniejszego zarządzenia.

§ 9. Przyjmuje się następujące zasady postępowania z dowodami księgowymi: jeżeli jedną operację dokumentuje więcej niż jeden dowód lub więcej niż jeden egzemplarz dowodu, podstawę zapisów stanowi oryginał: faktury, rachunku, dowodów OT, PT, LT, MT zestawienia zbiorczego list płac, raportu kasowego, itp. W zakresie ewidencji gruntów zmian dokonuje się na podstawie pisma sporządzonego przez Wydział merytoryczny. W przypadku wyceny poszczególnych działek należy sporządzić Zarządzenie Burmistrza Gminy Goleniów.

§ 10.1. Ustala się, że w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie, prowadzone są następujące

księgi rachunkowe przy użyciu komputera:

główna księga rachunkowa - „organ”,

główna księga rachunkowa - „urząd gminy jako jednostka budżetowa”,

główna księga rachunkowa - „organ podatkowy”

2. Ustala się wykaz programów, przy pomocy których prowadzone są główne księgi rachunkowe w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie. Wykaz programów dopuszczonych do stosowania w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego zarządzenia.

3. Opis przeznaczenia, stosowanych do prowadzenia ksiąg rachunkowych programów, sposób ich działania, w tym między innymi:

  • reguły obliczeń,

  • reguły ewidencji,

  • reguły kontroli,

  • zasady wydruku danych oraz wykorzystywania podczas przetwarzania danych określone zostały bezpośrednio w programach komputerowych w zakładce informacyjnej- pomoc.

4.1.Zasady: ochrony danych, archiwowania danych, przebiegu przetwarzania danych, ustalono w:

  1. Instrukcja Zarządzania Systemami Informatycznymi (zgodnie z §3 ust.1 rozp. MSWiA z 29.IV.2004r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych - Zarządzenie nr 310/2005 Burmistrza Gminy z dnia 30.XII.2005r.)

  2. Instrukcja Bezpieczeństwa Informacji Elektronicznych (wydana Zarządzeniem Wewnętrznym Burmistrza nr 01/2001 z dnia 8.I.2001r. oraz 5/2006 z dnia 19.I.2006r.) Instrukcja opracowana z uwagi na rosnącą falę zagrożeń wynikających z większego zakresu przetwarzania danych elektronicznych przez pracowników Urzędu - zwłaszcza zawirusowania danych, ataków hakerskich, łatwiejszy i szerszy dostęp do sieci Internet i poczty elektronicznej.

  3. Instrukcja postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych (opracowana zgodnie z przepisami wykonawczymi ustawy o ochronie danych osobowych, tj. §6 rozporządzenie MSWIA w sprawie określenia podstawowych warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych. Dz. U. z 1998 r. Nr 80, poz. 521 - instrukcja została zatwierdzona przez Administratora Danych Osobowych w dniu 30.XI.1999r. - Zarządzenie Wewnętrzne nr 38/2005 Burmistrza Gminy Goleniów z 30.XII.2005r.)

  4. Regulamin organizacyjny UGIM Goleniów

  5. Dokument (rfc) określający standardy i normy dla systemów komputerowych i informatycznych oraz organizacyjnych dla urzędu gminy i miasta w Goleniowie. Numer opracowania: RFC-UGIM-DP-1/2009 oraz dokumentacja użytkowa UTM określająca zastosowane rozwiązania oraz sposób zarządzania kompleksowym systemem zabezpieczenia sieci lokalnej w UGIM Goleniów

2.Właściwe stosowanie programów komputerowych zapewnione jest na podstawie nadzoru autorskiego, wynikającego z:

  1. umowa nr 1733/2010 zawartej z EM SOFTWARE s.c (kompleksowy system eMANDAT). w dniu 1.XII.2010

  2. umowa nr S-0112/2011/1732/2010 zawartej z ZSI SIGID Sp z o o (zintegrowany system ewidencyjny i podatkowy SIGID) w dniu 30.XI.2010r.

  3. umowa nr 52/2010/O/Szczecin/1401/2010 zawarta z WOLTERS KLUWER POLSKA Sp.z o o w dniu 20.09.2010r.

  4. umowa nr K1/05/2010 zawarta z ZUI MINISOFT (Ewidencja Zezwoleń) w dniu 31.V.2010r.

  5. umowa nr 337/10 zawarta z BUK SOFTRES Sp z o o (System Ewidencji Czasu Pracy) w dniu 1.03.2010r.

  6. umowa nr 336/AZ/A/2010 System Komputerowej Rejestracji Stanu Cywilnego zawarta z TECHNIKA IT S.A. w dniu 30.X.2009r

  7. umowa nr EL-82/AZ/A/2010 System Komputerowej Ewidencji Ludności zawarta z TECHNIKA IT S.A. w dniu 22.X.2009r

  8. umowa nr 1503/2009 zawarta z WTF ALFA Sp. z o o (System Obiegu Dokumentów) w dniu 30.IX.2009r.

  9. umowa o świadczenie usług certyfikacyjnych nr 755/PH-SZ/SZAFIR/2011 zawarta z KIR S.A. w dniu 12.01.2011r.

  10. umowa o korzystanie z Bankowości Internetowej Pekao BIZNES 24 z dnia 28.06.2010 z Bankiem PeKaO S.A.

§ 11. Inne ustalenia:

1. zasady obiegu dokumentów księgowych, stanowiących podstawę do dokonywania i ewidencjonowania wydatków oraz ewidencjonowania dochodów dla Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie określono w Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, stanowiącej załącznik Nr 12 do niniejszego zarządzenia,

2. zasady regulujące gospodarkę kasową Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, określono w Instrukcji gospodarki kasowej Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, stanowiącej załącznik Nr 13 do niniejszego zarządzenia,

3. zasady, tryb i terminy przeprowadzania inwentaryzacji w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie określono w Instrukcji inwentaryzacyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, stanowiącej załącznik Nr 14 do niniejszego zarządzenia,

4.Ustala się, że dochody z tytułu udzielonych pożyczek-odsetki kredytowe będą rozliczane w momencie całkowitej spłaty pożyczki. Zapis ten dotyczy pożyczek udzielonych do 01.09.2006r. Dochody z tytułu udzielonych pożyczek po 01.09.2006r będą naliczane kwartalnie.

5.Księgowanie środków trwałych w księgach jednostki-UGIM przedstawia załącznik Nr 15.

6.Ustala się, że dochody z tytułu rozłożenia na raty spłaty należności:- wykup nieruchomości, przekształcenie prawa wieczystego użytkowania gruntu w prawo własności, opłaty adiaceńskiej będą naliczane w momencie całkowitego rozliczenia należności.

7. Do przychodów Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie zalicza się dochody budżetu Gminy Goleniów nieujęte w planach finansowych innych samorządowych jednostek budżetowych. W/w zapis w księdze głównej Urzędu Gminy i Miasta będzie wprowadzany na dzień 31.12 danego roku na kontach 800/720 bez rozbijania na klasyfikację budżetową.

8. W celu wyodrębnienia wydatków strukturalnych z wydatków poniesionych w danym okresie sprawozdawczym Urząd Gminy i Miasta prowadzi dodatkową ewidencję wydatków strukturalnych w arkuszu kalkulacyjnym - excel, zgodnie z klasyfikacją wydatków strukturalnych. Ewidencję ta prowadzi pracownik wydziału finansowego wyznaczony przez Dyrektora wydziału.

§ 12. Zobowiązuje się jednostki budżetowe Gminy do opracowania, bądź uaktualnienia: Zakładowego planu kont, Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych, Instrukcji gospodarki kasowej, Instrukcji inwentaryzacyjnej.

§ 13. Traci moc Zarządzenie Nr 197/2006 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 02 października 2006r. w sprawie polityki rachunkowości Gminy Goleniów.

§ 14. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy Goleniów.

§ 15. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2011r.

Burmistrz Gminy Goleniów

Robert Krupowicz

Opracowała: Aneta Rudnicka-Kiszko

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Aneta Rudnicka-Kiszko 16-03-2011 12:45
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Aneta Rudnicka-Kiszko 31-12-2010
Ostatnia aktualizacja: - 16-03-2011 12:45