Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 20/2013 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie


Zarządzenie Nr 20/2013

Burmistrza Gminy Goleniów

z dnia 30 grudnia 2013 r.

 

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie

 

Na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594, 645 i 1318) zarządza się, co następuje:

 

§ 1. Wprowadza się Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie, stanowiący załącznik do zarządzenia.

 

§ 2. Tracą moc zarządzenia Burmistrza Gminy Goleniów:

  1. Nr 36/2005 z dnia 12 grudnia 2005 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie,

  2. Nr 32/2007 z dnia 7 września 2007 r. zmieniające Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie,

  3. Nr 52/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. o zmianie zarządzenia w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie,

  4. Nr 16/2010 z dnia 5 maja 2010 r. o zmianie zarządzenia w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie,

  5. Nr 7/2011 z dnia 17 stycznia 2011 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie,

  6. Nr 11/2004 z dnia 20 stycznia 2011 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie,

  7. Nr 14/2004 z dnia 1 października 2013 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie.

 

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

 

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 r.

 

 

Burmistrz Gminy Goleniów

Robert Krupowicz

 

 

 

 

Opracowała: Edyta Guzikiewicz

 

 

 

 

 

Załącznik do

Zarządzenia Nr 20/2013

Burmistrza Gminy Goleniów

z dnia 30 grudnia 2013 r.

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU GMINY I MIASTA W GOLENIOWIE

 

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

 

§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie określa:

1) zasady funkcjonowania Urzędu,

2) organizację Urzędu,

3) podział zadań i kompetencji pomiędzy Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza, Sekretarzem, Skarbnikiem oraz poszczególnymi wydziałami, biurami i samodzielnymi stanowiskami w Urzędzie,

4) zakres działania i zadania Urzędu.

 

§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie,

  2. Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Goleniów,

  3. Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy Goleniów,

  4. Zastępcy Burmistrza - należy przez to rozumieć I Zastępcę Burmistrza Gminy Goleniów lub II Zastępcę Burmistrza Gminy Goleniów,

  5. I Zastępcy Burmistrza - należy przez to rozumieć I Zastępcę burmistrza Gminy Goleniów,

  6. II Zastępcy Burmistrza - należy przez to rozumieć II Zastępcę Burmistrza Gminy Goleniów,

  7. Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Goleniów,

  8. Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Goleniów,

  9. Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Goleniowie,

  10. Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie,

  11. wydziale - należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną Urzędu o tej nazwie,

  12. biurze - należy przez to rozumieć wewnętrzne, samodzielne referaty Urzędu działające poza wydziałami,

  13. samodzielnym stanowisku - należy przez to rozumieć stanowisko podległe bezpośrednio Burmistrzowi.

 

§ 3. Przypisania funkcji I Zastępcy Burmistrza oraz II Zastępcy Burmistrza dokonuje Burmistrz w odpowiednich zarządzeniach o powołaniu określonych osób na te stanowiska.

 

§ 4. 1. Urząd jest jednostką organizacyjną Gminy, działającą w formie jednostki budżetowej, przy pomocy której Burmistrz realizuje gminne zadania publiczne, zadania z zakresu administracji rządowej wynikające z ustaw oraz porozumień zawartych z innymi jednostkami administracji publicznej.

2. Urząd działa na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązujących, aktów normatywnych wydawanych przez Radę i Burmistrza, w szczególności Statutu Gminy Goleniów i niniejszego Regulaminu.

 

ROZDZIAŁ II

Zasady funkcjonowania Urzędu

 

 

§ 5. Funkcjonowanie Urzędu opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

 

§ 6. 1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.

2. Zadania Burmistrza określa ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

3. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników samorządowych Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych, z zastrzeżeniem przepisów szczególnych dokonuje Burmistrz.

4. Burmistrz kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika oraz dyrektorów wydziałów i kierowników biur.

5. Burmistrz może powierzyć prowadzenie określonych spraw Zastępcy Burmistrza i Sekretarzowi.

6. W czasie nieobecności Burmistrza jego obowiązki pełni I Zastępca Burmistrza, a w razie łącznej nieobecności Burmistrza i I Zastępcy Burmistrza obowiązki Burmistrza pełni II Zastępca Burmistrza lub osoba przez niego wyznaczona.

7. Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

  1. Sekretarza,

  2. Skarbnika,

  3. Wydziału Finansowego,

  4. Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu,

  5. Biura Rady Miejskiej,

  6. Urzędu Stanu Cywilnego,

  7. Radcy Prawnego,

  8. Pełnomocnika ds. Informacji Niejawnych,

  9. Administratora Bezpieczeństwa Informacji,

  10. Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,

  11. Audytora Wewnętrznego,

  12. Inspektora ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych,

  13. Archiwisty,

  14. Inspektora ds. kadr i szkoleń.

 

§ 7. 1. Zastępca Burmistrza przy wykonywaniu swoich kompetencji i zadań działa w granicach określonych imiennymi pełnomocnictwami i upoważnieniami udzielonymi przez Burmistrza.

2. I Zastępca Burmistrza sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

1) Wydziału Gospodarki Gminnej,

2) Straży Miejskiej,

3) Ośrodka Pomocy Społecznej.

3. II Zastępca Burmistrza sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

1) Wydziału Planowania Przestrzennego, Nieruchomości i Ochrony Środowiska,

2) Wydziału Administracji i Spraw Społecznych.

3. Do zadań Zastępcy Burmistrza należy:

1) wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza,

2) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw,

3) reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Burmistrzem,

4) udzielanie wywiadów i informacji dotyczących Gminy w zakresie ustalonym z Burmistrzem,

5) współdziałanie z dyrektorami wydziałów z zakresie powierzonych spraw.

 

§ 8. 1. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

1) nadzór nad organizacją pracy Urzędu, przestrzegania porządku i dyscypliny pracy,

2) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,

3) sprawowanie nadzoru nad realizacją i przestrzeganiem przez wydziały i biura instrukcji kancelaryjnej, postanowień regulaminów obowiązujących w Urzędzie oraz tajemnicy państwowej i służbowej,

4) organizowanie i prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów, w tym wyborów sołeckich, oraz referendów,

5) udzielanie informacji o kompetencjach organów gminy i instytucjach gminnych,

6) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami Urzędu,

7) prowadzenie spraw związanych z udzielanymi pełnomocnictwami,

8) współpraca, utrzymywanie kontaktów oraz prowadzenie spraw związanych z organizacjami pozarządowymi,

9) koordynowanie współpracy z sołectwami i osiedlami, w tym prowadzenie spraw związanych z funduszem sołeckim,

10) prowadzenie spraw związanych z organizacją imprez masowych, artystycznych i rozrywkowych, zgromadzeń oraz zbiórek publicznych,

11) prowadzenie spraw związanych z interpelacjami i zapytaniami radnych oraz wystąpieniami komisji Rady kierowanymi do Burmistrza,

12) sprawowanie bieżącego nadzoru nad rozpatrywaniem oraz załatwianiem skarg i wniosków,

13) koordynowanie spraw związanych z funkcjonowaniem rad nadzorczych w spółkach z udziałem Gminy,

14) sprawowanie koordynacji nad sprawami związanymi z koniecznością składania oświadczeń majątkowych przez osoby określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych,

15) prowadzenie rejestru gminnych jednostek pomocniczych.

2. Przy wykonywaniu swoich kompetencji i zadań Sekretarz działa w granicach określonych imiennymi pełnomocnictwami i upoważnieniami udzielonymi przez Burmistrza.

§ 9. 1. Skarbnik jest głównym księgowym budżetu.

2. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

1) nadzór i kontrola nad przebiegiem prac dotyczących opracowania projektu budżetu Gminy - w tym części finansowej budżetu zadaniowego Gminy, przyjęcia go i dokonywania w nim zmian,

2) nadzór nad prawidłowością realizacji budżetu Gminy,

3) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,

4) opiniowanie decyzji mających skutki finansowe dla budżetu Gminy,

5) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem rachunkowości, gospodarki finansowej i kasowej Gminy, w tym nad podległymi jednostkami organizacyjnymi,

6) nadzór i kontrola nad prowadzeniem spraw związanych z naliczaniem i poborem podatków i opłat stanowiących dochody Gminy,

7) nadzór nad windykacją należności Gminy,

8) dysponowanie środkami pieniężnymi Gminy zgodnie z decyzjami Burmistrza,

9) opracowywanie sprawozdawczości finansowej, zapewnienie prawidłowości i terminowości oraz zgodności sprawozdań finansowych składanych przez Gminę,

10) przeprowadzanie okresowych kontroli gospodarki finansowej w jednostkach, zakładach budżetowych, jednostkach pomocniczych i podmiotach dotowanych przez Gminę,

11) przeprowadzanie analiz i przygotowywanie sprawozdań o sytuacji finansowej Gminy oraz przedkładanie wniosków, propozycji w przedmiocie gospodarki finansowej Burmistrzowi oraz Radzie,

12) opracowywanie wniosków w sprawach o naruszenie dyscypliny budżetowej podległych jednostek budżetowych,

13) przeprowadzanie procedury wyboru, a następnie współpraca z bankiem prowadzącym podstawowy rachunek Gminy oraz innymi bankami w zakresie m.in. lokowania wolnych środków, emisji obligacji, zaciągania pożyczek i kredytów, udzielania poręczeń i kredytów, udzielania poręczeń i gwarancji,

14) nadzór nad ewidencją składników majątkowych Gminy,

15) kontrolowanie przebiegu rozliczeń inwentaryzacji składników majątkowych jednostek podległych organizacyjnie Gminie.

3. Skarbnik kieruje Wydziałem Finansowym.

4. Skarbnik może udzielać upoważnień do kontrasygnowania oświadczeń woli mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych.

 

ROZDZIAŁ III

Organizacja Urzędu

 

 

§ 10. 1. Strukturę organizacyjną Urzędu tworzą następujące komórki organizacyjne:

  1. wydziały,

  2. biura,

  3. samodzielne stanowiska.

2. W skład Urzędu wchodzą następujące wydziały, którym nadaje się odpowiednie symbole kancelaryjne:

  1. Wydział Administracji i Spraw Społecznych - WAS,

  2. Wydział Finansowy - WF,

  3. Wydział Planowania Przestrzennego, Nieruchomości i Ochrony Środowiska - WPNS,

  4. Wydział Gospodarki Gminnej - WGG,

  5. Wydział Edukacji, Kultury i Sportu - WE.

3. W skład Urzędu wchodzą następujące biura na prawach samodzielnych referatów, którym nadaje się odpowiednie symbole kancelaryjne:

  1. Biuro Rady Miejskiej - BR,

  2. Urząd Stanu Cywilnego - USC,

  3. Straż Miejska - SM.

4. W skład Urzędu wchodzą następujące samodzielne stanowiska, którym nadaje się odpowiednie symbole kancelaryjne:

1) Sekretarz Gminy - SG,

2) Radca Prawny - RP,

3) Audytor Wewnętrzny - AW,

4) Pełnomocnik ds. Informacji Niejawnych - OIN,

5) Administrator Bezpieczeństwa Informacji - ABI,

6) Inspektor ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy - BHP,

7) Inspektor ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych - ZK,

8) Archiwista - AZ,

9) Inspektor ds. kadr i płac - SK.

5. Wydziałami kierują dyrektorzy wydziałów, z zastrzeżeniem § 9 ust. 3.

6. Biurem Rady Miejskiej i Urzędem Stanu Cywilnego kieruje kierownik.

7. Strażą Miejskiej kieruje komendant.

8. Graficzny schemat organizacyjny Urzędu określa załącznik do Regulaminu.

 

§ 11. 1. W celu zapewnienia realizacji zadań o istotnym znaczeniu dla Gminy Burmistrz może:

  1. powołać grupy ekspertów,

  2. powołać zespół zadaniowy.

2. W skład grup ekspertów i zespołów zadaniowych mogą wchodzić pracownicy Urzędu oraz osoby spoza Urzędu.

3. Powołanie grup ekspertów i zespołów zadaniowych może nastąpić;

  1. na czas nieokreślony,

  2. na czas określony potrzebny do wykonania zadania.

4. Pracą grupy ekspertów i zespołu zadaniowego kieruje koordynator.

5. Powołanie grupy ekspertów i zespołu zadaniowego następuje w drodze odrębnego zarządzenia Burmistrza.

 

§ 12. 1. W wydziałach i biurach mogą być tworzone stanowiska zastępcy.

2. W Urzędzie Stanu Cywilnego mogą być tworzone stanowiska zastępcy kierownika.

3. W Straży Miejskiej mogą być tworzone stanowiska zastępcy komendanta.

4. W czasie nieobecności dyrektorów wydziałów i kierowników biur ich obowiązki pełni zastępca, a w przypadku nieutworzenia stanowiska zastępcy - pracownik wyznaczony przez te osoby.

§ 13. Samodzielne stanowiska pracy tworzy się w celu realizacji jednorodnych lub tematycznie wyspecjalizowanych czynności. Samodzielne stanowiska pracy nie wchodzą w skład wydziałów i biur i podlegają bezpośrednio Burmistrzowi.

 

§ 14. Do zadań dyrektorów wydziałów i kierowników biur należy w szczególności:

1) zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań wydziału lub biura wynikających z niniejszego Regulaminu,

2) programowanie działalności wydziału lub biura,

3) załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej w zakresie udzielonych pełnomocnictw,

4) opracowywanie wniosków do projektów programów strategicznych rozwoju Gminy oraz realizacja zadań wynikających z przyjętych programów,

5) opracowywanie wniosków do projektu budżetu Gminy, wniosków do wieloletnich programów inwestycyjnych oraz projektów finansowych dla zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w części dotyczącej wydziału lub biura,

6) dysponowanie środkami pieniężnymi na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza w granicach kwot określonych w budżecie,

7) nadzór nad ustalaniem cen i opłat stanowiących przychody podległych jednostek organizacyjnych Gminy,

8) opracowywanie projektów uchwał Rady oraz realizacja podjętych uchwał,

9) sporządzenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wystąpienia i wnioski komisji Rady,

10) sporządzanie projektów zarządzeń Burmistrza oraz realizacja wydanych zarządzeń,

11) przygotowywanie wniosków o wniesienie sprawy do Burmistrza,

12) współdziałanie z innymi wydziałami i biurami w celu realizacji zadań wymagających uzgodnień,

13) opracowywanie sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych przepisów, zarządzeń, pism okólnych i poleceń Burmistrza oraz Zastępcy Burmistrza,

14) uczestnictwo w sesjach Rady, w posiedzeniach komisji Rady i innych posiedzeniach zgodnie z dyspozycją Burmistrza lub Zastępcy Burmistrza,

15) współdziałanie z organami administracji publicznej, samorządem osiedlowym i sołeckim, organizacjami pozarządowymi,

16) realizacja zadań własnych i zadań zleconych Gminie z zakresu administracji rządowej oraz zadań przejętych przez Gminę z zakresu administracji publicznej na podstawie porozumienia z jej organami,

17) udzielanie wyjaśnień w sprawach skarg i wniosków,

18) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników postanowień regulaminów obowiązujących w Urzędzie oraz tajemnicy państwowej i służbowej,

19) prowadzenie i aktualizacja baz danych w postaci zapisów elektronicznych według kompetencji merytorycznych jednostki,

20) usprawnianie organizacji, metod i form pracy wydziału lub biura,

21) współpraca z Biurem Obsługi Interesanta w szczególności w zakresie wdrażania systemu rejestracji i obiegu dokumentów oraz aktualizacji obowiązujących procedur załatwiania spraw,

22) dbałość o kompetentną i kulturalną obsługę interesantów,

23) współpraca z informatykiem oraz webmasterem w zakresie aktualizacji danych,

24) pozyskiwanie środków pomocowych z funduszy krajowych i zagranicznych i ich wdrażanie w celu usprawnienia zadań realizowanych przez wydział lub biuro,

25) współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów oraz referendów,

26) współudział w przeprowadzanej corocznie inwentaryzacji składników majątkowych,

27) angażowanie się osobiste oraz pracowników kierowanego wydziału lub biura w organizację uroczystości i imprez, w zakresie ustalonym przez Burmistrza, których organizatorem jest Gmina,

28) współudział przy tworzeniu różnych dokumentów programowych i strategicznych Gminy w kontekście właściwego przygotowania Gminy do pozyskiwania środków pozabudżetowych.

 

ROZDZIAŁ IV

Zakres działania wydziałów

 

 

§ 15. Do zadań Wydział Administracji i Spraw Społecznych należy:

1) prowadzenie kancelarii ogólnej oraz rejestru wpływających do Urzędu pism,

2) prowadzenie spraw związanych z ewidencją ludności i wydawaniem dowodów osobistych,

3) sporządzanie spisów wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,

4) organizowanie imprez i uroczystości z udziałem Gminy, współpraca w tym zakresie z właściwymi wydziałami, innymi organizacjami i instytucjami oraz Goleniowskim Domem Kultury i Ośrodkiem Sportu i Rekreacji,

5) prowadzenie Biura Obsługi Interesanta,

6) gospodarka środkami trwałymi i wyposażeniem Urzędu oraz zabezpieczenie potrzeb techniczno - materiałowych Urzędu,

7) administrowanie budynkiem, planowanie remontów, konserwacji urządzeń technicznych, nadzór nad ich realizacją, zabezpieczenie łączności Urzędu,

8) ewidencjonowanie protokołów, wystąpień i zaleceń pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli zewnętrznych Urzędu,

9) współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

10) prowadzenie następujących rejestrów:

a) rejestru gminnych jednostek organizacyjnych,

b) rejestru zarządzeń Burmistrza,

11) współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej,

12) koordynowanie spraw związanych z ochroną zdrowia,

13) koordynowanie spraw informatyki Urzędu,

14) opracowywanie propozycji odnośnie strategii promocji, rozwoju turystyki w Gminie,

15) koordynacja i współudział przy tworzeniu różnych dokumentów programowych i strategicznych Gminy w kontekście właściwego przygotowania Gminy do pozyskiwania środków pozabudżetowych,

16) podejmowanie inicjatyw w dziedzinie promowania osiągnięć Gminy, w szczególności Goleniowskiego Parku Przemysłowego oraz pozyskiwania środków dla ich realizacji,

17) organizowanie imprez, wystaw, prezentacji, konferencji dotyczących promocji, turystyki, kultury i sportu,

18) pisanie projektów, wniosków w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych,

19) realizacja i koordynowanie współpracy zagranicznej Gminy i jej jednostek organizacyjnych oraz innych organizacji i instytucji,

20) utrzymywanie w odpowiednim stanie merytorycznym i właściwej aktualności oficjalnego portalu internetowego Gminy, w szczególności Biuletynu Informacji Publicznej,

21) wspieranie i kreowanie rozwoju turystyki na terenie Gminy,

22) prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie oraz ewidencji pól biwakowych z terenu Gminy Goleniów,

23) kreowanie wizerunku Gminy jako regionu atrakcyjnego turystycznie i gospodarczo,

24) przygotowywanie aplikacji konkursowych dot. np. rankingów samorządów, konkursów gospodarczych, itp.,

25) prowadzenie Ośrodka Dokumentacji Dziejów Ziemi Goleniowskiej „Żółty Domek” w zakresie:

a) zbierania, poszukiwania, katalogowania (w kraju i zagranicą): wspomnień i relacji mieszkańców, księgozbioru naukowego i popularnonaukowego z zakresu historii miasta i regionu, artykułów i wycinków prasowych,kronik, dokumentów ikonograficznych i piśmienniczych, innych pamiątek przeszłości,

b) opracowywania informacji bibliograficznej dotyczącej przeszłości i współczesności miasta (regionu), informacji faktograficznej, pamiątek przeszłości, aktualizowanie strony internetowej, scenariuszy lekcji tematycznych,

c) organizowania: wystaw tematycznych, lekcji historii, spotkań tematycznych, innych inicjatyw.

 

§ 16. Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:

1) prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy i jednostki budżetowej Urząd,

2) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i poborem podatków i opłat stanowiących dochody Gminy, przeprowadzanie kontroli w tym zakresie,

3) prowadzenie gospodarki kasowej, przestrzeganie zasad ochrony wartości pieniężnych,

4) prowadzenie windykacji należności budżetu Gminy,

5) prowadzenie ewidencji składników majątkowych Gminy,

6) sporządzanie, przyjmowanie, nadzór nad obiegiem i sprawdzaniem dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych,

7) prowadzenie centralnego rejestru faktur,

8) naliczanie wynagrodzeń pracowników Urzędu wraz z pochodnymi, należnych zasiłków itp.,

9) prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,

10) opracowywanie sprawozdawczości finansowej, zapewnienie prawidłowości i terminowości oraz zgodności sprawozdań finansowych składanych przez jednostkę Urząd i Gminę,

11) przygotowywanie projektu budżetu Gminy, w tym części finansowej budżetu zadaniowego Gminy, układu wykonawczego budżetu, planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami, harmonogramu realizacji dochodów i wydatków oraz dokonywanie w nich zmian zgodnie z decyzjami Burmistrza,

12) przeprowadzanie analiz i przygotowywanie sprawozdań o sytuacji finansowej Gminy,

13) przeprowadzanie okresowych kontroli gospodarki finansowej w jednostkach, zakładach budżetowych, sołectwach i podmiotach dotowanych przez Gminę,

14) przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji składników majątkowych Urzędu,

15) rozliczanie inkasentów podatków i opłat lokalnych, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym prowadzeniem przez nich kwitariuszy,

współpraca z bankiem prowadzącym rachunek Gminy oraz innymi bankami w zakresie m. in. lokowania wolnych środków, emisji obligacji, zaciągania pożyczek i kredytów, udzielania poręczeń i gwarancji,

16) prowadzenie centralnego rejestru umów zawieranych przez Gminę.

 

§ 17. Do zadań Wydziału Planowania Przestrzennego, Nieruchomości i Ochrony Środowiska należy w szczególności: 
1) prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych i bieżąca obsługa zasobu nieruchomości,

2) regulacja stanów prawnych nieruchomości gminnych,

3) komunalizacja mienia,

4) pozyskiwanie nieruchomości na rzecz gminy w drodze umów cywilno - prawnych,

5) prowadzenie spraw związanych z pierwokupami nieruchomości,

6) ustalanie wysokości odszkodowań za grunty przejęte przez gminę pod drogi,

7) zbywanie gminnych nieruchomości budynkowych, lokalowych, gruntowych,

8) prowadzenie spraw z zakresu użytkowania terenów gminnych przez rodzinne ogrody działkowe,

9) prowadzenie spraw z zakresu użytkowania nieruchomości gminnych przez jednostki pomocnicze Gminy, organizacje pozarządowe,

10) ustalanie wysokości opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntów gminnych i prowadzenie ewidencji tych gruntów,

11) ustalanie wysokości opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości oraz ograniczonych praw rzeczowych na gruntach gminnych,

12) prowadzenie spraw związanych z dzierżawą gruntów komunalnych, w tym ustalanie wysokości czynszu i ewidencja dzierżawców,

13) prowadzenie spraw związanych z użyczaniem i oddawaniem nieruchomości gminnych w trwały zarząd,

14) prowadzenie postępowań w sprawach naliczania opłat adiacenckich,

15) prowadzenie postępowań dotyczących rozgraniczeń i podziałów geodezyjnych,

16) prowadzenie postępowań scaleniowo - podziałowych,

17) prowadzenie spraw związanych ze zmianami przebiegu granicy administracyjnej Gminy Goleniów,

18) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem miejscowości i obiektów fizjograficznych,

19) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów, nadawanie nieruchomościom numeracji porządkowej,

20) współpraca z sołtysami, organizacjami i instytucjami działającymi w sferze i na rzecz rolnictwa,

21) udział w akcjach dotyczących zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,

22) wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstw rolnych,

23) prowadzenie spraw związanych z rolnictwem, ochroną gruntów rolnych, ochroną roślin uprawnych,

24) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,

25) uczestniczenie w pracach wojewódzkich i gminnych komisji klęskowych do spraw rolnictwa,

26) wykonywanie zadań wynikających z ustawy prawo łowieckie,

27) współpraca z Kostrzyńsko- Słubicką Specjalną Strefą Ekonomiczną,

28) prowadzenie spraw przekazanych przez organy administracji samorzadowej,

29) wykonywanie czynności dotyczących zarządu nieruchomościami niemieszkalnymi,

30) inicjowanie zmian w obowiązujących miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego oraz w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Goleniów,

31) prowadzenie spraw związanych z procedurą uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

32) wydawanie decyzji o ustaleniu opłaty planistycznej,

33) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i studium,

34) wydawanie wyrysów i wypisów ze studium uwarunkowań i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

35) opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości w zakresie zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,

36) prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania,

37) opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń, umów w zakresie zadań Wydziału,

38) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie warunków zabudowy i ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego,

39) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,

40) ochrona przyrody oraz ochrona i kształtowanie środowiska w zakresie wynikającym z ustaw prawo ochrony przyrody, prawo ochrony środowiska, o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym w szczególności:

a) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji,

b) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenów innych niż gminne,

c) prowadzenie postępowań w sprawach ustanowienia form ochrony przyrody,

d) wydawanie decyzji nakazujących przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej,

e) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych nieczystości ciekłych i przydomowych oczyszczalni ścieków,

f) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych,

g) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych,

41) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem opieki nad zwierzętami bezdomnymi,

42) kontrolowanie podmiotów gospodarczych i osób fizycznych w ramach zwykłego korzystania ze środowiska,

43) prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami, w tym usuwaniem wyrobów zawierających azbest,

44) wprowadzanie danych o podjętych decyzjach i uchwałach na branżowych portalach internetowych w ramach obowiązków wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,

45) prowadzenie spraw związanych z przebiegiem sieci infrastrukturalnych wspólnie z Wydziałem Gospodarki Gminnej,

46) uczestniczenie w pracach Zespołu Uzgodnień Dokumentacji pod kątem planowania przestrzennego,

47) stała współpraca z wydziałami i biurami Urzędu w zakresie formy planistycznej reklam, elewacji budynków oraz lokalizacji pomników, posągów i rzeźb na terenie Gminy.

 

§ 18. Do zadań Wydziału Gospodarki Gminnej należy w szczególności:

1) przygotowywanie, realizacja i rozliczanie inwestycji i remontów, których inwestorem jest Gmina,

2) nadzór nad realizacją wskazanych przez Burmistrza inwestycji gminnych prowadzonych przez jednostki organizacyjne,

3) współudział w realizacji spraw związanych ze współfinansowaniem inwestycji gminnych ze środków zewnętrznych,

4) współudział w realizacji spraw związanych z dofinansowaniem społecznych inicjatyw lokalnych,

5) współudział w opracowywaniu projektów dotyczących strategii inwestycyjnej gminy, projektów wieloletnich programów inwestycyjnych i rocznych planów inwestycji i remontów w tym inwestycji związanych z budową, utrzymaniem i ochroną dróg oraz obiektów mostowych,

6) prowadzenie spraw organizacyjnych związanych z przygotowaniem i prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, na podstawie materiałów przygotowanych przez osoby merytorycznie odpowiedzialne w danym wydziale,

7) realizacja polityki mieszkaniowej Gminy,

8) prowadzenie spraw dodatków mieszkaniowych,

9) nadzór związany z funkcjonowaniem gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej,

10) nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego,

11) wdrażanie programów pomocowych w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,

12) nadzór nad utrzymaniem czystości oraz urządzeń sanitarnych,

13) bieżące funkcjonowanie infrastruktury technicznej Gminy, koordynowanie działań w zakresie gospodarki energetycznej, cieplnej, gazowniczej oraz telekomunikacji,

14) nadzór nad utrzymaniem i zarządzaniem zielenią na terenach komunalnych oraz zakładanie i utrzymanie lasów komunalnych i zarządzanie nimi,

15) zakładanie, utrzymanie, rozszerzanie i likwidowanie cmentarzy komunalnych,

16) planowanie, organizacja i zarządzanie miejską komunikacją zbiorową,

17) prowadzenie spraw związanych zajęciem pasa drogowego oraz reklam umieszczanych w pasie drogowym,

18) utrzymanie i ochrona dróg gminnych i powiatowych będących w zarządzaniu gminnym,

19) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,

20) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,

21) wydawanie decyzji o włączeniu do drogi,

22) uzgodnienia związane z gospodarką i zarządzaniem drogami,

23) prowadzenie spraw związanych z targowiskami, handlem i usługami,

24) prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej,

25) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

26) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na przewóz osób,

27) współdziałanie w podejmowaniu działań na rzecz aktywizacji lokalnego rynku pracy,

28) współpraca ze spółkami, których organem założycielskim jest Gmina w zakresie gromadzenia dokumentacji dotyczącej spółek, która kierowana jest do wydziału (umowy, uchwały, korespondencja),

29) realizacja umów zawieranych przez Gminę w zakresie dotyczącym zamówień publicznych w sprawach należących do właściwości wydziału,

30) współpraca w sprawach związanych z przebiegiem sieci infrastrukturalnych z Wydziałem Planowania Przestrzennego, Nieruchomości i Ochrony Środowiska,

31) prowadzenie spraw związanych z melioracją gruntów,

32) monitoring planowanych do realizacji inwestycji w zakresie przygotowania odpowiedniej i prawidłowo wykonanej dokumentacji technicznej, studiów wykonalności, pozwoleń i innych dokumentów, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi oraz przepisami prawa polskiego i Unii Europejskiej,

33) prowadzenie spraw wiązanych z targowiskami, handlem i usługami,

34) prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej, zmian we wpisie, informacji o zawieszeniu wykonywania działalności, informacji o wznowieniu wykonywania działalności i wykreśleniu wpisu z ewidencji (wysyłanie zaświadczeń i decyzji do Urzędu Statystycznego, Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego),

35) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

36) prowadzenie spraw związanych z transportem drogowym: wydawanie licencji na przewóz osób taksówką osobową, wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym osób,

37) prowadzenie spraw związanych z transportem zbiorowym,

38) koordynowanie działań w ramach potrzeb infrastrukturalnych Gminy,

39) nadzór związany z funkcjonowaniem kanalizacji deszczowej na terenie Gminy,

40) opiniowanie lokalizacji inwestycji celu publicznego i warunków zabudowy w ramach współpracy z Wydziałem Planowania Przestrzennego, Nieruchomości i Ochrony Środowiska,

41) opiniowanie dla Wydziału Planowania Przestrzennego, Nieruchomości i Ochrony Środowiska, nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży z zasobów własności Gminy,

42) współpraca z Wydziałem Edukacji, Kultury i Sportu w zakresie organizacji i utrzymania szkolnych przystanków autobusowych,

43) współpraca ze Strażą Miejską w zakresie zajmowania pasa drogowego i kontroli stanu sanitarno-porządkowego na terenie miasta i Gminy,

44) współpraca z Wydziałem Planowania Przestrzennego, Nieruchomości i Ochrony Środowiska, w kwestii wycinki drzew i krzewów, gospodarki odpadami i utrzymaniem czystości na terenie miasta i Gminy,

45) uczestnictwo w prowadzonych przez Burmistrza i jego Zastępców przyjęciach klientów i monitoring wynikłych spraw (wydawanie dyspozycji będących przedmiotem spraw właściwym osobom),

46) realizacja polityki mieszkaniowej Gminy, w tym m. in.:

a) współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie: umorzeń, rozkładania na raty spłat zaległości najemców gminnych lokali mieszkalnych oraz współpraca z Radcą Prawnym w zakresie przygotowania dokumentacji sądowej dotyczącej eksmisji najemców,

b) nadzór nad realizacją zadań Zarządcy gminnego zasobu lokalowego wyłonionego w drodze postępowania przetargowego,

c) współdziałanie z Zarządcą gminnego zasobu lokalowego, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie i innymi instytucjami w kwestii wskazania możliwości pomocy najemcom gminnych lokali mieszkalnych w kosztach utrzymania lokali,

d) współdziałanie z Zarządcą gminnego zasobu lokalowego i współpraca ze wszystkimi administracjami działającymi na terenie miasta i Gminy w sprawach lokalowych,

e) współpraca z Zarządcą gminnego zasobu lokalowego w kwestii remontów i modernizacji zasobu,

f) współpraca i czynny udział w pracach Społecznej Komisji Mieszkaniowej,

g) bieżąca ewidencja i realizacja spraw w zakresie przydziałów lokali socjalnych i tymczasowych pomieszczeń wynikających z wyroków sądowych oraz współdziałanie z Komornikiem i Zarządcami w sprawach realizacji tych wyroków.

 

§ 19. Do zadań Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu należy w szczególności :

1) prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez Gminę funkcji organu prowadzącego szkoły i przedszkola,

2) prowadzenie ewidencji:

a) szkół i przedszkoli niepublicznych prowadzonych przez inne podmioty niż Gmina,

b) szkół i przedszkoli publicznych prowadzonych przez inne podmioty niż Gmina,

c) żłobków i klubów dziecięcych,

3) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji podmiotom, o których mowa w pkt 2,

4) prowadzenie spraw budżetu Gminy - w części oświatowej,

5) scalanie budżetów zadaniowych jednostek podległych, koordynacja i monitoring,

6) prowadzenie spraw nauczycieli związanych z doskonaleniem zawodowym, awansem zawodowym, nagrodami Burmistrza oraz nagrodami i medalami resortowymi,

7) prowadzenie spraw związanych z Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy dla Pracowników Nie Będących Nauczycielami, Zatrudnionych w Szkołach i Placówkach Oświatowych Prowadzonych przez Gminę Goleniów,

8) prowadzenie spraw związanych z dowozami szkolnymi oraz współpraca z Wydziałem Gospodarki gminnej i innymi gminami w tym zakresie,

9) realizacja i koordynowanie oświatowych programów, grantów, konkursów tematycznych na szczeblu gminnym, powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim,

10) prowadzenie zadań związanych z Systemem Informacji Oświatowej,

11) prowadzenie zadań wynikających z obowiązku nauki uczniów w wieku od 16 do 18 lat,

12) kształtowanie struktury gminnej sieci szkół i przedszkoli,

13) koordynowanie funkcjonowania oraz nadzór i kontrola działalności publicznych szkół podstawowych, gimnazjów i przedszkoli prowadzonych przez Gminę,

14) sprawowanie nadzoru nad żłobkami i klubami dziecięcymi w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki,

15) koordynowanie, nadzór, monitoring i ewaluacja zadań wynikających ze „Strategii Rozwoju Systemu Edukacji w Gminie Goleniów na lata 2009 - 2018”,

16) koordynowanie działań związanych z bieżącym utrzymaniem infrastruktury przedszkoli, szkół oraz instytucji kultury we współpracy z Wydziałem Gospodarki Gminnej,

17) nadzór nad działalnością gminnych instytucji kultury: Goleniowskiego Domu Kultury i Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Goleniowie,

18) prowadzenie rejestru instytucji kultury,

19) nadzór nad działalnością Ośrodka Sportu i Rekreacji w Goleniowie,

20) prowadzenie spraw związanych z realizacja zadań Gminy wynikających z ustawy o sporcie,

21) koordynowanie, nadzór, monitoring i ewaluacja zadań wynikających z „Programu Rozwoju Kultury Fizycznej w Gminie Goleniów na lata 2010 - 2025”;

22) organizacja spotkań, narad i uroczystości wynikających z potrzeb środowiska oświaty, kultury i sportu oraz współpraca w tym zakresie z Wydziałem Administracji i Spraw Społecznych,

23) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów Burmistrza,

24) prowadzenie spraw związanych z refundacją kosztów kształcenia pracowników młodocianych, współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną , Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Sanepidem, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Starostwem Powiatowym w Goleniowie, Kuratorium Oświaty, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, Wojewódzkim Urzędem Pracy.

 

ROZDZIAŁ V

Zakres działania biur i samodzielnych stanowisk

 

§ 20. Do zadań Biura Rady Miejskiej należy w szczególności:

1) obsługa merytoryczna i prawna oraz organizacyjno - techniczna Rady, jej komisji, Przewodniczącego Rady i klubów radnych,

2) sporządzanie protokołów z sesji Rady, posiedzeń i kontroli komisji oraz opracowywanie i sporządzanie materiałów dokumentacyjnych, w tym interpelacji i wniosków radnych, wniosków i opinii komisji, wystąpień Przewodniczącego Rady i przekazywanie ich do realizacji,

3) opracowywanie projektów uchwał Rady wnoszonych przez radnych i komisje Rady,

4) opracowywanie ostatecznego kształtu uchwał podjętych przez Radę, przedkładanie ich do podpisu prowadzącemu obrady oraz przekazywanie do realizacji Burmistrzowi,

5) przesyłanie uchwał Rady do Wojewody Zachodniopomorskiego i Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego,

6) zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu przez nich mandatu,

7) prowadzenie spraw osobowych radnych,

8) obsługa organizacyjno-biurowa Kapituły ds. nadawania tytułów Honorowego Obywatela i Zasłużonego Mieszkańca Gminy Goleniów,

9) prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników sądowych,

10) udostępnianie uchwał Rady, protokołów z sesji i posiedzeń komisji oraz innych dokumentów Rady zawierających informacje o sprawach publicznych,

11) przygotowywanie sesji, posiedzeń komisji, spotkań i narad organizowanych przez Radę i Przewodniczącego Rady Miejskiej,

12) prowadzenie rejestrów:

  1. uchwał Rady,

  2. wniosków i opinii komisji Rady,

  3. interpelacji i wniosków radnych,

  4. Honorowych Obywateli i Zasłużonych Mieszkańców Gminy Goleniów,

e) wniosków o udostępnienie przetworzonych dokumentów Rady stanowiących informacje o sprawach publicznych.

 

§ 21. Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

1) wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego lub zaświadczeń,

2) sporządzanie aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów oraz skorowidzów alfabetycznych tych aktów,

3) przyjmowanie oświadczeń o:
a) wyborze imienia (imion) dla dziecka,
b) zmianie imienia (imion) dziecka,
c) uznaniu ojcostwa dziecka poczętego lub narodzonego,
d) nadaniu dziecku nazwiska męża matki lub żony męża,
e) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,

4) prowadzenie postępowań oraz wydawanie decyzji w sprawie :

a) wpisania do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,

b) odtworzenia lub ustalenia aktu stanu cywilnego,

c) uzupełnienia o brakujące dane lub sprostowania oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego,

d) zmiany imienia i nazwiska w trybie administracyjnym,

5) wydawanie zezwolenia na skrócenie miesięcznego okresu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,

6) przyjmowanie zapewnień przewidzianych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego oraz wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego :

a) wyznaniowego ze skutkami cywilnoprawnymi,

b) za granicą,

7) przyjmowanie w uroczystej formie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński,

8) prowadzenie postępowań w sprawie uznania zagranicznych wyroków rozwodowych,

9) bieżąca aktualizacja ksiąg stanu cywilnego, ich przechowywanie i konserwacja,

10) prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego i przekazywanie ponad 100 - letnich ksiąg stanu cywilnego do Archiwum Państwowego,

11) prowadzenie i przekazywanie Urzędowi Statystycznemu oraz Zachodniopomorskiemu Urządowi Wojewódzkiemu sprawozdawczości statystycznej w zakresie rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów,

12) organizowanie jubileuszu 50-lecia zawarcia związku małżeńskiego,

13) sporządzanie testamentu alograficznego,

14) współpraca z biurami ewidencji ludności, dowodami osobistymi, sądami na terenie kraju oraz z urzędami stanów cywilnego i placówkami dyplomatycznymi na terenie kraju i za granicą, w zakresie spraw prowadzonych przez Urząd Stanu Cywilnego.

 

§ 22. Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności:

1) dbałość o zgodne z przepisami prawa działanie Urzędu i jednostek podległych,

2) udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w sprawie stosowania prawa,

3) opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów normatywnych, umów cywilnoprawnych,

4) udzielanie porad prawnych dotyczących obowiązującego prawa oraz informacji o kierunkach w orzecznictwie na potrzeby Urzędu,

5) przygotowywanie i prowadzenie spraw sądowych,

6) występowanie w charakterze pełnomocnika Burmistrza w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,

7) pomoc w redagowaniu pism, których treść może mieć wpływ na wynik ewentualnego procesu.

 

§ 23. Do zadań Pełnomocnika ds. Informacji Niejawnych należy w szczególności:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

2) ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,

3) kontrola ochrony informacji niejawnych, przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,

4) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych,

5) opracowywanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,

6) prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych.

 

§ 24. Do zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji należy w szczególności:

1) współpraca z wydziałami i biurami w zakresie rozpoznawania ich potrzeb, wdrażania i eksploatacji systemów informatycznych,

2) współpraca z właścicielami oprogramowania lub wdrażającymi oprogramowanie w zakresie doskonalenia jego parametrów,

3) dbanie o bezpieczeństwo działania sieci komputerowej i przeciwdziałanie ingerencjom z zewnątrz,

4) udzielanie pomocy pracownikom obsługującym stanowiska w zakresie szkolenia i bieżącej eksploatacji,

5) bieżąca kontrola działania sieci komputerowej i reagowanie w wypadku awarii,

6) archiwizowanie baz danych,

7) opracowywanie wniosków z zakresu rozwoju lub modernizacji eksploatowanych systemów informatycznych,

8) współpraca z Wydziałem Administracji i Spraw Społecznych w utrzymaniu w aktualności i dbaniu o właściwy poziom stron internetowych.

 

§ 25. Do zadań Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy w szczególności:

  1. prowadzenie w Urzędzie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy,

  2. stwierdzanie zagrożeń zawodowych,

  3. przeprowadzanie kontroli warunków pracy,

  4. zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,

  5. przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,

  6. szkolenie pracowników Urzędu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

  7. sprawowanie koordynacji w zakresie szkoleń związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy dotyczących kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

  8. rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,

  9. prowadzenie następujących rejestrów:

  1. rejestru wypadków przy pracy,

  2. rejestru wypadków w drodze do pracy,

  1. udział w dochodzeniach powypadkowych,

  2. dokonywanie okresowej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie,

  3. współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy,

13) inicjowanie i rozwijanie na terenie Urzędu różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.

 

§ 26. Do zadań Audytora Wewnętrznego należy w szczególności:

1) prowadzenie analizy ryzyka dla podległego obszaru,

2) wykonywanie i stała aktualizacja analizy potrzeb audytu dla podległego obszaru,

3) opracowanie rocznego i wieloletniego planu audytu,

4) badanie i ocena adekwatności i efektywności systemu kontroli wewnętrznej jednostek audytowanych.

5) przeprowadzanie następujących audytów:

a) audytu finansowego,

b) audytu systemu,

c) audytu gospodarności,

6) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych audytów,

7) monitorowanie wdrożenia rekomendacji z poprzednich audytów,

8) sporządzanie rocznego sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni,

9) prowadzenie ewidencji przeprowadzonych audytów,

10) prowadzenie akt bieżących,

11) prowadzenie i aktualizacja akt stałych.

12) przygotowanie i aktualizowanie Księgi procedur,

13) współdziałanie z komórką upoważnioną do przeprowadzania kontroli wewnętrznej w jednostce audytowanej,

14) współpraca z audytorami oraz kontrolerami zewnętrznymi,

15) udział w zarządzaniu projektami przygotowywanymi w jednostkach audytowanych,

16) prowadzenie ewidencji wydawanych przez Burmistrza upoważnień do przeprowadzenia audytu wewnętrznego.

 

§ 27. Do zadań Inspektora ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych należy:

1) prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym w szczególności:

a) realizacja zadań określonych przepisami prawa związanych z funkcjonowaniem Gminnego Centrum Reagowania,

b) zapewnienie obsługi Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,

c) koordynowanie działań komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożenia środowiska i bezpieczeństwa państwa,

d) utrzymanie całodobowej służby dyżurnej i monitorowania aktualnej sytuacji na terenie gminy, Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego na bieżąco współpracuje z Komendantem Straży Miejskiej,

e) prowadzenie spraw związanych ze współpracą z inspekcjami i strażami,

2) prowadzenie spraw w zakresie obronności, w tym w szczególności:

a) wykonywanie, na obszarze Gminy, zadań wyznaczonych przepisami prawa dotyczących obronności kraju, obrony cywilnej oraz bezpieczeństwa publicznego,

b) koordynowanie i nadzorowanie przygotowań gospodarczo - obronnych przez gminne jednostki organizacyjne w zakresie dostaw, usług i innych świadczeń na rzecz Sił Zbrojnych,

c) prowadzenie działań prewencyjnych realizowanych w ramach przyjętych planów, programów,

d) rejestracja przedpoborowych i pobór do wojska.

 

§ 28. Do zadań Archiwisty należy w szczególności:

1) organizowanie archiwizacji dokumentacji gromadzonej w Urzędzie,

2) przechowywanie i zabezpieczanie przyjętej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,

3) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i nadzór w zakresie udzielania wiążących wyjaśnień i pouczeń w sprawie klasyfikacji akt i przekazywania ich do archiwum,

4) przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,

5) nadzór nad prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych, w szczególności w doborze klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw.;

 

§ 29. Do zadań Inspektora ds. kadr i szkoleń należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji osobowej, zatrudniania, awansowania, nagradzania i karania oraz zwalniania pracowników,

2) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,

3) prowadzenie spraw i przygotowywanie wniosków w zakresie powołania i odwołania kierowników zakładów i jednostek organizacyjnych,

4) prowadzenie dokumentacji w zakresie zawierania umów i prowadzenie ewidencji na prace dodatkowe i zlecone,

5) prowadzenie spraw z zakresu emerytur i rent pracowniczych oraz ubezpieczeń społecznych,

6) sporządzanie obowiązujących sprawozdań statystyczno - analitycznych z zakresu realizacji spraw kadrowych,

7) prowadzenie dokumentacji związanej ze szkoleniem i dokształcaniem zawodowym pracowników Urzędu i zakładów oraz jednostek podporządkowanych,

8) kontrola nad przestrzeganiem przez pracowników porządku i dyscypliny pracy,

9) prowadzenie ewidencji czasu pracy, urlopów wypoczynkowych i innych nieobecności pracowników,

10) wypisywanie, prostowanie świadectw pracy dla pracowników zwolnionych, których akta osobowe znajdują się w archiwum zakładowym,

11) wydawanie opinii pracownikom Urzędu oraz osobom odbywającym praktykę zawodową,

12) sprawowanie koordynacji nad sprawami związanymi ze składaniem oświadczeń majątkowych oraz innych oświadczeń przez osoby określone ustawą o samorządzie gminnym.

 

 

ROZDZIAŁ VI

Zasady działania Straży Miejskiej

 

§ 30. Do zadań Straży Miejskiej należy w szczególności:

1) patrolowanie zagrożonych rejonów Gminy,

2) podejmowanie interwencji w zakresie ochrony spokoju i porządku w miejscach publicznych,

3) kontrolowanie przestrzegania oraz egzekwowanie wykonywania przepisów w zakresie ochrony porządku publicznego wynikających z ustaw i aktów prawa miejscowego, a w szczególności :

a) porządku i czystości na terenie Gminy,

b) wykonywanie zadań i obowiązków przez administratorów, gospodarzy i właścicieli lokali pod względem utrzymywania porządku i czystości,

c) porządku i estetyki obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,

d) oznakowania i oświetlenia ulic oraz posesji, w tym znaków drogowych, jak również estetyki miejsc plakatowania i ogłoszeń,

e) prowadzenia handlu obnośnego, obwoźnego, na targowiskach i placach targowych,

f) przestrzegania przepisów wynikających z ustawy o ochronie zwierząt oraz z aktów prawa miejscowego,

g) stosowania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

4) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w prawie o ruchu drogowym,

5) zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia, albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem, przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,

6) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa oraz utrzymania porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,

7) udzielanie pomocy w zakresie ratowania życia i zdrowia ofiarom wypadków lub innych zdarzeń losowych,

8) udział w ochronie obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,

9) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb Gminy,

10) zwalczanie wykroczeń poprzez :

a) udzielanie pouczeń,

b) nakładanie grzywien w postępowaniu mandatowym,

c) dokonywanie czynności wyjaśniających oraz sporządzanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia do sądu lub innych organów,

d) działania prewencyjne,

11) ujęcie osób stwarzających w sposób oczywisty zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia i niezwłoczne doprowadzanie ich do Policji,

12) prowadzenie komputerowej bazy danych oznakowanych psów na terenie Gminy,

13) obsługa monitoringu miejskiego.

 

ROZDZIAŁ VII

Zasady ogólne podpisywania dokumentów

 

 

§ 31. 1. Do podpisu Burmistrza zastrzega się w szczególności:

1) korespondencję kierowaną do organów władzy, w szczególności Prezydenta Rzeczpospolitej, Prezesa Rady Ministrów, Marszałka Sejmu, Marszałka Senatu, oraz kierowników naczelnych i centralnych organów państwowych,

2) protokoły kontroli przeprowadzanych w Urzędzie przez uprawnione organy, korespondencję do Najwyższej Izby Kontroli oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej,

3) pisma, dokumenty i akty administracyjne należące do wyłącznej właściwości Burmistrza,

4) dokumenty i pisma każdorazowo zastrzeżone przez Burmistrza do jego podpisu,

5) pisma o charakterze ogólnym kierowane do organów wykonawczych oraz organów stanowiących i kontrolnych jednostek samorządu terytorialnego,

6) odpowiedzi na wnioski posłów i senatorów,

7) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące działalności Urzędu.

 

§ 32. Zastępca Burmistrza podpisuje w szczególności:

1) pisma i dokumenty w sprawach należących do zadań Zastępcy Burmistrza,

2) umowy cywilnoprawne, akty administracyjne w ramach udzielonego upoważnienia,

3) wszystkie pisma w przypadku nieobecności Burmistrza,

4) odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

 

§ 33. Skarbnik podpisuje pisma, dokumenty oraz akty administracyjne w sprawach należących do jego właściwości wynikającej z przepisów prawa z zadań powierzonych przez Burmistrza.

 

§ 34. Sekretarz podpisuje pisma, dokumenty w sprawach należących do zadań Sekretarza.

 

§ 35. 1. Dyrektorzy wydziałów oraz kierownicy biur:

1) aprobują wstępnie pisma w sprawach zastrzeżonych dla Burmistrza oraz należących do kompetencji Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,

2) podpisują pisma w sprawach należących do zakresu działania wydziałów i biur z wyjątkiem zastrzeżonych dla Burmistrza, należących do zadań Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,

3) podpisują dokumenty w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej wydziału lub biura oraz zakresu zadań poszczególnych stanowisk pracy i pracowników,

4) podpisują akty administracyjne w ramach udzielonych upoważnień,

5) aprobują uchwały, zarządzenia, umowy w sprawach należących do ich wydziałów i biur.

2. Pracownicy opracowujący pisma parafują je swoim podpisem umieszczonym pod tekstem z lewej strony na jednej z kopii pisma.

 

§ 36. Pracownicy samodzielni podpisują pisma, dokumenty w sprawach należących do ich właściwości z wyjątkiem spraw zastrzeżonych dla Burmistrza.

 

ROZDZIAŁ VIII

Obieg dokumentów

 

 

§ 37. 1. Organizację prac kancelaryjnych Urzędu, obieg korespondencji i dokumentów, a także sposób gromadzenia, przechowywania i ewidencjonowania oraz udostępniania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej określają:

1) rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,

2) instrukcja obiegu i kontroli dokumentów księgowych Urzędu Gminy i Miasta Goleniów - wprowadzona załącznikiem Nr 12 do zarządzenia Nr 244/2010 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 31 grudnia 2010 r. w sprawie polityki rachunkowości Gminy Goleniów,

3) zarządzenie wewnętrzne Nr 7/2004 Burmistrza Gminy Goleniów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie ustalenia zasad prowadzenia dokumentacji wewnętrznej w Straży Miejskiej w Goleniowie.

2. Czynności o charakterze przygotowawczym i techniczno - kancelaryjnym wykonują komórki organizacyjne Urzędu we własnym zakresie.

3. W komunikacji wewnętrznej można wykorzystywać drogą elektroniczną przekazywanie informacji oraz dokumentów. Szczegółowe zasady oraz tryb takiej komunikacji oraz archiwizacje zasobu informatycznego, w tym dokumentów tworzonych na nośnikach elektronicznych zostaną opracowane przez Burmistrza w drodze odrębnego zarządzenia.

 

ROZDZIAŁ IX

Zasady udzielania pełnomocnictw i upoważnień

 

 

§ 38. W uzasadnionych przepisami prawa przypadkach, związanych z charakterem wykonywanych zadań i czynności - pracownikom Urzędu i jednostek organizacyjnych mogą zostać udzielone upoważnienia lub pełnomocnictwa Burmistrza, do realizacji czynności określonych ich treścią.

 

§ 39. Upoważnienie Burmistrza wydawane jest na podstawie ustawy o samorządzie gminnym, przepisów z zakresu administracji publicznej, a także przepisów prawa miejscowego nakładających na Burmistrza obowiązki i uprawnienia.

 

§ 40. Pełnomocnictwo Burmistrza wydawane jest na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego oraz przepisów z zakresu administracji publicznej tak stanowiących.

 

§ 41. 1. Rejestr pełnomocnictw i upoważnień prowadzi Sekretarz.

2. Kopię udzielonego pełnomocnictwa lub upoważnienia oraz dokument o ich cofnięciu włącza się do akt osobowych pracownika.

 

§ 42. Przy wszystkich czynnościach prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych Gminy, bezwzględnie wymagana jest kontrasygnata Skarbnika lub osoby przez niego upoważnionej.

 

ROZDZIAŁ X

Zasady wydawania aktów prawnych i poleceń służbowych

 

 

§ 43. Burmistrz wydaje następujące akty prawne:

1) zarządzenia wydawane jako akty organu, na podstawie przepisu prawa upoważniającego do uregulowania danego zakresu spraw lub wyznaczającego zadania albo kompetencje, w celu realizacji zadań Gminy oraz jako wewnętrzne akty kierownika Urzędu, na podstawie przepisu prawa upoważniającego do uregulowania danego zakresu spraw lub wyznaczającego zadania albo kompetencje, z zakresu kierowania Urzędem odnoszące się do spraw wewnętrznych Urzędu,

2) pisma okólne - wydawane w celu ujednolicenia metod pracy w Urzędzie, zawierające reguły postępowania w określonych sytuacjach, skierowane do określonego kręgu adresatów w Urzędzie,

3) decyzje i postanowienia w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

 

§ 44. 1. Burmistrz może udzielić Zastępcy Burmistrza upoważnienia do wydawania zarządzeń w jego imieniu, w zakresie spraw powierzonych mu do prowadzenia.

2. Pisma okólne, o których mowa w § 43 pkt 2 wydają oprócz Burmistrza - Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik, dyrektorzy wydziałów i kierownicy biur oraz pracownicy samodzielni, każdy w zakresie podlegającego im przedmiotowego obszaru działania.

3. Burmistrz może udzielić innym pracownikom Urzędu upoważnienia do wydawania w jego imieniu decyzji, o których mowa w § 43 pkt 3.

 

§ 45. 1. Burmistrz, Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik, dyrektorzy wydziałów i kierownicy biur mogą wydawać również polecenia służbowe w konkretnie określonych sprawach, nakazując wykonanie określonych czynności, skierowane do podległych służbowo pracowników i wiążące wskazanego w nich adresata.

2. Polecenie służbowe winno zawierać numer, nazwę wydającego, datę wydania, treść polecenia, adresata polecenia, termin wykonania polecenia, podpis wydającego polecenie, z podaniem jego stanowiska służbowego (pieczęć).

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ XI

Zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków

 

 

§ 46. 1. Zasady postępowania w sprawach wnoszonych skarg i wniosków oraz terminy ich załatwiania określa Kodeks postępowania administracyjnego oraz odpowiednie przepisy szczególne.

2. Koordynację zadań związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg i wniosków w Urzędzie zapewnia Sekretarz.

 

§ 47. 1. Skargi i wnioski mogą być składane do Urzędu w formie pisemnej lub ustnie do protokołu.

2. Skargi i wnioski podlegają obowiązkowej rejestracji w centralnym rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez Sekretarza, bez względu na formę i miejsce złożenia.

3. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne komórki organizacyjne Urzędu, zakres udziału każdej z nich w przygotowaniu odpowiedzi i sposób współdziałania określa Burmistrz.

4. Czynności dotyczące rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków, w tym w szczególności:

1) przyjmowania skarżących i wnioskodawców,

2) badanie zasadności składanych skarg i wniosków,

3) przygotowywanie projektu odpowiedzi skarżącemu lub wnioskodawcy

są realizowane przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu.

5. Szczegółowy tryb postępowania ze skargami i wnioskami składanymi do Urzędu określa Instrukcja w sprawie organizacji przyjmowania, ewidencjonowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków składanych do Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie.

 

ROZDZIAŁ XII

Tryb udzielania odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz na wystąpienia komisji Rady

 

 

§ 48. 1. Interpelacje i wnioski radnych oraz wystąpienia komisji Rady kierowane do Burmistrza ewidencjonuje Sekretarz.

2. Sekretarz koordynuje prace wydziałów i biur w zakresie terminowości przygotowania odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz na wystąpienia komisji Rady.

3. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz na wystąpienia komisji Rady po ich akceptacji podpisuje I Zastępca Burmistrza.

4. Szczegółowy tryb postępowania w sprawie udzielania odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz na wystąpienia komisji Rady określa Instrukcja w sprawie trybu udzielania odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz na wystąpienia komisji Rady.

 

ROZDZIAŁ XIII

Oceny kwalifikacyjne pracowników

 

 

§ 49. Status prawny pracowników Urzędu określa ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

 

§ 50. 1. Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym podlega okresowym ocenom kwalifikacyjnym, dokonywanym przez bezpośredniego przełożonego.

2. W ocenie kwalifikacyjnej uwzględnia się m. in. :

1) kwalifikacje i przygotowanie zawodowe,

2) inicjatywę w pracy oraz podnoszenie własnych kwalifikacji,

3) realizację zadań nałożonych na pracownika,

4) umiejętności umacniania zaufania do organów samorządowych oraz autorytetu Urzędu,

5) przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.

3. Ocena jest sporządzana co najmniej raz na dwa lata.

4. Ocena dokonywana jest na piśmie, a jej treść podaje się do wiadomości zainteresowanego pracownika.

5. Zasady oraz tryb oceny pracowników zatrudnionych w Urzędzie określa odrębne zarządzenie Burmistrza.

 

ROZDZIEŁ XIV

Działalność kontrolna w Urzędzie

 

 

§ 51. 1. Kontrola obejmuje czynności polegające na sprawdzeniu kierunków działania, doboru środków i wykonania zadań przez wydziały i biura Urzędu oraz jednostki organizacyjne Gminy.

2. Celem kontroli jest w szczególności:

1) zbieranie i przestawienie Burmistrzowi bieżącej, obiektywnej informacji niezbędnej do doskonalenia działalności Urzędu oraz jednostek organizacyjnych Gminy,

2) badanie zgodności działania z obowiązującymi przepisami prawa oraz ocena procesów gospodarczych i innych rodzajów działalności służących zaspokajaniu potrzeb mieszkańców Gminy,

3) ujawnianie niesprawnej organizacji pracy, niegospodarności, marnotrawstwa mienia,

4) ustalanie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również, osób za nie odpowiedzialnych oraz wskazywanie sposobów i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień,

5) analizowanie stopnia wykonania zaleceń pokontrolnych, przeprowadzanie rekontroli oraz wykorzystywanie materiałów pokontrolnych dla doskonalenia działalności Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy,

6) analizowanie i przedstawienie Burmistrzowi informacji o stopniu wykorzystania przez wydziały i biura Urzędu oraz jednostki organizacyjne Gminy materiałów pokontrolnych innych podmiotów uprawnionych do kontroli.

 

§ 52. System kontroli w Urzędzie obejmuje kontrolę wewnętrzną i kontrolę zewnętrzną.

 

§ 53. 1. Kontrolę wewnętrzną sprawują:

1) dyrektorzy wydziałów oraz kierownicy biur w stosunku do pracowników wydziału,

2) Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych,

3) Radca Prawny,

4) zespoły powoływane doraźnie w zakresie ustalonym przez Burmistrza.

2. Czynności kontrolne wykonują również zgodnie z podziałem zadań i kompetencji Burmistrz, Zastępca Burmistrza, Sekretarz i Skarbnik.

3. Kontrola wewnętrzna w Urzędzie prowadzona jest jako:

1) kontrola wstępna, która ma na celu zapobieganie niepożądanym lub nielegalnym działaniom,

2) kontrola bieżąca, polegająca na badaniu czynności i operacji w toku ich wykonywania,

3) kontrola następna, obejmująca badanie stanu faktycznego i dokumentów, odzwierciedlających czynności już wykonane.

4. W razie ujawnienia, w toku wykonywania kontroli wstępnej, nieprawidłowości kontrolujący:

1) zwraca bezzwłocznie nieprawidłowo sporządzone dokumenty z wnioskiem o dokonanie zmian lub uzupełnień,

2) odmawia podpisu dokumentów nierzetelnie sporządzonych, nieprawidłowych lub dotyczących działań sprzecznych z przepisami.

5. W przypadku ujawnienia nadużycia lub innych nieprawidłowości, kontrolujący obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić bezpośredniego przełożonego oraz zabezpieczyć dokumenty i przedmioty stanowiące dowód w sprawie.

 

§ 54. Kontrolę zewnętrzną w jednostkach organizacyjnych Gminy sprawują:

1) wydziały wykonujące zadania w zakresie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi Gminy,

2) Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych,

3) zespoły powoływane doraźnie w zakresie ustalonym przez Burmistrza.

 

§ 55. 1. Nadzór nad działalnością kontrolną sprawuje Burmistrz.

2. Działalność kontrolna poza doraźnymi i nadzwyczajnymi potrzebami wykonywana jest na podstawie ogólnego rocznego planu kontroli dla Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy zatwierdzonego przez Burmistrza.

 

ROZDZIAŁ XV

Zasady organizacji i prowadzenie narad

 

 

§ 56. 1. Narady zwołuje i prowadzi Burmistrz.

2. Przedmiotem narad mogą być:

1) informacje o zadaniach Urzędu,

2) sprawy organizacyjne,

3) konsultacje ważniejszych projektów koncepcji,

4) informacje o realizacji zadań.

 

 

ROZDZIAŁ XVI

Przepisy końcowe

 

 

§ 57. Nadzór nad wdrożeniem i przestrzeganiem niniejszego Regulaminu powierza się Sekretarzowi.

 

 

§ 58. 1. Zmiany w Regulaminie są dokonywane na pisemny wniosek:

1) Sekretarza,

2) Skarbnika,

3) dyrektorów wydziałów,

4) kierowników biur,

5) pracowników samodzielnych.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 składa się Sekretarzowi, po uprzednim uzgodnieniu ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu, których zaproponowane zmiany dotyczą, w terminie nie późniejszym niż na 14 dni przed planowanym terminem wprowadzenia zmiany.

3. Projekt zmian Regulaminu - Sekretarz przedstawia Burmistrzowi.

4. Zmiany Regulaminu wprowadza się w takim samym trybie, jak jego wydanie.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Edyta Guzikiewicz 30-12-2013 13:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 30-12-2013
Ostatnia aktualizacja: Kamila Fietz-Kościółek 07-02-2014 07:58